Raparperin fariiniyllätys.... leivonta ohje jota jokaisen kannattaa kokeilla, nam!

Pohja:

150 g voita
1 dl sokeria
1 kananmuna
3 dl vehnäjauhoja
1tl leivinjauhetta

Täyte:

½ l raparperia
4- 5 rkl fariinisokeria
1 prk kermaviiliä
1 kananmuna
½ dl sokeria
1 tl vaniilisokeria

Vatkaa voi ja sokeri vaahdoksi. Sekoita muna ja jauhot joukkoon. Painele taikina voideltuun 25 cm:n piirakkavuokaan.
Pane ohuiksi paloiksi leikatut raparperit pohjalle ja sirottele fariinisokeri päälle. Sekoita muut täytteen aineet keskenään ja kaada raparperien päälle. Paista noin ½ tuntia 200 asteessa.


Makoisia hetkiä! on erittäin hyvää!
 
yhyy
mistä mä saan raparperia???? ei viittis miehe porukoiltakaan pyytää ku niil on niin vähän et ovat laittaneet vaan omaan käyttöön ja mä tahdon paljon et vois pakkaseenki laittaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja yhyy:
mistä mä saan raparperia???? ei viittis miehe porukoiltakaan pyytää ku niil on niin vähän et ovat laittaneet vaan omaan käyttöön ja mä tahdon paljon et vois pakkaseenki laittaa.
onko niitä jo?
meillä ainakin! hyvät tukevat varret jo! juuri tein tuon raparperin fariini yllätyksen töihin huomiseksi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja aada:
tavallisissa ruokakaupoissa on raparperia myytävänä. Itsellä kasvaa kauheat puskat.... mehumaijalla sitten juhannuksen jälkeen keittelen mehuksi. =)
mahtaako ne olla hyvii ja mitäköhän maksaa?en oo meijä kaupois nähny.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja aada:
tavallisissa ruokakaupoissa on raparperia myytävänä. Itsellä kasvaa kauheat puskat.... mehumaijalla sitten juhannuksen jälkeen keittelen mehuksi. =)
mahtaako ne olla hyvii ja mitäköhän maksaa?en oo meijä kaupois nähny.
ihan varmasti ovat hyviä. kyllä ne näihin aikoihin ilmestyvät kauppoihin ainakin kesäkuun puolella saa ihan varmasti ja eivät ne nyt varmaan kauhean kaliita ole ainakaan piirakkaan ostetuna pieni määrä.
 
vieras
Telkussa tuli muutama viikko sitten sellainen ohje(tää on siis arvio, kun en muista), et vähän kuorittiin raparperiä ja tehtiin n. 10 cm pätkiä. Muurikkaan laitettiin voita, fariinisokeria ja ne raparperit, sit kun raparperit oli pehminnyt laitettiin lautaselle vanijiajäätelön kera. Kuulosti sairaan hyvältä ja mitään määriä voista ja sokerista ei mulla ole, mut näppituntumalla varmaan selviää.
 
Vanilja
Meidän koulun köksänkirjan ohje, tosin tuo fariinisokeri erona. Mutta juu, tuollainen kermaviilipiirakka on ihana, tekipä sen melkein mistä vaan: mansikoista, ananaksesta, puolukoista.
 

Yhteistyössä