Rasismia tämäkin: Miksi vain valkoisia haastatellaan Espanjassa kun kansaneläkkeen maksu ulkomaille lopetetaan

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
28.04.2024 | 11:13
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010380716.html
Eniten kuitenkin maksetaan kansaneläkettä Somaliaan ja irakkiin. Nämä ihmiset paikanneet työvoimapulaa ja rakentaneet suomea lääkäreinä, koneinsinööreinä, kirurgeina ja kun haluaisivat eläkepäiviään nauttia omassa kotimaassaan, kaltaistensa keskellä niin Suomi Euroopan rasistisinpa maana vie ansaitut eläkerahat moniosaajan suusta!

Saammeko jatkossa enää lainkaan huippuosaajia kun sitten näiden erittäin kilpailtujen moniosaajien pysyttävä loppuikänsä täällä lumen ja rännän keskellä kauukana omista juuristaan ja klaa.neistaan?

Kyse kuitenkin vain muutamista miljoonista tai miljardeista jotka nämä ihmiset jo työllään ansainneet!

Ei enää juttuja ulkomailla asuvista suomalaisvalittajista, miksi ei haasttellla vaikka somalikirurgia joka halunnut vetäytyä Somalian rauhaan nauttimaan vapaudesta ja rauhasta eläkepäivinään?
 
vierailija
Out of topic. Olin tällä viikolla kirkon tilaisuudessa, jossa esiintyi ulkomaalaistaustainen naispappi. Persut tekevät Suomesta kahden kerroksen väkivankilan, jossa toimitaan kuin neljäkymmenluvun Saksassa.
Jos poistut eläkeikäisenä maasta, saat elää kerjäläisenä.
 
vierailija
Out of topic. Olin tällä viikolla kirkon tilaisuudessa, jossa esiintyi ulkomaalaistaustainen naispappi. Persut tekevät Suomesta kahden kerroksen väkivankilan, jossa toimitaan kuin neljäkymmenluvun Saksassa.
Jos poistut eläkeikäisenä maasta, saat elää kerjäläisenä.
Se on oma valinta poistua tai jäädä.

Minkä takia suomalaisen veronmaksajan pitäisi elättää ulkomailla asuvia suomalaisia jotka eivät ole aikoinaan viitsineet tehdä töitä saadakseen työeläkkeen jolla tulee toimeen edes edullisen hintatason Espanjassa?
 
vierailija
Kansaneläkettä ei makseta Somaliaan tai Irakiin. Jos meinaa näissä maissa kansaneläkettä nauttia, pitää kirjat olla kuitenkin Suomessa. Toki se onnistuu helposti pitämällä vaikkapa asumistuella maksetun kaupungin asunnon loma-asuntona tai pimeästi vuokrattavana sijoitusasuntona, mutta vaatii kuitenkin kikkailua ja järjestelmän hyväksikäyttöä.
 
vierailija
Kansaneläkettä ei makseta Somaliaan tai Irakiin. Jos meinaa näissä maissa kansaneläkettä nauttia, pitää kirjat olla kuitenkin Suomessa. Toki se onnistuu helposti pitämällä vaikkapa asumistuella maksetun kaupungin asunnon loma-asuntona tai pimeästi vuokrattavana sijoitusasuntona, mutta vaatii kuitenkin kikkailua ja järjestelmän hyväksikäyttöä.
Jossain uutisessa on lista maista, jonne eläke maksetaan.
Helpoimmalla ja vähimmällä mielipahalla pääsee, kun käy Kelan sivuilla, soittaa asiakaspalveluun tai käy toimistossa.
Minä en kysy mitään neuvoa nettipalstoilta. Joku seko tämä palstan ketjussa kirjoitti niin sairasta tekstiä, että minua herkempi lukija olisi joutunut paniikkiin.
Jos haluatte säilyttää nielenrauhanne, valitkaa tarkoin minkä ketjun klikkaatte auki.
 

Yhteistyössä