Rasistinen poikani!?

  • Viestiketjun aloittaja Mammeli39
  • Ensimmäinen viesti
Mammeli39
Nuorempi poikani (14 vuotta) kuuntelee epäilyttävää musiikkia ja olen huolissani. :(( Yksi pojan lemppari on No man´s band. Kävin kuuntelemassa millaista se on ja ensimmäisenä tuli www.myspace.com/nmbfi tuolla vastaan kappale Allahu Akbar missä lauletaan näin:

Allahu akbar Eurooppa mekkaan kumartaa
allahu akbar perseet pystyssä pyhään sotaan
allahu akbar sanopa kerran muhammetti
allahu akbar minä tulen ja tapan kaikki

side silmillä suoraan etulinjaan
meikä manne tähtää marttyyriksi
paratiisin porteilla ne mun nimeäni jo jodlaa
neitsyet on kaunistettu valmihiksi

allahu akbar naiset ja lapset ensin
allahu akbar Bubkaa korkeammalle lensin
allahu akbar turha syyttää rasistiksi
allahu akbar minä tulen ja tapan kaikki

side silmillä suoraan etulinjaan
meikä manne tähtää marttyyriksi
paratiisin porteilla ne mun nimeäni jo jodlaa
neitsyet on kaunistettu valmihiksi

Eikö tuo ole jo rasismia??!? Mitä kannattaisi tehdä??
 
Juu
Sanoitukset asiaa! Näinhän se on... joku (ruattalaanen) piirsi Muhamedista pilakuvia ja sitä ei muslimiyhteisössä hyvällä katsottu... montako tappouhkausta/ yritystä piirtäjä jo saanut osakseen... JIHAD!
 
Miika
Mammeli39: No Man´s Band on koko uransa ajan tasaisesti tehnyt biisejä sekä esiintynyt sekä maallisissa että hengellisissä piireissä. Juuri tuon kyseisen bändin uuden levyn ostin ja mainitsemasi biisi särähti korvaan. Kuitenkaan bändin muu tuotanto ei ole mitenkään rasismiin viittaavaa ja ymmärtääkseni tuo onkin poikkeuksellinen biisi ja se on tehty kieli poskella (huumomielessä tehtyjä biisejä bändiltä toki löytyy muitakin, mutta eri tyylisiä).

NMB ei siis ole rasistinen yhtye, vaan päinvastoin monissa biiseissä on kristinuskon sanomaa. En siis tämän bändin kuuntelusta olisi huolissani :)

Terveisin
Miika
Nuoriso-ohjaaja
 
"miia"
Miika oli aivan oikeassa bändin suhteen. Kannattaa varmaan tutustua bändin koko tuotantoon. itse en tuosta uudesta levystä juuri perusta, mutta vanhoja hyviäkin biisejä on paljon. Kannattaa googlettaa esim biisit Pikkusisko, Neonvalotaivas, Suojelusenkeli, Viattomuuden aika.. Melkoisen harmitonta musiikkia, jos ei jopa hyvääkin. Itse äitinä olen myös kiinnostunut lapseni kuuntelemasta musiikista. Kannattaisi varmaan puhua pojan kanssa, mitä mieltä hän itse on ko biisistä?
 
"Markku"
Oletteko te vanhemmat/nuoriso-ohjaajat tosiaan täällä sitä mieltä, että on olemassa nuorille haitallista musiikkia? Ei kukaan tervejärkinen ihminen lähde bändin sanoman takia mitään törttöilemään.
 
"hmm"
[QUOTE="Markku";29677633]Oletteko te vanhemmat/nuoriso-ohjaajat tosiaan täällä sitä mieltä, että on olemassa nuorille haitallista musiikkia? Ei kukaan tervejärkinen ihminen lähde bändin sanoman takia mitään törttöilemään.[/QUOTE]

en usko että kukaan radikaalisti muuttuu jos kuuntelee tiettyä musiikkia. mutta joidenkin ihmisten elämänkatsomus voi paistaa hänen musiikkimaustaan. liittymättä ap:n viestiin.

ja sitten alkuperäisviestiin liittyen, en tiedä tuota biisiä, kuinka kieli poskella se on tehty, millaista muu tuotanto on mutta vaikka tuo olisikin ihan tosissaan tehty niin en näe tuossa mitään rasistista - terrorismin, "pyhän sodan" ja väkivaltaisten ääriliikkeiden arvostelu ei ole rasismia. olisin ehkä vähän huolestuneempi jos lapsi kuuntelisi musiikkia jossa kannatetaan vääräuskoisten tappamista ja itsemurhaiskuja :D
 
"vieras."
[QUOTE="Markku";29677633]Oletteko te vanhemmat/nuoriso-ohjaajat tosiaan täällä sitä mieltä, että on olemassa nuorille haitallista musiikkia? Ei kukaan tervejärkinen ihminen lähde bändin sanoman takia mitään törttöilemään.[/QUOTE]

Kyllä musiikilla on vaikutusta. Musiikin kautta on läpi historian tuotu jos jonkinlaista propagandaa esille. Ei se tietenkään niin mene, että kuunneltuasi jonkun biisin teet jotain. Mutta musiikilla ruokitaan ja ylläpidetään tietynlaista ajattelumallia. Tuskin kukaan kääntyi aikoinaan kommariksi kuultuaan taistolaislauluja, mutta niitä kuuntelemalla ylläpidettiin kommarien ryhmähenkeä ja ajatuksia.

Asiaa voisi verrata väkivaltaviihteeseen. Ei kukaan muutu pahoinpitelijäksi nähtyään van dammen turpiinvetoleffan. Mutta tarpeeksi kyseisen kaltaista viihdettä katsovana oma suhtautuminen väkivaltaan yleisesti muuttuu.
 
kaikki puolet elämästä
[QUOTE="vieras.";29677726]
Asiaa voisi verrata väkivaltaviihteeseen. Ei kukaan muutu pahoinpitelijäksi nähtyään van dammen turpiinvetoleffan. Mutta tarpeeksi kyseisen kaltaista viihdettä katsovana oma suhtautuminen väkivaltaan yleisesti muuttuu.[/QUOTE]

Meinaatko että nyt aloittajan poika alkaa muslimiksi ja ilmoittautuu pyhään sotaan, koska siitä lauletaan laulussa... siinä tapauksessa kannattaakin olla huolissaan!!!! Eli tulemme johtopäätökseen, että laulu on jopa tarpeellinen, kun saattaa muuttaa asenteita väkivallan vastaisiksi.
 
jollain
[QUOTE="vieras.";29677726]Kyllä musiikilla on vaikutusta. Musiikin kautta on läpi historian tuotu jos jonkinlaista propagandaa esille. Ei se tietenkään niin mene, että kuunneltuasi jonkun biisin teet jotain. Mutta musiikilla ruokitaan ja ylläpidetään tietynlaista ajattelumallia. Tuskin kukaan kääntyi aikoinaan kommariksi kuultuaan taistolaislauluja, mutta niitä kuuntelemalla ylläpidettiin kommarien ryhmähenkeä ja ajatuksia.

Asiaa voisi verrata väkivaltaviihteeseen. Ei kukaan muutu pahoinpitelijäksi nähtyään van dammen turpiinvetoleffan. Mutta tarpeeksi kyseisen kaltaista viihdettä katsovana oma suhtautuminen väkivaltaan yleisesti muuttuu.[/QUOTE]

kyl paha kommunismi fiksaatio jäänny päähän soimaan :) eli siis kuten näette tälle heralle musiikki on vaikuttanut lopullisesti.
 
kaikki puolet elämästä
Veikkaan, että esim. WTC -iskut voisivat vaikuttaa taiteilijaan niin, että tuollainenkin laulu syntyy ja sen iskun ja vastaavien keskelle joutuneet eivät sanoja ihan perusteettomina pitäisi jos ne kuulisivat. Vaikka sanat onkin aika kärjistettyjä, onko kuitenkaan väärin laulaa siitä, mitä ympärillä tapahtuu?
 

Yhteistyössä