raskaana ja kivulias ientulehdus?

Onko kenelläkään kokemusta ientulehduksesta raskaudenaikana, tai ihan muutenkin mitä sille voi tehdä silloin kun on tosi kivulias.
Luulen siis että kyse on ientulehduksesta, ikenet on vuotaneet verta mutta nyt toisella puolella suuta hampaat/ikenet (kipua vähän vaikea paikantaa) on ihan huuulllun kipeenä niin ettei voi nukkua ilman särkylääkettä.
Pakko varmaan huomenna mennä jonottamaan koko päiväksi kaupungin hammaslääkärin ensiapuun... mutta mikä siihen auttaa ihan ensihätään? Eikö ole aika yleistä että raskaana ollessa tulee ientulehdus? Onkohan siitä haittaa muuten vauvalle?
 
"vieras"
Mene ehdottomasti hammaslääkäriin ja sano ajan varauksessa että olet raskaana, saatat päästä noepammin lääkäriin.

Pidä suu kunnossa
http://www.vau.fi/Teemat/Teemakategoriat/Raskausajan-vaivat/Pida-suu-kunnossa/
 
Kiitos vaan, käytän jo hammaslankaa (mutta mulla on ylitiukat hampaat ja joihinkin väleihin hammaslääkärikään ei saa sitä lankaa) ja pesen hampaani vähintään kaksi kertaa päivässä.

Hammaslääkärin aikaa yritin varata (tai hoitajan) jo raskauden alussa mutta olivat kesälomilla ja sanoivat että odotusajat on joka tapauksessa väh. 6kk joten se jäi siihen koska en ajatellut että loppuraskaudessa musta kipuineni olisi enää hammaslääkärin vastaanotolle menoon.
 
"hoitaja"
Kiitos vaan, käytän jo hammaslankaa (mutta mulla on ylitiukat hampaat ja joihinkin väleihin hammaslääkärikään ei saa sitä lankaa) ja pesen hampaani vähintään kaksi kertaa päivässä.

Hammaslääkärin aikaa yritin varata (tai hoitajan) jo raskauden alussa mutta olivat kesälomilla ja sanoivat että odotusajat on joka tapauksessa väh. 6kk joten se jäi siihen koska en ajatellut että loppuraskaudessa musta kipuineni olisi enää hammaslääkärin vastaanotolle menoon.
Mene nyt hyvä ihminen vaikka yksityiselle, niin ei tarvi odotella. Ei kyllä kannata jäädä odotteleen,
kun voi olla harmia vauvallekin, huonolla tuurilla. Olisit vaan jo mennyt hakemaan apua, etkä turhaa pinnistellyt. Yksityisen hoidon lasku on pieni siihen nähden, miten tärkeästä asiasta on kyse!
 

Yhteistyössä