raskaana olen..

ja painoa ei sais tulla lisää yhtään, auttakaa mua, miten mä selviin ku ruoka on niiiiin hyvää, ja varsinki nyt raskaana tekee mieli vaan syödä syödä.. bmi siis nyt jo 30, ja aivan alussa mennnään raskaudessa.. neuvola täti sano et ei sais tulla painoa lisää, enkä itekkää todellakaan haluais lihoa tästä enää yhtää..voi kurjuus ku on niin vaikeaa olla lihava :(
 
niin se sano se täti neuvolassa, et ei saa tulla lisää painoa. ja kamala ressi nyt et ei ois tullu seuraavaan kertaan mennessä lisää yhtään ja silti tahtoo vaan syödä ja syödä.. aaaargh! se täti on sitä paitsi tosi kamala vanha harppu :(
 
No nyt on elämäsi tilaisuus korjata ruokavaliota terveelliseksi! Ja onnea vauvasta :flower:

Ainakin mulla oli alussa ihan kauhea nälkä todella koko ajan, joten siinä vaiheessa ruuan rajoittaminen olisi kyllä ollut aika mahdotonta. Mutta toiselle kolmannekselle siirryttyämme tilanne on tasaantunut onneksi, jospa sullakin! Minä jouduin tarkkailemaan edellisen raskauden lopussa ruokavaliota ja minusta ruokapäiväkirjan pito on paras tapa. Ei kehtaa mitä tahansa syödä kun joutuu sen tallentamaan aikakirjoihin... tsemppiä!
 
:hug: Tiedän tunteen. Ite olen vielä sinua paljon isompi bmi:n mukaan. Minulla neuvolatäti sanoi että sellainen 7 kiloa olisi hyvä painonnousu (eli se mitä vauva ja muut vermeet painaa). Ekasta painoa tuli lisää 13 kiloa ja kuopuksesta rv 34 asti vain puoli kiloa. Mie olin kuopuksen kohdalla vain tiukkana, etten syöny kahden edestä, välttelin herkkuja (söin silti niitäkin joskus)... Liikkunu en sen enempää kuin aikaisemminkaan.

Höh, ei tainnu minusta olla hirveästi apuja. Varsinaisestihan laihduttaa ei saa, mutta paino saa pudota jos se putoaa oikein. Näin mulle silloin sanottiin.
 
mä oon koittanu täyttää aina tota kiloklubia ja se meneeki hyvin KUNNES alkaa sikana tekee mieli jotain hyvää..tänää... mokkapaloja :ashamed: muutenki oon niiiin huono laihduttamaan, tai vedän sitten itteni ihan minimi teholle ja voin huonosti ja sitten retkahdan..nyt en haluais kumminkaa että vauva vois huonosti myöskää syömättömyyden takia.. on vaikeeta, voi luoja että on vaikeeta :/
 
Voi kuule. Mulla bmi 41 ja painoa on tullut joka raskaudessa n10kg. (ja myös hävinneet synnytyksen jälkeen). Joka neljässä raskaudessa olen voinut suht pahoin ja ruokahaluni on ollut välillä onneton ja joskus olisin voinut syödä vaikka mitä. Ja minä annoin itselleni periksi. Jos teki mieli syödä 1l mansikoita (joita oli siis PAKKO saada kun odotin esikoista) niin söin. Jos teki mieli syödä jauhelihapitzaa (kakkosta odottaessa). Ja jos ei tehnyt mieli syödä mitään (kuten kolmatta odottaessa paino tosiaan tippui alussa ja nousi 8kg kaiken kaikkiaan kera turvotusten) niin en syönyt. Ja sillä selvä. Ja neuvolassa sanoivat, että olisi hyvä syödä terveellisesti ja painon nousu hyvä tuo 10kg. Vaihda terkkari jos liikaa alkaa valittamaan tuosta painosta. Nauti olostasi ja syö hyvin (tai huonosti jos voit pahoin ;) lapsi se saa sen minkä tarvitsee! Älä murehdi turhia :)
 
mäkin pysyn hyvin tiukkana päivän, mutta sitten illan tullen.. :ashamed: kiitos teille tsempistä, täytyy vaan jaksaa yrittää.. herkut on ne mun heikkous..ruoka on muuten terveellistä, mutta ne herkut.......... |O |O
 
Juu kuultu on samat sanat =)
tekisi niin mieli kuristaa välillä se täti, ei tarvitse kokoajan muistuttaa että lihava olen, tiedän sen varsin hyvin itsekkin =)

Poikaani kun odotin niin paino tippui -4kg vaikka söin kuin hevonen.
 
Mulla oli melko vastaava tilanne kun aloin odottamaan esikoista. Oisko terkka sanonut että sellainen 6-8kg sais tulla. No, mulla tuli yhteensä n 12kg eikä siitä oikeastaan kukaan sanonut (mulla oli yhteensä muistaakseni 4 eri terkkaa+joku sijainen). Alkuraskudessa mulla itseasiassa tippui paino -5kg kun ei voinut syödä (en oksentanut). Itse strssasin painonnousua enemmän kuin muut. Sano suoraan terkalle että tiedät ettei paino saisi kovin nousta, mutta et halua tehdä asiasta numeroa kun paino muutenkin on arka sia. Tsemppiä!
 

Yhteistyössä