Raskaus, hematooma. Kokemuksia?

  • Viestiketjun aloittaja "Odottaja"
  • Ensimmäinen viesti
"Odottaja"
Onko kellään kokemusta hematoomasta alkuraskaudessa? Miten raskaus sujui? Määräsikö lääkäri lepoa/sairaslomaa?

Nyt menossa 9. rv, aamulla alkoi runsas vuoto, kirkasta verta ja pari pientä hyytymää. Varmana keskenmenosta menin polille, jossa todettiin kaiken olevan muutoin normaalisti, mutta löytyi 1,6 cm x 2 cm hematooma. Kontrolliaika kahden viikon päästä, mutta elää voi täysin normaalisti, mutta jumppaan ei kannata mennä. Sairaslomaa en saanut, vaikka työ sisältää paljon nostelua ja kantamista sekä päivä ollaan pääosin seisaallaan.
 
minullakin
Minulla oli myös yhdessä raskaudessa hematooma, huomattiin rv 8 tai 9. En muista kokoa, mutta ultraajan mielestä oli suuremman puoleinen. Sanottiin, että seurataan sitä aina ultrissa ja rv 20 se olikin jo hävinnyt. Itseäni se ei vaivannut mitenkään, ei vuotoa tmv. Ihan normaalisti elelin, ei sairaslomaa tai lepoa määrätty. Onnea raskauteen ja kaikkea hyvää sinulle :)
 
Mulla oli, vuotelin viikolta 7 melkein raskauden puoliväliin asti. Istukka oli alussa osittain kohdunsuun päällä, mutta raskauden edetessä nousi ylöspäin. Pari kertaa tuli runsasta vuotoa, toisinaan ruskehtavaa, välillä oli muutamia vuodottomia päiviä. Raskasta oli. Mutta terve poika syntyi ja tuolla toi mun melkein 8v "uhkaava keskenmeno" syö iltapalaa <3 Toivotaan parasta sullekin!
 

Yhteistyössä