Raskaus, hiivalääkitys ja v.punainen vuoto...

Ajattelin kysellä löytyykö täältä ketään kuka olis joutunu raskauden aikana käyttään hiivalääkettä (Canesten )?!
Onko teillä tullut tästä lääkkeestä v.punaista pientä vuotoa?!!? :attn:

Mulla olis nyt alkuraskuas meneillään ja muutaman päivän hiivaoireiden jälkeen oli pakko laittaa Canesten puikko eilen.
Nyt sitten huomasin että pyyhittäessä tuli hieman v.punaista vuotoa :eek:
Ja pelko on suuri meneekö tämäkin raskaus kesken (km 1/09).
Välillä on menkkamaista kipuilua eilen ja nyt :ashamed:
Yritän kuitenkin ajatella positiivisesti ja että tämä johtuisi tästä hiivalääkkeestä...
 
Hei Jennyli, mä käytin juuri tuon Canesten hiivakuurin vajaa pari kuukautta sitten. En kyllä huomannut hoidon aikana mitään vaaleanpunaista vuotoa tai mitään veriseen vuotoon viittavaa. Toki sitä valkoista "töhnää" tuli hoidon aikana ja vähän sen jälkeenkin. Ethän käyttänyt sitä pakkauksessa olevaa asetinta? Ajattelin vain, että jos käytit, olisitko sillä saattanut tökätä kohdun suulle tms. ja kohdunsuu olisi siitä jotenkin ärtynyt. Kohdunsuuhan on raskaana ollessa muutenkin sellainen helposti "verestävä" ja esim. joskus saattaa tulla vaaleanpunaista vuotoa norm yhdynnän jälkeenkin. Tällainen vuoto on kyllä yleensä ihan harmitonta.

Käytitkö minkälaisen Canesten kuurin? Mulle neuvola suositteli sitä 3 tabletin kuuria.

Toivon, että vuoto lakkaa tai on jo lakannut ja saat hyvillä mielin jatkaa raskautta :hug:
 
Kiitos Helmiina vastauksestasi :hug:
Ainakaan vielä vuoto ei ole mitenkään runsastunut (kopkop ) vaan tosiaan pyyhittäessä paperiin jää pientä v.punaista vuotoa jossa on niitä Canestenin murusia mukana.
En käyttänyt asetintaja jätin sen tabletin aika lähelle emättimen suuta! Mulla oli tuo vahvempi kuuri :/ Apteekkarin suositusten mukaan ostettu!!

Toivottavasti tämä olisi vain säikähdys ja ihan harmitonta!! Tuntuisi kyllä kovin kurjalta jos toistamiseen tämän menetämme :ashamed:
Päivä kerrallaan parasta toivoen :heart:
 
PP kyllä se tulee tuolta sisältä en tosin tiedä tuleeko kohdunsuulta vai jostain seinämästä!Ja tosiaan välillä saattaa tulla v.punainen ns. kasa joka on sitä lääkkeenmurua... :whistle:
Mutta mulla oli kans hiivaoireiden alkaessa ulkosynnyttimet kirvelevät ja kutisevat ja saattoi olla haavaakin. Joten olisko sullakin hiiva?!
 
Heips jälleen Jennyli! Jotenkin tuntuu, että jos vuoto on ollut todella "hailakkaa" vaaleanpunaista - ei se varmaankaan ole vaarallista. Mulla on yhdessä raskaudessa tullut sellaista yhdynnän jälkeen ja silloin soitin tukka pystyssä synnärille (oli ihan loppuraskaus menossa). Kätilö rauhoitteli vain, että limakalvot ovat herkemmät raskaana ollessa ja vuoto johtuu siitä. Eikä siitä tosiaan mitään sen kummempaa sitten tullutkaan (eikä lähtenyt edes synnytys käyntiin, vaikka sitä taisi siinä hieman toivoakkin... :whistle: ).

Mulle apteekkari ei olisi ensin myynyt hiivalääkettä ollenkaan, koska niissä on se suositus, että pitää keskustella lääkärin kanssa ensin :eek: Mä jankutin apteekkarille, että katos kun minä olen juuri tulossa lääkäristä ja lääkärin mukaan hiiva on hoidettava pois! Neuvolasta tosiaan suositeltiin tuota 3 tabletin kuuria, vaikka eiköhän sen saman asian hoida myös tuo 1 tabletti. Mä en nyt muista tarkkaan, että mitä terkka sanoi perusteluiksi.

Hyviä vointeja sinulle!!!
 
Meikäläinen joutu käyttämään Canestenia joskus vähän ennen raskausviikkojen puoliväliä ja pientä vuotoa tuli. Ensimmäinen Canesten-kuuri ikinä ja 3 tablettia piti laittaa. Laittaminenki sattui paljon niin arvelin, että limakalvojen herkkyydestä johtuu. Kahden tabletin jälkeen pidin päivän tauon ja laitoin sitte viimisen, vaikka taukoja ei sais pitää. Oli vaan ihan pakko :/ silti se hiiva lähti.

Mut neuvolassa varmaan autetaan, jos tosi paljon huolestuttaa :hug: koita jaksaa ja otat iisisti!
 
vaaleanpunainen vuoto on usein merkki myös siitä itse tulehduksesta ja siellä limakalvoissa voi tosiaan olla nirhauma joka sitten sekoittuu valkovuotoon. Itsellä on tullut useampaan otteeseen vaaleanpunaista vuotoa joka tulee limakalvoilta.
 

Yhteistyössä