Raskaus ja miehen alkoholi

  • Viestiketjun aloittaja Raskaana
  • Ensimmäinen viesti
ailahtuleva
Raskausaikana oma 28-vuotias mieheni joi myös viikonloppuisin paljon kaljaa ja oli kavereidensa kanssa. Muutos oli kuitenki iha hämmästyttävä kun pienokaisemme syntyi :D Ei ole juonut enää kahteen vuoteen!
 
Onko se nyt 24 kaljaa pack. Taitaa olla.
On.

Ja mä voin kertoa, että tota määrää ei yhdessä illassa (18.00---) ei vedä kukaan kenellä on terve suhde alkoholiin. Toi vaatii hieman harjoittelua.

Juopon lupaukset on semmoisia, et ne tuuli tuo ja tuuli vie.

Vaik kuinka olis tarkoittavinaan mitä sanoo, niin tolla sietokyvyllä kuningas alkoholilla on miehestä sevverran vahva ote, et miehes ei välttämättä itte pysty päättämään juomisistaan.

Tiedän. Älä kysy miks.
 
  • Tykkää
Reactions: LisaMarie
Aloittaja.
[QUOTE="riikka-t";30123338]kyllä miehet yleensä lopettaa alkoholilla lotrauksen kun elämänmuutos konkretisoituu. vauva sylissä tuo täydellisen elämänmuutoksen :)[/QUOTE]

Tämä on lohduttavaa :)
 
kohtalontoveri
Voi ei! Mun mies lopetti esikoista odottaessa juomisen kokonaan viimeisillä viikoilla. Joi viikonlippuisin ehkä yhteensä sen laatikon pe-su.

Nyt lapsia on neljä ja mies juo joka päivä. Määrät vaan lisääntyy ja tällä hetkellä vetää lähes laatikon päivässä. En edes muista milloin olisi viimeksi selvin päin ollut.! Eli lähde ajoissa,koska ei tuo lopu! Usko mua tiedän mistä puhun! Teen eroa mielessäni koko ajan ja toivon että Se toteutuu pian!

Toi mitä miehesi on sinulle sanonut juomisen suhteen on kuin suoraan oman mieheni suusta!
 
Kiitos linkistä.
Ole hyvä.

En ole sanomassa, että jätäsesika tms, enkä tiedä mitä sinun pitäisi tehdä, koska asia ei ole sinun käsissäsi. Mut voin kertoa mitä sinun ei pidä tehdä. Tommoista juomista ei kande kattella toivon varassa ruusunpunaisten lasien läpi, eikä kannata sairastuttaa itseään läheisriippuvuuteen.

Miehelläsi on alkoholiongelma, tai siis hän on alkoholisti. Oikeesti kaljalaatikkoa illassa ei juo kukaan terve ihminen. Ja tuo tauti ei itsekseen parane, vaan kuten yltä voit lukea, hoitamattomana se vain pahenee.

Miehesi sanat "lopetan kun..." ja "voin lopettaa koska vaan jos tahdon (mutta kun en tahdo)" ovat suoraan juopon käsikirjasta. "Lopetan kun..." selviää tilapäisesti kyseisenä lopetuspäivänä, mutta juoppo pystyy olemaan ilman viinaa pitkäänkin, kunnes tulee aika palkita itsensä onnistuneesta suorituksesta.

Sen jälkeen seuraavat sanat juopon käsikirjassa ovat: " Naapurin Rape juo paljon enemmän kuin mä, eikä Maija nipota yhtään tollai niinkun sä"
ja sen jälkeen...
"Mä hoidan työni, niin kait mulla on oikeus viikonloppuna rentoutua"

Miehesi ei taatusti myönnä olevansa alkoholisti, koska kieltäminen on osa taudinkuvaa ja juopot ovat siinä taitavia. Niinpä tuo tauti yleensä diagnosoidaan kymmenen vuotta sen jälkeen kun asialle olisi vielä voinut tehdä jotain. Mut siinä vaiheessa sinä olet jo uusissa naimisissa.

Siis jos asialle ei melko pikaisesti aleta tekemään jotain.

En tahdo maalata piruja seinälle, mut näin se vaan on.
 
  • Tykkää
Reactions: LisaMarie
no jopas
Aika paljon mies kiskoo sitä kaljaa jos laatikolla tarkotetaan 24 paksia. Tosiaan tuo tapa kannattaisi lopettaa hyvän sään aikana tai huonosti vielä käy. Pari kaljaa ymmärtäsin mutta laatikollista en. Huono selitys että lopettaa kun lapsi syntyy kun voisi lopettaa jo nyt.
 
Veikkaan ettei mies vain halua lopettaa vielä. Miten itse perustelisit miehelle, että lopettaisi jo heti juomisen? Itse olen yrittänyt jo kuukausia tuloksetta perustella.
Minä perustelisin sillä, että arvomaailmani on sellainen, etten halua elää ihmisen kanssa, joka juo laatikon olutta viikossa. Jos ei halua olla sitä ilman, saa haluta olla ilman minua, ihan simppeli juttu.

Jos olisin raskana ja olisin sitä ennen moisen hyväsyny, sanoisin, että haluan todisten sitä, että elämä lapsen synnyttyä muuttuu, koska käytännön järjestelyt erilleen muuttamisen suhteen on helpompi hoitaa ENNEN lapsen syntymää ja jos mlla ei ole mitään konreettista todistetta, että tilanne muuttuu, en kyllä JAKSA.
Kyse kun ei ole rakastamisesta eikä haluamisesta van jaksamisesta. Mä jakson17 vuotta ja päädyin mielenterveyspuolen potilaaksi kuten tuhannet muut alkoholistin vaimot.
 
Aloittaja.
Ole hyvä.

En ole sanomassa, että jätäsesika tms, enkä tiedä mitä sinun pitäisi tehdä, koska asia ei ole sinun käsissäsi. Mut voin kertoa mitä sinun ei pidä tehdä. Tommoista juomista ei kande kattella toivon varassa ruusunpunaisten lasien läpi, eikä kannata sairastuttaa itseään läheisriippuvuuteen.

Miehelläsi on alkoholiongelma, tai siis hän on alkoholisti. Oikeesti kaljalaatikkoa illassa ei juo kukaan terve ihminen. Ja tuo tauti ei itsekseen parane, vaan kuten yltä voit lukea, hoitamattomana se vain pahenee.

Miehesi sanat "lopetan kun..." ja "voin lopettaa koska vaan jos tahdon (mutta kun en tahdo)" ovat suoraan juopon käsikirjasta. "Lopetan kun..." selviää tilapäisesti kyseisenä lopetuspäivänä, mutta juoppo pystyy olemaan ilman viinaa pitkäänkin, kunnes tulee aika palkita itsensä onnistuneesta suorituksesta.

Sen jälkeen seuraavat sanat juopon käsikirjassa ovat: " Naapurin Rape juo paljon enemmän kuin mä, eikä Maija nipota yhtään tollai niinkun sä"
ja sen jälkeen...
"Mä hoidan työni, niin kait mulla on oikeus viikonloppuna rentoutua"

Miehesi ei taatusti myönnä olevansa alkoholisti, koska kieltäminen on osa taudinkuvaa ja juopot ovat siinä taitavia. Niinpä tuo tauti yleensä diagnosoidaan kymmenen vuotta sen jälkeen kun asialle olisi vielä voinut tehdä jotain. Mut siinä vaiheessa sinä olet jo uusissa naimisissa.

Siis jos asialle ei melko pikaisesti aleta tekemään jotain.

En tahdo maalata piruja seinälle, mut näin se vaan on.
Lainausmerkeissä olevat lauseet kuulosti pelottavan tutuilta. Tämä pisti kyllä miettimään lisää. Hui.
 
kasakata
kyllä se mies aikuistuu ja lopettaa juomisen ku vastuuta tulee. nähty niin monesti kaveripiirissä. pahimmat juopot kuitenki pysyy juoppoina koko ikänsä. sitä ei kannata jäädä katseleen. voimia!
 
viera.s
Ei tuo minusta mikään ihan toivoton tilanne ole. Mies juo sentään "vaan" kerran viikossa eli kykenee olemaan selvinpäinkin. Itse asiassa kyllä minäkin join käytännössä joka viikonloppu ennen kuin lasta alettiin yrittämään, eikä kuitenkaan ollut mitään vaikeutta olla paria vuotta kokonaan juomatta ja sen jälkeen vaan harvakseltaan erityistilanteissa.

Eikä tuossa nyt oikein voi muuta kuin katsoa miten käy. Ennakolta ei minusta mitään järkeä suhdetta päättää. Tietysti sitten lapsen synnyttyä kannattaa riittävän pitkään seurata, että juominen todellakin pysyy kurissa ennen kuin alkaa lisää lapsia suunnittelemaan. Aika käsittämätön tuo yksi tarina, jossa lapsia on neljä vaikka miehen juominen on koko ajan lisääntynyt, lukuun ottamatta jotain hetkellistä taukoa esikoisen syntymän yhteydessä.
 
...minäkin join käytännössä joka viikonloppu ennen kuin lasta alettiin yrittämään, eikä kuitenkaan ollut mitään vaikeutta olla paria vuotta kokonaan juomatta ja sen jälkeen vaan harvakseltaan erityistilanteissa.
Yleensä lapsia tehdään sevverran nuorina, et alkoholismi ei o ehtinyt kehittyä täyteen kukkaansa. Viikonloppubailaamiset ja niistä luopuminen on ihan yleistä. Ja sen jälkeinen kohtuukäyttö.

Mut mä jotenkin veikkaan, että sä et kiskonu laatikkoa kaljaa tai paria pulloa viinaa joka ikinen perjantai- ilta.
 

Yhteistyössä