Raskaus ja naisen vartalo

vieras
Juu, välttämättä ei tuu ollenkaan arpia tai nahan löystymistä, kun joillain tuo ihan on joustavaisempi vai miten se sanotaa. Kuivaihoiset ja atoopikot varmaan kärsii eniten siitä ettei iho jousta ja anna periksi vaan sitten repeää.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juu, välttämättä ei tuu ollenkaan arpia tai nahan löystymistä, kun joillain tuo ihan on joustavaisempi vai miten se sanotaa. Kuivaihoiset ja atoopikot varmaan kärsii eniten siitä ettei iho jousta ja anna periksi vaan sitten repeää.
enpä tiedä, mulla on sellainen kuiva iho, mutta eipä ole juuri yhtään arpia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei oikeastaan mitään muutoksia, mutta palautuminen vei vajaan vuoden.. eli sen, minkä odotusaikakin. Ei raskausarpia, ei roikkumahoja eikä selluliittejä. Ei niitä tule välttämättä vaikka kuinka selitellään raskaudella omaa laiskistumsita
raskausarpia ei millään estä tulemasta jos ne on tullakseen eikä venynyt iho muuten palaudu välttämättä ennalleen koska se on venynyt.. tai no, kirurgialla kyllä mut muuten
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei oikeastaan mitään muutoksia, mutta palautuminen vei vajaan vuoden.. eli sen, minkä odotusaikakin. Ei raskausarpia, ei roikkumahoja eikä selluliittejä. Ei niitä tule välttämättä vaikka kuinka selitellään raskaudella omaa laiskistumsita
No laiskuus ja raskausarvet tuskin kävelee käsikädessä :D

Mutta realistina mä en kyllä edes odottanut että esim. mun tissini tulisi koskaan enää olemaan samat vanhat tytön tissit, ne kun kasvoi 4 kupppikokoa. Tuski se nyt laiskuudesta sentään johtui..
 
Finttu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juu, välttämättä ei tuu ollenkaan arpia tai nahan löystymistä, kun joillain tuo ihan on joustavaisempi vai miten se sanotaa. Kuivaihoiset ja atoopikot varmaan kärsii eniten siitä ettei iho jousta ja anna periksi vaan sitten repeää.
enpä tiedä, mulla on sellainen kuiva iho, mutta eipä ole juuri yhtään arpia.
Täällä toinen atoopikko ja ei vielä repeytymiä (rv30+2).
Mutta mun on aika vaikee suhtautua itse mun kroppaan nyt. Napa on ruma ja maha on jo iso. Tissit on jees.
Miehen mielestä muka söpöjä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Semu:
Raskaus ja naisen vartalo Minulla ei ole lapsia, joten kysyn niiltä joilla on.

Miten raskaus on muuttanut kroppaanne ja omaa käsitystä siitä? Mitens miehenne suhtautuvat kroppaanne verrattuna aikaan ennen raskautta? :)
Joo on vartalo. Raskaus muuttaa silleen, ettei rintakehä mene enää niin littuun kuin ennen eikä maha ole kiinteän littana. Lonkat on leveemmät. Mut tietysti vartalo on niinku tärkein juttu elämäs ja yleensä kaikilla on. Osta kuule anttilan postimyynnistä, jos sulta katoo jotenki.

 
Nuunamiäni
Alkuperäinen kirjoittaja Semu:
Mä jotenki aattelin, että vastaukset olis tyyliin "tunnen itseni enemmän naiseksi kuin koskaan" jne. Ja, että jotenkin oltais erityisen ylpeitä niistä muutoksista mitä raskaus toi, koska ne viittaa äitiyteen ja muistuttaa omasta lapsesta ja huimista kokemuksista... :whistle:
No olen tietysti ylpeä siitä, että vartalollani olen voinut "luoda elämää" ja siten tunnen itseni enemmän naiseksi kuin koskaan. Mutta ei nuo roikkuvatsa ja -rinnat saa minua ylpeäksi itsestäni :LOL:

Muuten, jos näen esim. uimahallissa naisen, jolla on paljon raskausarpia, en ainakaan kauhistele niitä. Minusta ne ovat tavallaan "kauniita" kun miettii miksi ne ovat tulleet. Tai kauhisteleeko niitä nyt kukaan... :snotty: :ashamed: Tuli vaan mieleen, että täälläkin joku joskus sanonut, ettei kehtaa mennä yleiseen uimahalliin kun on niin hirveästi raskausarpia.
 
Tämä tarina on tosi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juu, välttämättä ei tuu ollenkaan arpia tai nahan löystymistä, kun joillain tuo ihan on joustavaisempi vai miten se sanotaa. Kuivaihoiset ja atoopikot varmaan kärsii eniten siitä ettei iho jousta ja anna periksi vaan sitten repeää.
No tämäpä minua juuri hämmästytti, sama nahkahan mulla on kuin ennenkin (kuiva aina ja pienenä atopiaa). Ja teininä tuli kamalat kasvuarvet lantioon ja ne näkyy vieläkin sellaisina vaaleina viiruina. Kuitenkin ne rakausarvet, joita tuli paljon vähemmän kuin kuvittelin, hävisi poks vain puolessa vuodessa.

 
Finttu
Alkuperäinen kirjoittaja vampyyri:
[raskausarpia ei millään estä tulemasta jos ne on tullakseen eikä venynyt iho muuten palaudu välttämättä ennalleen koska se on venynyt.. tai no, kirurgialla kyllä mut muuten
Mä oon kyllä kuullut, et oliiviöljy ja ...(black out) joku toinen öljy auttais, ettei iho repeilis niin helposti. Itse käytän ihan perusrasvaa vaan.
 
vieras
Vatsanahka ehkä löysempi ja rinnat veltommat, toki muutama raskausarpikin jäi muistoksi. Ei kroppa ole enää samanlainen kuin kaksikymppisenä ja lapsettomana;) Mutta, jos ulkonäön muuttumisen pelko suurin syy lapsettomuuteen, niin sitten ei pidä edes harkita lapsia elämäänsä:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Semu:
Raskaus ja naisen vartalo Minulla ei ole lapsia, joten kysyn niiltä joilla on.

Miten raskaus on muuttanut kroppaanne ja omaa käsitystä siitä? Mitens miehenne suhtautuvat kroppaanne verrattuna aikaan ennen raskautta? :)
Joo on vartalo. Raskaus muuttaa silleen, ettei rintakehä mene enää niin littuun kuin ennen eikä maha ole kiinteän littana. Lonkat on leveemmät. Mut tietysti vartalo on niinku tärkein juttu elämäs ja yleensä kaikilla on. Osta kuule anttilan postimyynnistä, jos sulta katoo jotenki.
Ei tarvi nokkihinsa ottaa. Ihan hyvällä kysyn. Aattelin, että käsitys omasta ruumista muuttuu äitiyden myötä ja luulin myös, että positiiviseen suuntaan. On tavallaan "tullut tutuiksi" oman kroppansa kanssa. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja vampyyri:
[raskausarpia ei millään estä tulemasta jos ne on tullakseen eikä venynyt iho muuten palaudu välttämättä ennalleen koska se on venynyt.. tai no, kirurgialla kyllä mut muuten
Mä oon kyllä kuullut, et oliiviöljy ja ...(black out) joku toinen öljy auttais, ettei iho repeilis niin helposti. Itse käytän ihan perusrasvaa vaan.
auttaiskin, mutta kun ei ne rasvat sinne sidekudoksiin asti pääse vaikuttamaan ja ne arvet taas tulee sinne :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vatsanahka ehkä löysempi ja rinnat veltommat, toki muutama raskausarpikin jäi muistoksi. Ei kroppa ole enää samanlainen kuin kaksikymppisenä ja lapsettomana;) Mutta, jos ulkonäön muuttumisen pelko suurin syy lapsettomuuteen, niin sitten ei pidä edes harkita lapsia elämäänsä:D
Tosiaan, kerroin jo että mulla oli aika väärät käsitykset tästä asiasta. :D Mutta, siis ulkonäkö ei tosiaankaan ole lapsia (tulevia sellaisia) tärkeämpi.. koskaan kedon kaunein kukkanen ollutkaan, niin ei siinä ole paljon mitä menettää. :D Mieluummin ottaisin lapsen kuin timmin vartalon.. onkohan mulla vauvakuume :whistle:
 
Hajna
Kahen lapsen jälikeen minusta ei edes tienny edes ilman vaatteita et mulla lapsia onkaan :) kolmannen jälkeen jäin vähän pyöreyttä mikä oli vaan hyvä :D itse pidän vartalostani nyt enemmän.
 
No minun on ainakin helpompi hyväksyä varatalo tällaisena kuin se on..Eli hieman pyöreämpänä kuin ennen, en minä mikään ylipainoinen ole silti.
Mieskin sanoo aina, että sä oot tehny ja imettäny 2 lasta, sä saat olla just sellainen kuin olet! ;) :heart:
Eli kait mä näytän sitten Äidiltä :D :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
No minun on ainakin helpompi hyväksyä varatalo tällaisena kuin se on..Eli hieman pyöreämpänä kuin ennen, en minä mikään ylipainoinen ole silti.
Mieskin sanoo aina, että sä oot tehny ja imettäny 2 lasta, sä saat olla just sellainen kuin olet! ;) :heart:
Eli kait mä näytän sitten Äidiltä :D :whistle:
:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juu, välttämättä ei tuu ollenkaan arpia tai nahan löystymistä, kun joillain tuo ihan on joustavaisempi vai miten se sanotaa. Kuivaihoiset ja atoopikot varmaan kärsii eniten siitä ettei iho jousta ja anna periksi vaan sitten repeää.
enpä tiedä, mulla on sellainen kuiva iho, mutta eipä ole juuri yhtään arpia.
Peesi
 
Tämä tarina on tosi
No höh, miksipä sitä ei saisi olla kinnostunut raskauden vaikutuksista omaan kroppaan? Ihan samoja asioita mietin ennen raskautta ja sen aikana, enkä pitänyt sitä sen pinnallisempana. Ja siksi tähän ketjuun kommentoinkin, että todellisuus oli koko lailla auvoisempi kuin mitä luulin/pelkäsin (tosin ei se mua estänyt lasta laittamasta että arvelin tyytymättömyyteni kroppaani kohtaan lisäntyvän sen jälkeen). Mutta kävikin päinvastoin...ja epäilen kyllä, että vaikka ne "kauhuskenaariot" olisikin toteutuneet, tykkäisin silti itsestäni enemmän nyt kuin ennen.
 
vieras
Niitä arpia joko tulee tai ei tule, siihen ei ihminen mahda yhtikäs mitään.
Minä olin kahden valaan kokoinen raskaana ollessani.
Ja nyt se arpinen vatsanahka roikkuu. Tissit on kuppia suuremmat kuin ennen, roikkuvat saman verran kuin ennen raskautta. (b->c)

Römpsä sen sijaan repesi niin, että varmasti sitä ei kukaan muu mies lasten isän lisäksi tule ikinä enää näkemään. On se semmonen arpikudoskokoelma, että heikoimilla ei seisois enää koskaan.
Onneksi mun mies on lujaluonteinen eikä pienistä säikähdä.
 
nn
mä ainakin koen näin 4kk synnytyksen jälkee oman kroppani aika vastenmieliseksi, ehkä juuri tämän löysän roikkumahan takia, joka on täynnä raskausarpia, sekä muutenkin raskauden mukana tuomat lisä kilot ovat edelleen tallella... Joulun jälkeen alkaa uusi elämä, oon päättänyt sitten lähtee löysät pois ja kesään mennessä oon taas omissa mitoissani, toivottavasti ainakin!
 
Nuunamiäni
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Römpsä sen sijaan repesi niin, että varmasti sitä ei kukaan muu mies lasten isän lisäksi tule ikinä enää näkemään. On se semmonen arpikudoskokoelma, että heikoimilla ei seisois enää koskaan.
Onneksi mun mies on lujaluonteinen eikä pienistä säikähdä.
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
 
muuttunut
Plösähdin täysin, en raskauden takia vaan koliikkivauvan kanssa ei tullut ulkoiltua ja sitten toinen lapsi perään, ei ole vaan jaksanut pitää itsestään huolta. Mutta ei haittaa. Sänkykammarin puolella menee aivan loistavasti! Kun on miehen edessä kakannut synnytyspöydälle niin eipä ole enää mitään kainosteltavaa, olen löytänyt itsestäni aivan uusia puolia ja jotenkin löytänyt itseni. Ennen lapsia seksi oli ok enkä oikein osannut ehdottaa miehelle mitään parannuksia, nyt osaan ja kaikki on upeinta ikinä!
 
Tämä tarina on tosi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Römpsä sen sijaan repesi niin, että varmasti sitä ei kukaan muu mies lasten isän lisäksi tule ikinä enää näkemään. On se semmonen arpikudoskokoelma, että heikoimilla ei seisois enää koskaan.
Onneksi mun mies on lujaluonteinen eikä pienistä säikähdä.
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: Ei hitsi vie :LOL:! No mutta ei kait se nyt mikään sinisilmä kellään muullakaan ole, suotta itseäsi ruoskit tuolla :D
 

Yhteistyössä