Raskaus? Kohdunulkoinen? Kohdunkaulan syöpä? Minipillerit?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Eli tilanne on mulla nyt sellainen, että aloitin Cerazette minipillerit 16.4 kun kuukautiset alkoi, käytin niitä 3 päivää, en voinut jatkaa käyttöä kauheiden sivuoireiden takia (mielialavaihteluita ja raivareita) ja kuukautiset oli vain 3 päivää ja niiden minipillerien jälkeen ollaan miehen kanssa käytetty ehkäisynä kondomia. Sitten alkoikin pillerien lopettamisen jälkeen samana viikonloppuna kuukautiset 26.4 ja oli ihan normaalit.

Tilanne on nyt tällänen, että edellisistä kuukautisista on nyt sitten 37 päivää tänä sunnuntaina. Kierto mulla on ollut yleensä sen 26 päivää. Olen tehnyt raskaustestejä koko viikon ja mitään ei ilmesty niihin, ne on niitä pregcheckin testejä.

Viime viikonloppuna la-su -yönä oli tosi huono olo ja pahoinvointia, särki vasemmalta alamahaa, alaselkää ja se säteili vasemman jalan sääreen asti.
Juilimista ja jomotusta on ollut alamahassa ja tän viikon keskiviikkona tuli oranssinpunaista verta vähän alapäästä. Eilen ja tänään on tullut haalean punaista verta alapäästä ja sitten yhtäkkiä loppunut ja taas alkanut. Alaselkää vähän jomottaa ja pahoinvointia on, mutta varsinaisia kuukautisia ei kuulu.

Onko tässä nyt sitten kyseessä raskaus, kohdunulkopuolinen raskaus, tuulimuna vai kohdunkaulan syöpä?
Onko kenelläkään vastaavanlaisia kokemuksia?
 
vierailija
Mulla on kokemusta tuosta pilleristä vain synnytyksen jälkeen. Cerazetesta alkoi pieni vuoto, jota kesti sen koko viikon, jonka sitä käytin. Kun lopetin pillerit, loppui vuotokin. Neuvolasta meinasivat, että vuoto oli ekat kuukautiset synnytyksen jälkeen. En jaksa uskoa siihen, kuukautiskierto alkoi ja vielä säännöllisenä kuukausien kuluttua cerazetesta imetyksen lopetuksen jälkeen. Voisiko siis olla, että ap:llakin keho reagoi kummallisella vuodolla ja hormonit heittelee? Jos raskaus kuitenkin epäilyttää, pyydä raskaustestiä labrasta. Katsovat sen virtsasta ja tarvittaessa verestä.
 
vierailija
No kohdunulkopuolinen raskaus, tuulimuna tai kohdunkaulan syöpä eivät pitäisi sattua tuolleen: tuulimuna ei satu ollenkaan (tai tuntuu siis normaalilta raskaudelta tai keskenmenolta), kohdunulkoisen kipu on yhtäkkinen ja jatkuva niin että siitä lähtee automaattisesti lääkäriin/ensiapuun. Syöpä ei pitäisi sattua, ellei sitten ole jo niin levinnyt että painaa hermoja.

Pillerit tekee kaikenlaista, ne sotkee hormonitoimintaa ja se voi aiheuttaa omituisia kipuja.
 

Yhteistyössä