Raskaus -> korkea verenpaine -> lääkärin vastaanotto

Mulla huitelee tässä neljännessa raskaudessa verenpaine aika korkealla, viikkoja 28+. Äsken tuli kirje lääkärin vastaanotolle tuon verenpaineen vuoksi ja uteliaisuuttani kyselisin niiltä,joilla sama ongelma ollut, että mitä tutkimuksia vastaanotolla on tehty? Kiitos.
 
tarkistetaan vaan
Mulla nut rv 26+6 ja verenpaineet kanssa korkealla. Lääkärissä ne on vain tarkisettu, ultrattu ja katsottu että kaikki on ok. Verenpainelääkettä en ole vielä saanut, mutta jos ei ala laskemaan niin sitten se siihen mukaan. Minulla vielä valkuainen 1+ toistaiseksi mikä häiritsee odotusta.
 
"poikia3"
No eihän tuossa mitään ihmeellisempää. Ensinnäkin riippuen verenpaineen korkeudesta sitä vain seurataan, saatat saada ruokavalio-ohjeita ja verenpaineen lisäksi seurataan sitten virtsanäytteitä tarkkaan. Saattaa olla raskausmyrkytyksen oire.

Itselläni ensin verenpaineesta määrättiin sairasloma ja sitten lääkkeet, kun saikku ei auttanut.

Toisessa raskaudessa mulle on tehty myös vuorokausivirtsan keräily, kun selvitettiin verenpaineen syytä tarkemmin.
 

Yhteistyössä