raskaus+sairaslomakorvaukset

heippa oisin nyt kyselly kun mistään en tarkkaa infoa löydä..
eli itse olen ollu alle 3v työpaikassani ja sairasloman pituus saa olla 28vrk ennen kuin menee kelakorvauksille..itse olen nyt siis ollut supistusten takia 3vkoa sairaslomalla..meinaan kumminkin nyt mennä töihin kokeilemaan miten sujuu suppareita kyllä ollut jonkun verran vielkäkin mut käynpä koklaa kun en oikeen osaa olla kotona kun tiedän että töissä on mua tarvitaan eli siis jos en pystykään siel olemaan ja saikku jatkuu suppareiden takia niin pomppaako se sit heti vkon jälkeen kela korvauksille vai alkaa toi 28vrk jakso nyt alusta?ei vaan tajuu ja paljonko se sit on se kela korvaus palkasta?kiitos jos joku osaa auttaa..
päähän täs hajoo kun tietää etteis olis ihan työ kuntonen mut pakko olis vaan jaksaa ..
öpökkä
rv21
 
Heippa ! En nyt oo ihan varma, mut luulisin et tuo 28 pv olis kalenterivuodessa. Meillä on ilmeisen eri sopimus töissä, koska sen mukaan saa ensin 60 pv täydellä palkalla, sitten 120 pv 2/3 palkalla ja sit vasta tippuu kelan rahoille. Nuo päivät siis kalenterivuodessa, mutta sillä poikkeuksella, että saman sairauden/syyn jatkuessa ei vuodenvaihtuminen nollaa tuota. Minkä alan sopparista sulla on kyse ?
 
juuh kiitti vinkistä en tajunnu ite ,,kuumuuden piikkiin ja jos nyt oikein tajusin niin jos 30pvän sisäl jään saman jutun takii saikulle niin ne lasketaan yhteen ja 28pv jälkeen tipun kela korvauksille ..ohan pepusta sanon minä..
 
mä en osaa sanoa että missä vaiheessa tiput sairauspäivärahoille mutta niiden suurudesta osaan sen sijaan! Itse sain juuri ensimmäisen sairauspäiväraha maksun kelalta ja sehän lasketaan vuoden 2006 verotettavien tulojen (viimeisten vahvistettujen tulojen) tai kuuden kuukauden palkkatodistuksen (kelan Y17 lomake) mukaan johon otetaan mukaan kuusi kuukautta ennen ensimmäistä sairausloma päivääsi. Jos tulosi lasketaan kuuden kuukauden mukaan, kerrotaan summa kahdella jolloin saadaan vuosiansio.

lopulta kerrotaan vuosiansiosi 0,7:llä ja jaetaan 300:lla. Näin saadaan päiväkorvauksesi joka taas kerrotaan 25:llä niin saadaan kuukausi maksusi kelalta josta vielä vähennetään verot.

Tais olla super monimutkaisesti selitetty :LOL:
Tutkaile täältä enempi jos tipuit kärryiltä:
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/280302122630EH
 
kiitos tiedosta=)yritin tossa laskeskella ja sain tiloksesksi vain pari sataa vähemmän kuussa kuin normi palkkani..voikohan olla mahdollista...yritin laskea vielä ala kanttiin..heh
mä kin luin jostain et ne saikku rahat tippuis samoihin lukemiin kun äitiys päiväraha???oli sit vissiin väärää infoa..
 

Yhteistyössä