raskausaika ja painon putoaminen

Saako painota pudota koko raskausajan jos on ylipainoo äidillä?Mulla on semmonen 20kg ylipainoa ja oon nyt rv 17.lla.Paino pudonnut koko ajan tasaisesti,laihduttaa en ole koittanut mutta kun ruoka ei ole maistunut.Nyt terkkari sano että pissassa olis ketoaineita ja verensokeri alhainen.Mulla oli se käsitys että ylipainoisilla saa pudota vaikka 20kg raskausaikana jos ei erikseen laihduta hullumaisella liikunnalla?Vai miten muilla?:)
 
Kukaan ei saa laihduttaa raskaana ollessaan, mutta jokaisen pitäis syödä monipuolisesti ja terveellisesti. Ylipainoisilla tuppaa sitä noudattaen paino tippua mutta saa silti riittävästi kaloreita molemmille.

Sun pitää syödä pieniä määriä ruokaa usein et saat pidettyä verensokerin hyvänä.

Muoks. Mä lähdin laitokselta melkein 10 kiloa kevyempänä kuin raskaaksitullessani painoin.
 
"vieras"
Ei saa laihduttaa vaikka painoa olis 50kg yli. Mut voi noudattaa diabetesruokavaliota mikäli lääkäri sen antaa ja tällöinkin on tarkoitus säilyttää paino samassa tilassa eli paino ei nouse mut ei juuri laskekkaan.
 
mulla paino pudonnu molempien raskauksin aikana. esikoista kun lähdin synnyttämään olin alle lähtöpainon. en laihduttanut, paino vaan putosi. lähtöpainoa oli toki liikaa eli oli mistä pudottaa. ei ne neuvolassa olleet huolissaan vaikka jossian vaiheessa painoin 10kg vähemmän kun ekassa neuvolassa. synnärillä olin 3kg alle lähtöpainon
 
mut siis lihaville odottajille on kyllä olemassa erillaisia dieettejä. ja jos on oikeesti se yli 50kg ylipainoa ni sillon painon ei tarvis nousta ollenkaan odotusaikana... ja vastaus ap.lle, monella laskee paino raskauden alussa. ei mitenkään poikkeavaa, ja sitäpaitsi, voipi olla että huomisesta lähtien sun painos rupee nousee tasasta tahtia... ei ikinä tiä ;)
 
No en ole erityisen isokokoinen,mutta tuo 20kg sais kyllä kepeesti lähtee.Ekasta painoin raskauden alussa 10kg vähemmän kuin tästä.Nyt olen laihtunut muutamassa kuukaudessa 4,5kg ja paino laskee vaan..ei tee mieli herkkuja ja ulkona olo on mukavaa,mutta sit taas toisaalta ei tee myöskään liharuokia mieli ollenkaan.Ekasta laitokselle jäi 11kg!Jos vaikka tästä ei tulisi ollenkaan painoa lisää tai vaan vähän ja jäis enempi kiloja sairaalaan :) Laihduttanut en ole,lisännyt vain liikuntaa ja alotin työt 4kk sitten niin sekin varmaan vaikuttaa.
 

Yhteistyössä