Raskausajan PÄÄNSÄRKY! Muilla? :(

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Onks tää nyt normaalia että särkee joka päivä pää, mut kyse ei ole raskausmyrkytyksestä ainakaan pissasta sitä ei löytynyt. Oon rv 16. Tää on vaa inhottava vaiva. :( Lievä särky kokoajan päällä ja välil menee ohi ja välil palaa. Mut sit taas välil kovaakin särkyä johon otan panadolia, joka ei pahemminkaan auta. :D
Onks mulla ollut tälläst jatkuvaa päänsärkyä raskaudenaikana? :(
 
vierailija
Onks tää nyt normaalia että särkee joka päivä pää, mut kyse ei ole raskausmyrkytyksestä ainakaan pissasta sitä ei löytynyt. Oon rv 16. Tää on vaa inhottava vaiva. :( Lievä särky kokoajan päällä ja välil menee ohi ja välil palaa. Mut sit taas välil kovaakin särkyä johon otan panadolia, joka ei pahemminkaan auta. :D
Onks mulla ollut tälläst jatkuvaa päänsärkyä raskaudenaikana? :(
 
vierailija
Minulla ollut aivan samoilla viikoilla, mutta ainoastaan poikien odotuksessa. Molempia siis löytyy sekä tyttöjä että poikia... ja tosissaan tuo päänsärky on ollut rv13-20 lähes jokapäiväistä poikien odotuksessa, tytöistä ei päänsärkyä ollenkaan!
 
vierailija
Oletko muistanut juoda tarpeeksi vettä? Huomaa heti itsellä (vaikka omasta mielestä olisi) jos ei ole juonut tarpeeksi, niin alkaa särkeä. Myös ihan hormonisäryt on mahdollisia.. Itselläkin välillä ollut kovia särkyjä mutta en ole särkylääkkeisiin koskenut.

Myös päikkärit tai ulkonakäynti voi helpottaa oloa.

T: rv 35+
 
vierailija
Onks tää nyt normaalia että särkee joka päivä pää, mut kyse ei ole raskausmyrkytyksestä ainakaan pissasta sitä ei löytynyt. Oon rv 16. Tää on vaa inhottava vaiva. :( Lievä särky kokoajan päällä ja välil menee ohi ja välil palaa. Mut sit taas välil kovaakin särkyä johon otan panadolia, joka ei pahemminkaan auta. :D
Onks mulla ollut tälläst jatkuvaa päänsärkyä raskaudenaikana? :(
Älä ota Panadolia. Sulle voi kehittyä särkylääkepäänsärky! Mutta selvitä mistä se johtuu, esim kaliumin puute ilmenee päänsärkynä. jos et syö perunaa tai banaania, voi sellainen tulla - toki saahan sitä muustakin, löytyy finelin sivuilta. Mut vähennä natriumin määrää, niin ovat tasapainossa. Vai käytätkö Pansuolaa? Siitä tulee kans migreeni.
 
vierailija
Minulla ollut aivan samoilla viikoilla, mutta ainoastaan poikien odotuksessa. Molempia siis löytyy sekä tyttöjä että poikia... ja tosissaan tuo päänsärky on ollut rv13-20 lähes jokapäiväistä poikien odotuksessa, tytöistä ei päänsärkyä ollenkaan!
Mulla vaan tyttöjä ja molemmista tollasta päänsärkyä. Ensin kovaa pahoinvointia, joka vaihtui migreeniin noilla viikoilla. Panadol ei auttanut mihinkään, joten otin välillä lääkärin luvalla panacod ja kerran burana, kun kipu oli niin kovaa. Vältin lääkkeitä viimeseen asti ja makasin pimeässä huoneessa. Asuin isovanhemmilla sen ajan, koska en pystynyt huolehtimaan esikoisesta kunnolla.
 
vierailija
Mulla oli myös raskaudessa ja tuli kärsittyä, kun en uskaltanut ottaa lääkettä. Ajoittain otin panadolia 500 mg. Nykyisin tiedän, että voi turvallisesti ottaa sen 1g kolmesti päivässä. Särky loppui yleensä pahoinvointiin ja oksennukseen, mutta seuraavana päivänä taas jyskytti. Raskausajan puolen välin jälkeen särky loppui.
 
vierailija
Mulla oli myös. Toki sitä neuvolassa tutkittiin, mutta lääkärin päätelmä oli että se on jotain hormooneihin liittyvää. Mulla oli myös silmät kipeät, siis joo, silmät kipeät. Esim. veden valuttaminen silmäluomille suihkussa oli jotain ihan sairaan vastenmielistä!

Tyttö tuli ja synnytykseen loppui vaivat.
 
vierailija
Mulla oli myös. Toki sitä neuvolassa tutkittiin, mutta lääkärin päätelmä oli että se on jotain hormooneihin liittyvää. Mulla oli myös silmät kipeät, siis joo, silmät kipeät. Esim. veden valuttaminen silmäluomille suihkussa oli jotain ihan sairaan vastenmielistä!

Tyttö tuli ja synnytykseen loppui vaivat.
Olisko selän asennolla, kun se aina vähän muuttuu takakenoiseksi, vaikutusta sitten tuonne kaulanikamiin, vastareaktioksi, kun yhtäkkiä loppui? Mielenkiintoista:)
 
vierailija
Täällä kans yks. Nyt rapiat 13 viikkoa takana ja pari, kolme viikkoa särkeny päätä muutaman päivän tauolla. Esikoiselta oli myös, toiselta ei ja kummatkin poikia. Tää on ihan hirveetä, ei tuu oikein mistään mitään kun ei jaksa/ pysty keskittyä mihinkään. Panadolia muutaman kerran ottanu, mut siitä ei oo mitään hyötyä. Migreeni peräistä mulla, uskoisin. Kahesti nyt myös lähipäivinä ottanut buranan, lääkärin luvalla.
 
Mulla on veikkaus että hormoonit voi tehdä sen pääsäryn myöskin, muuttuuhan niiden määrä raskauden aikana tai jotain. Tokan kohdalla oli alku viikoilla eniten. Huomannut myös että mulla ainakin huonoa oloa samoihin aikoihin.
 
vierailija-79
Hartiajumia? Kokeile lisätä veden juomista. Kannu ja lasi pöydälle. Ohi mennessäsi otat.
Minulla on ollut karmeita suonenvetoja. Magnesiumlisä ei auttanut mitään. Suolan sanotaan auttavan, vaan kappas, en juonutkaan tarpeaksi vettä!
 

Yhteistyössä