Raskausmyrkytys ja vakuutus

Hei,
Onko täällä ketään jolla olisi ollut ensimmäisessä raskaudessa raskausmyrkytys ja toisessa raskaudessa olisi halunnut vakuutuksen vauvalle ennen syntymää?
Itselläni neljä vuotta sitten ensimmäinen raskaus päättyi sektioon viikolla 35 raskausmyrkytyksen vuoksi.
Nyt odotan toista lastamme rv25 ja olen hakenut vakuutusta syntymättömälle vauvalle, mutta kaikki vakuutusyhtiöt eväävät vakuutushakemuksen perustellen että minulla on suuri riski sairastua uudelleen raskausmyrkytykseen. Onko kukaan onnistunut saamaan jostain vakuutuksen jos on joskus todettu toxemia? Minulle on tehty ultrat ja veriseulat eikä missään ole mitään ongelmia todettu. Tuntuu vaan tylsältä kun kaikkeen olen aina varautunut vakuutuksilla, enkä todellakaan tunne olevani suuri riski vakuutusyhtiölle!!!
 
Moi,

mulla sama homma, ekassa raskaudessa puhkesi raskausmyrkytys ihan vasta raskauden lopussa ja synnytys käynnistettiin. Meillä esikoisella vakuutus Fenniassa ja sieltä kyselin myös toiselle, mutta eipä myönnetä : / Kyselin myös parilta muulta yhtiöltä, mutta sama homma. Aika kohtuutonta mun mielestä, kun eikös se raskausmyrkytyksen uusiutumisen todennäköisyys oo jotain 5% luokkaa, jollei muita riskiä kohottavia tekijöitä ole (esim. perintötekijät). Onneks Fennialla saa hakea syntyneelle vauvalle sitten vakuutusta jo 4 päivän ikäisenä, monella muulla yhtiöllä vasta tyyliin 2kk ikäisenä. Toki eipä tuo syntymän jälkeen otettu vakuutus sitten korvaa mitään, jos synnytyksessä menee jokin pieleen tms. :headwall:
 
Itsellä oli ensimmäisessä raskaudessa myrkytys ja sain Lähivakuutuksesta lapsivakuutuksen ihan normaalisti toisen lapsen raskauden aikana. Kaikki muut vakuutusyhtiöt tyrmäsivät hakemuksen heti kuultuaan toksemiasta. Tulihan se myrkytys sitten toisessakin raskaudessa, mutta onneksi vauvalla oli kaikki hyvin.
 
Kysyin tänään vielä Lähivakuutuksesta, katsotaan jos ne myöntäisivät. Milloin sinulle kinuski todettiin raskausmyrkytys toisessa raskaudessa ja oliko pahempi kuin ekassa? Minullekin on uskoteltu että riski saada se toisessa raskaudessa on tosi pieni!
 
Sama homma täällä.Ekassa raskaudessa 6v sitten raskausmyrkytys ja kouristus niin tähän raskauteen ei myönnetty vakuutusta.Enpä jaksanut kysellä kuin tapiolasta kun netistä luin että aika moni yhtiö sanoo ei ja toteaa että tilastollisesti riski saada uusi myrkytys on suuri,mikäli sinällään on outoa että kaikki lääkärit ja terkat vakuuttavat että eihän se yleensä toisessa raskaudessa tule ja riski on pieni.Noh toivotaan parasta.

hara 31+6
 
Helmimasu: myrkytys todettiin viikolla 34 ja poika syntyi, kun viikkoja oli 38. Myrkytyksen oireet olivat kyllä pahemmat ja alkoivat aiemmin kuin ensimmäisessä raskaudessa. Lopulta jouduin sairaalaan osastolle seurattavaksi. Kun omat maksa-arvot alkoivat olla sen verran heikot, että synnytys käynnistettiin. Täällä tuntui olevan sellainen toimintatapa lääkäreillä, että annetaan vauvan olla masussa niin kauan kuin mahdollista, itse oisin kyllä ollut aikaisemmin valmis käynnistykseen. Lääkäri sanoi, että kerta kahdessa raskaudessa on tullut toksemia, niin tulee varmasti myös kolmannessa ja luultavasti vielä pahenee. Toivottavasti saat vakuutuksen!
 
Hei,
Kiitos Kinuski vinkistä! Lähivakuutus tosiaan myönsi vakuutuksen. Ei edes ollut kallein vaihtoehto, tosin ehdot hiukan erilaiset kuin Tapiolassa ja Pohjolassa. Mutta aina voi vaihtaa jos vakuutus ei tyydytä kun vauva on syntynyt. Tänään mennään 4D ultraan ja saadaan varmuus sisäelimistä ja istukan toiminnasta sekä tietty siinä samalla sukupuolikin. Onnellista odotusta kaikille!
 
Mulla myös oli raskausmyrkytys edellisessä raskaudessa ja just tänään katsoin ifin nettisivuilta että koska saisi hakea raskauden aikaisen vakuutuksen. Myöntääköhän if? Meillä kaikki vakuutukset sieltä!

Tuli mieleen kun lueskelin teidän kirjoituksia, että onko kellekään jolla aikaisemmassa raskaudessa toksemia lääkäri määrännyt ns.miniaspiriini kuuria seuraavassa raskaudessa? Minulle määrättiin primaspan 100mg, yksi tabletti päivässä heti kun raskaus todettu.
 
Hei Päivi,
IF ei ainakaan minulle myöntänyt ja syynä toksemia edellisessä raskaudessa. Meillä mieheni yrityksen vakuutukset IFissä, muut Pohjolassa ja Tapiolassa... Myöskään Pohjola ja Tapiola eivät myöntäneet vaikka vakuutuksia heillä (aika paljonkin). En ole kuullut että määrättäisiin primaspania, itsellä menossa nyt 28 viikko eikä ole ollut puhettakaan primaspanista. Eikä ole kyllä ilmaantunutkaan myrkytys oireita, toivottavasti ei ilmaannukkaan! Vakuutusta kannattaa alkaa selvittää ajoissa, koska käsittelyajat on pitkiä. Yleensä pyytävät lisäselvityksiä neuvolasta tai synnytyssairaalasta. Itselleni kävi niin että juuri 3kk ennen sain lähivakuutukselta vakuutuksen ja jouduin myös siirtämään kotivakuutuksen heille. Asumme omakotitalossa joten kiinteistön vakuutuksen siirsin heille koska toisen lapsemme vakuutus on Pohjolassa ja he haluavat myös kotivakuutuksen jos on lapsen sairaskuluvakuutus, joten heillä on irtaimistovakuutuksemme. Hirveetä kytkykauppaa... ;) Onnea odotukseen!
 
Hei Helmimasu!
Aikamoista touhua kyllä. Mä ajattelin, että heti kun 12 vk tulee täyteen niin alan selvittämään asiaa. Meillä on kaikki vakuutukset ifistä ja miehen liitosta saa vielä alennukset vakuutuksiin, eli ei oikein tekis mieli vaihtaa vakuutusyhtiötä. Mietittiin kyllä sitäkin, että jos ei ottais koko vakuutusta ollenkaan kun viimeenkin saatiin vaan omat pois ja vuoden päästä jätin jo sairaus osion pois kun poika ei sairastellut normaalia enempää. Ottais sitten fenniasta 4 pv ikäisenä vakuutuksen ja vaihtais myöhemmin ifiin.
Kyllä noita miniaspiriinikuureja on vissiin muutamille määrätty. Ainakin yhdelle työkaverin tutulle oli lääkäri määrännyt ja täältä oon joskus aiemmin lukenut että muillekkin olisi. Mulle ei oo vielä oireita ilmaantunut, mutta mulla on suvussa verenpainetta ja itselläkin on välillä ollut koholla, niin varmaan sen takiakin toi primaspan.
Onnea myös sinulle odotukseen ja kiitos vastauksesta :)
 

Yhteistyössä