raskausoireketju(mahd.)

  • Viestiketjun aloittaja kuumeilija
  • Ensimmäinen viesti
Täällähän on aivan ihana ketju :D Sopii minulle kuin nappi silmään.... B)

Minulla kp 28/30-32

Oireet.

- nännit arat ja kosketus herkät
- alavatsa todella arka ja pienestäkin ponnistuksesta tulee viiltäviä kipuja
- lämmöt seilaa 37,6-38,5 välillä, siis jopa kuumetta ajoittain
- olen ollut todella väsynyt
- olo tosi alavireinen
- jatkuva nälkä
- pisittää keskellä yötäkin moneen kertaan

oireet on ollut kehissä noin viikon jo, uskoa ei jaksa paljon olla myöskään täällä, mutta toivoa senkin edestä... :ashamed:

kohta se nähdään että tuleeko se täti vai ei... tekisin mitä vain että se jättäisi tulematta ja tikussa näkyisi ne kaksi viivaa...
PLIISPLIISPLIISPLIISPLIISPLIIS

plussatuulia myös muille :whistle: +++++++++++++++++++
 
toiveikas
joo täällä oireet tällaisia:

-alavatsakipuja
-rinnat aristaa
-kuumeinen olo
-yms.

mutta tohdinko edes toivoa kun kuukautiset ollut viimeisen vuoden aikana vain 2 kertaa??????
 
Tässä oireet, kun 23/29-31...

Tuhrua paperissa,
alavatsan kuumotus ja jomotus, sama pallontunne, josta muutkin on kertoneet,
rinnat aristaa.

Mitään "makuelämyksiä" tai etovaa oloa ei oo esiintyny.
Tupakka ei oikeen maistu, mutta enpä aio nyt poltellakaan, kun voispi olla, että... =) =) =) =)

Joku kyseli tästä tuhrusta aiemminkin... Joo se on kummallista ja ainakin semmoinen oire, mitä ei aiemmin oo ollu, samoin tää alavatsakipu tässä vaiheessa. On vaan jotenkin erilainen kuin yleensä ennen menkkoja.

Aion testata 28/29-31 Vilja-testillä eli ens viikon torstaina. Oviksen bongasin kp 16, joten kai sieltä joku harmaa haamu tulee, jos on tärpänny. Ilmoittelen sitten.

Joo, tää on huippukiva ketju munkin mielestä. Eipähän tarvii olla yksin näitten olotulojen kanssa. Miehelle en oo vielä mitään maininnu, ettei tuu turhia pettymyksiä. Yx keskenmenokin kun on takana...

 
bewee
Mulla oli:
-rintojen arkuutta
-flunssan tunnetta
-pahoinvointia
-tavallista pahempaa väsymystä

Ja menkat tuli paria päivää etuajassa!
Että näinkin päin voi olla... :'(
 
mää ja
Meniskö tää mitenkään samaan kastii, se et olen alkanut hamstraan
niitä IHANIA pikkuruisia vaate kappaleita mitä sellaselle nyytille vois
päälle pistää. On sinistä,punasta ja kaikki siltä väliltä.
JA jotenkin ne suuret mahat näkyy joka puolella. Tiiättekö tunteen?
Maailmassa ei muita naisia näy kuin raskaana olevia ;)
Ai.mitenkä niin seko????????????????
 
Hyvä ketju!! :)

Eli mulla on ollu tällasia oireita:

- repäisykipuja (esim. aivastaessa, noustessa, yskiessä)
- jatkuva nälkä
- lisääntynyt valkovuoto (maitomainen)
- arat nännit
- pientä polttelua alaselässä ja vatsassa, silloin tällöin.
- Kuukautiset myöhässä paljon...
- Maha turoksissa
- pientä väsymystä

- Myös flunssa-oireita on...eli kurkkukipua, tukkoinen nenä (etenkin aamulla), pientä lämpöä. En tiedä liittyykö mitenkään raskauteen, mutta ei sitä ikinä tiedä.

Tässä suurin osa...pahoinvointia ei vielä näy, mutta sain edellispäivänä testiin tosi haalean plussan...joten positiivisella mielellä ollaan, mut silti jalat maassa, pitää odottaa muutama päivä ja testata uusiks. :) <br><br>
 
uih...ihana lukee teijän juttuja, kun täälä itse painin samojen oireiden
kanssa...
eipä paljoa lisättävää noihin teijän oireisii..tuntuu että mulla on ne kaikki!
tosin se varmaa johtuu siitä että mä toivon niin että ois tärpänny!

tilanne mulla on nyt 28/25-26
eli vois jo testaa..mutta pelkään pettyväni! ajattelin odottaa muutaman
päivän vielä,ku tuntuu että kohta alkaa menkat!

plussa onnea kaikille :hug: !
 
Mie testasin eilen (kp.26/25-28 ) haamun. On ollut tosi kovia menkkamaisia kipuja, suun kuivumista (mitä ei ole ennen ollut), janoisuutta ja pissillä pitää ravata jatkuvasti.. Saas nyt nähdä et onko kemiallinen raskaus vai tuleeko meille vaavi, jänskittää..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.08.2006 klo 14:34 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.08.2006 klo 13:21 Anubis kirjoitti:
- reilu 2vko myöhässä
Miks et ole jo ite testannu?
Miksi jotkut odottaa noinkin kauan,kun menkat jo parikin vkoa myöhässä...eivätkä testaa onko raskaana?
No en mätehny raskaustestiä ollenkaan. olin ihan sata varma muutenkin. kuukauden oottelin ja sit varasin ajan neuvolaan (eikä muuten testattu sielläkään, uskoivat kun sanoin että TIEDÄN).
 
Mulla on ollu jo jonkin aikaa tosi outo olo mahassa ja nyt viime yönä alkoi semmoinen etova olo joka jatkui aamulla. Helpotti aamupäivällä mutta nyt alkoi taas kun söin. Oksentanu en oo. Rinnat myös hieman arat. Taidan toivoa liikoja. :/
 
Just sopiva ketju tällaselle höpsölle, joka varmaa ehkä kuvittelee nää oireet, ku alkanu toivoo vaavia, mut tässäpä mun vaivat =)

kp siis 32/27

- rinnat tosi arat (vähä ku imettäessä, ku maito pakkaantuu) ja tippoja tullu ku puristaa, ei normaalia mulle
- etomista, pahaaoloa, ruoka ei mastu, vajaaseen viikkoo lähteny kilo..Oon aika kova syömään, herkkuja varsinki, nekää ei maistu
- valkovuoto runsaantunut viime päivinä
- pissattaa useasti
- pää kipee, huimaa
- lämmöt 36.6-36.8 (norm. 35.8-36.0)
- kylmä, väsyttää
- en oo menettäny hermoja lapsille moneen päivään! Ja tää on outoo!! :LOL:
- suussa tosiaan toi ihme maku, tai kuivuus, janottaa, ällöttää

Mulla ois aika ihme raskautuminen, jos sattusin plussaamaan..Testaamistaki on turha nyt tehdä, ku negaa tulee, rv ois siis nyt 4+5, ja mulla kaks aikasempaa raskautta plussannu vasta rv 8+3 jqa 7+ jotai..Sanovat neuvolasta, että veritestikin voi näyttää viel negaa, vaik oisinki raskaana..meikäläisen taustoilla siis. Viime rakaudesta sanottiinki, että mulla raskaushormooni erittyy tosi myöhäsessä vaiheessa sillai, et esim. pissatesti ei mul plussaa menkkojen aikaan tai parinkaa pvän päästä..ÄRSYTTÄVÄÄ!

Nyt on kyl vähä menkkamaisii jomotuksia alaselässä- ja mahassa..Joten täti se sieltä varmaa saapuu.. Ehkä tää on joku hormoonihäiriö?? :( .
 
miepä...tein tänään plussan :wave: !!
eli ne oireet mitä oli mullakin ni olivat sittenkin totta!!

ekana listaan nää :
tissit on ihan törkeen kipeet ja isot!
ja vatsaa jotenki pingottanu..
ja ihan kokoajan ollu sama tunne ko menkat alkais..ei mitään eroo!
polttelee ,pistelee ja koko viikon oottanu et nyt ne alkaa!!

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.09.2006 klo 14:06 Martta B kirjoitti:
Kierto yleensä 28-31 päivää, nyt menossa kp36.

-kuukautiskipuja(ko?) noin viisi päivää, pääosin lieviä mutta välillä äkillisiä vihlaisuja
-olen ollut erittäin herkkä ja kiukkuinen :ashamed: yli viikon (stressiä?)
-rinnat olleet arat pari viikkoa
-alavatsa tuntuu pinkeältä
-olen erittäin "kuiva" ollut pari viikkoa (en yleensä ole, mutta menisikö tämäkin stressin piikkiin..?)
-oksettava olo varsinkin jos on vähänkin nälkä

Testasin negatiivisen tuloksen kp32. Uskoa ei kauheasti löydy, toivoa sen sijaan vaikka muille jakaa =)
No, en ollut :( Menkat alkoi parin päivän kuluttua tästä viestistä. Mutta nyt aloitetaan taas puhtaalta pöydältä :)
 
Ihan pakko tulla tähän mukaan, vaikka tiedän että en ole raskaana =)

Itellä:

-tissejä vihlonu
-nännit näyttää kummalta (älkää kysykö, en osaa selittää =) )
-selkä kipeä ja masu välillä
-röyhtäyttää joskus (yleensä ei)
-hermot tiukilla, mutta kauheita hellyyspuuskia lapsille :heart:
-ei haluta vaakamamboa sitten yhtään..

kp 26/ehkä 28-33 (ovis heitti niin ei varmempaa tietoa)
 
Moimoi,

hanaa lukea teidän muiden oireita, tulee jotenkin toiveikkaaksi tässä roskishaamun jälkimainingeissa. ;)

En siis tiedä vielä olenko raskaana vai ei, testi näytti eilen negaa, mutta eihän sitä vielä olisi saanut tehdäkään, potentiaalinen mekkapäivä on vasta ylihuomenna.. Miehen synttärien takia tein, jos vaikka olisi sen positiivisen saanut ikäänkuin synttäriyllätykseksi. :) Mutta ei tullut viivaa ennenkuin roskiksessa. Sitäkin selkeämpi kyllä silloin, mutta yliajalla, joten eipä tuohon liene luottamista. Jännityksessä täytyy vielä elää..

Normaaleista pms-oireista poiketen tässä viimeisen viikon on ollut monenlaista oiretta:

-vatsa on koko ajan kuin jalkapallo, ja varsinkin iltaisin suorastaan vatsanahkaa kiristää, kun maha pullottaa kuin olisin vähintään viidennellä kuulla jo menossa. :/ Ei kovin kivaa..
- rinnat on tosi arat ja tursuvat jo yli liiveistä. tällaisilla a-kupeilla ei ole moisesta voinut ennen puhuakaan, mutta nyt pursuilen yli äyräiden. lienee aika selvä merkki?
- ummetus. toivottavasti tällaista ei kestä 9 kuukautta. :p
- vatsapistelyt ja äkilliset kouraisut esim aivastaessa
- omituinen tunteellisuus, turhasta itkeskely
- päänsärky ja pyörrytys
- jano
- yöpissitys

että semmoista. maanantaina lienee selvillä oliko nämä oikeita raskausoireita vaiko luulotautia.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.08.2006 klo 14:29 Elppu kirjoitti:
Jee, ihana ketju! Kun ei näitä oireita oikein viitti kavereillekaan puida... nyt kp 28/~30

- paineentunne vatsassa
- närästys
- tänään ollut vilu
- yöpissaaminen (kp26->)
- huono olo, jos ei syö
- nälkä, nälkä ja nälkä
- lämmöt 0,3 astetta koholla
- suu kuiva ja maistuu oudolle
- välillä menkkamaista juilintaa
- lämmön/poltteentunne alavatsalla

Voipi olla sitten kuviteltuja, mutta mutta senhän näkee sitten viikonloppuna, kun on testauksen aika :D

Jep jep...itel on menkat myöhäs koht 2vko....toivottavasti on tärpänny..

---->

- väsymystä
- vessassa ravaamista
- rinnat aristavat
- maha "turvoksissa" ja "pömpöttää"
- pientä nippailua ja ns.vihlontaa alavatsassa
- pahoinvointi kohtauksia
- nälkä, mut mikään ei oikein maistu
- "menkkamaista tunnetta" mahassa
yms.... mielenkiinnolla odottelen viel enen testausta... :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.09.2006 klo 13:30 Linnea kirjoitti:
Mulla on ollu jo jonkin aikaa tosi outo olo mahassa ja nyt viime yönä alkoi semmoinen etova olo joka jatkui aamulla. Helpotti aamupäivällä mutta nyt alkoi taas kun söin. Oksentanu en oo. Rinnat myös hieman arat. Taidan toivoa liikoja. :/

Ihan kuin olisin itse kirjoittanut..minäkin taidan vain toivoa liikoja =)
 
mulla oireita
- tajuton väsymys
- yöpissillä ramppaan 3-6 kertaa/yö
- kananmunan haju ällötti
- etova olo
- hermostunut ja ärtynyt olo(voi kyllä johtua väsymyksestä)
- seksiä tekee mieli koko ajan
- valkovuoto lisääntynyt
- vähän nännit kipeenä

kierto on miten sattuu...kai nyt 21/26-29
Seksiä ei oo tehnyt mieli näin paljon viimeks ku olin raskaana ;)))
ja tää valkovuoto---normaalisti oviksen jälkeen sahara pukkaa päälle!!!
 
voi just
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.09.2006 klo 18:16 mulla oireita kirjoitti:
- tajuton väsymys
- yöpissillä ramppaan 3-6 kertaa/yö
- kananmunan haju ällötti
- etova olo
- hermostunut ja ärtynyt olo(voi kyllä johtua väsymyksestä)
- seksiä tekee mieli koko ajan
- valkovuoto lisääntynyt
- vähän nännit kipeenä

kierto on miten sattuu...kai nyt 21/26-29
Seksiä ei oo tehnyt mieli näin paljon viimeks ku olin raskaana ;)))
ja tää valkovuoto---normaalisti oviksen jälkeen sahara pukkaa päälle!!!

ihan mun oireet. tuo väsymys ja yöpissiminen. ja seksin tarve että olo hermostunut.
 
Minäkin vielä
Oireita piisaa minullakin. Nyt kp22/28, joten voiko vielä edes olla todellisia raskausoireita??

Kuitenkin:

- rinnat todella arat ja isomman näköiset (johtuneeko siitä, kun olen lihonut...)

- etova olo, ei varsinaisesti okseta, mutta semmonen "palan tunne kurkussa" (kuten joku täällä jo sanoikin)

- alavatsaa vihlaisee silloin tällöin

- lämmöt koholla (jopa yli 37)

- huimaavaa/pyörryttävää oloa, pääkipua

- selkäkipua


Ekaa kertaa yritellään, joten en osaa kokemuksesta sanoa voisiko olla vain kuvitelmaa... Mutta aika yleistä vissiin on, että näitä oireita kuvitellaan...??

Mutta jospa olisikin käynyt niin hyvä tuuri, että olisin heti ekasta yrityksestä tullut raskaaksi :)
 
mulla ja
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.09.2006 klo 19:50 Minäkin vielä kirjoitti:
Oireita piisaa minullakin. Nyt kp22/28, joten voiko vielä edes olla todellisia raskausoireita??

Kuitenkin:

- rinnat todella arat ja isomman näköiset (johtuneeko siitä, kun olen lihonut...)

- etova olo, ei varsinaisesti okseta, mutta semmonen "palan tunne kurkussa" (kuten joku täällä jo sanoikin)

- alavatsaa vihlaisee silloin tällöin

- lämmöt koholla (jopa yli 37)

- huimaavaa/pyörryttävää oloa, pääkipua

- selkäkipua


Ekaa kertaa yritellään, joten en osaa kokemuksesta sanoa voisiko olla vain kuvitelmaa... Mutta aika yleistä vissiin on, että näitä oireita kuvitellaan...??

Mutta jospa olisikin käynyt niin hyvä tuuri, että olisin heti ekasta yrityksestä tullut raskaaksi :)

hirveesti samanlaisia oireita. ja hirvee päänsärky. ja pissatus viel päälle.
 
Hiihoo!

Tänään tuli plussatulos, ei sittenkään luulotautia! :D
Eli nuo mun listaamat oireet siis oikeita oireita..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.09.2006 klo 23:18 viikuna kirjoitti:
Moimoi,

ihanaa lukea teidän muiden oireita, tulee jotenkin toiveikkaaksi tässä roskishaamun jälkimainingeissa. ;)

En siis tiedä vielä olenko raskaana vai ei, testi näytti eilen negaa, mutta eihän sitä vielä olisi saanut tehdäkään, potentiaalinen menkkapäivä on vasta ylihuomenna.. Miehen synttärien takia tein, jos vaikka olisi sen positiivisen saanut ikäänkuin synttäriyllätykseksi. :) Mutta ei tullut viivaa ennenkuin roskiksessa. Sitäkin selkeämpi kyllä silloin, mutta yliajalla, joten eipä tuohon liene luottamista. Jännityksessä täytyy vielä elää..

Normaaleista pms-oireista poiketen tässä viimeisen viikon on ollut monenlaista oiretta:

-vatsa on koko ajan kuin jalkapallo, ja varsinkin iltaisin suorastaan vatsanahkaa kiristää, kun maha pullottaa kuin olisin vähintään viidennellä kuulla jo menossa. :/ Ei kovin kivaa..
- rinnat on tosi arat ja tursuvat jo yli liiveistä. tällaisilla a-kupeilla ei ole moisesta voinut ennen puhuakaan, mutta nyt pursuilen yli äyräiden. lienee aika selvä merkki?
- ummetus. toivottavasti tällaista ei kestä 9 kuukautta. :p
- vatsapistelyt ja äkilliset kouraisut esim aivastaessa
- omituinen tunteellisuus, turhasta itkeskely
- päänsärky ja pyörrytys
- jano
- yöpissitys

että semmoista. maanantaina lienee selvillä oliko nämä oikeita raskausoireita vaiko luulotautia.
 

Yhteistyössä