Raskausviikkosi, olotila ja mietteet? :)

  • Viestiketjun aloittaja "Helge"
  • Ensimmäinen viesti
Ken guru
Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;29860569:
Kiitos! :)
Sehän tässä vielä jännittääkin, ettei ole mikään pieni :D painoarvio edellisviikolla oli 4,2kg :headwall: no, onhan siinä se virhemarginaali, muttei se paljon lohduta...
Meillä sanottiin viime raskaudessa yliaikais ultrassa, päivää ennen lapsen syntymää että vauva on 4200g. Syntyessään oli kuitenkin "vain" 3800g. Yritän nyt ainakin vähän lohdutella..
 
  • Tykkää
Reactions: pypylleröinen
..,..,.,.,
Vauva liikkuu toisina päivinä tosi paljon ja reippaasti koko päivän, välillä taas saattaa olla parikin päivää välissä että liikkuu vain aamusta ja illasta. Mulla on kyllä istukka edessä, terkkari sanoi että se voi vaikuttaa siihen että en tunne läheskään kaikkia liikkeitä. Onko muita jotka ei tunne jatkuvasti/joka tunti lapsen liikkeitä?
Hoksaa että vauvalta alkaa vissiin tila loppua kun liikkeet ei ole enään niin voimakkaita, vaan enemmänkin "silittelyä" ja mönkimistä :)
Mulla on istukka vasemmalla kyljellä, mutta silti mulla on ollut hankaluuksia tuntea vauvan liikkeitä. Välillä tuntuu hyvin, joskus kipeästikin, mutta vielä nyt loppuraskaudestakin olen joskus dopplerilla tarkistanut, että saan sykkeet kuulumaan. Onneksi neuvola on tässä vaiheessa jo viikoittain, niin saan säännöllisesti ammattilaisen arvion siitä että vauva liikkuu ja voi hyvin.

Mulla on myös tilanteita, että en itse tunne mitään, mutta itse tai joku muu näkee kun vatsa heiluu vauvan liikkeiden mukaan. Ilmeisesti mulla ei ole niin herkät hermot tuolla vatsassa???
 
"Helge"
No, mulla - kuten todella monella muullakin - määräaikainen työsuhde loppui raskauden takia. Eli syy voi olla ihan taloudellinenkin.

Itsellä menossa rv 36. Vielä viime viikolla voin hyvin, nyt olen fyysisesti todella kipeä (kävely on helvetillistä). Vauva on laskeutunut ja kiinnittynyt, vatsa on kadonnut, ei supista, ei merkkiäkään että synnytys olisi edessä lähiaikoina. Olo on turvonnut ja pöhöttynyt. En tunnistanut itseäni peilistä...

Vittumaisinta on se, että mun vointi tuntuu olevan kaikkien asia!!!! En jaksa valittaa kaikille montaa kertaa päivässä näitä olotiloja. Puhelin soi koko ajan, vähintään kerran päivässä joku tulee katsomaan vointia ja kokoajan on huono omatunto siitä kun en ole saanut mitään tehtyä. Pahin kysymys oli "onko paha paikka - onko maha paikka"... en siis ihan oikeasti jaksa vetää huumoria.
No ei ole helppoa sielläkään. Nyt vaan kuule jätät vastaamatta siihen puhelimeen jos tuntuu siltä, ettet jaksa siitä voinnista koko ajan jollekin selittää. Mutta mulle ainakin ekan kohdalla sanottiin, että ei niitä merkkejä synnytyksestä välttämättä tulekkaan ennen kuin se synnytys oikeasti alkaa. Voimia kovasti sinnekin!
 
"Jeba"
Rv 31+3

Tänään alkoi varhaistettu äitiysloma, saikulla olen ollu jo helmikuusta törkeiden iskias, lantionlöystymiskipujen ja supistusten vuoksi.

Muuten olo ihan hyvä, pikku neiti masuyksiössään on kova seurustelemaan ja potkimaan ja ihan hirveästi jo odotetaan koko perhe että tulisi heinäkuu ja näkisimme tulokkaan :)
 
"huuhaa"
Viikot vielä kysymyksellä. Huomenna neuvolaan selvitteleen asiaa, toivottavasti ei kovin pitkällä vielä olla. Olotilan perusteella veikkaisin viikkoja 6.
Edellisin imetys siis vielä menossa joten kuukautiset ei ole vielä säännöllisinä alkanut.
Olo on hiukan väsynyt mutta muuten ei mitään kummallista.
 
Meillä sanottiin viime raskaudessa yliaikais ultrassa, päivää ennen lapsen syntymää että vauva on 4200g. Syntyessään oli kuitenkin "vain" 3800g. Yritän nyt ainakin vähän lohdutella..
Kiitos vaan lohdutuksesta :heart:
Ultraajakin kyllä sanoi, ettei vatsan päältä tunnusteltuna ihan niin isolle vaikuta. No, sitten sen näkee, parin viikon päästä, kun tää vihdoinkin saadaan leikattuna pihalle :$:D
 
"Helge"
[QUOTE="huuhaa";29860675]Viikot vielä kysymyksellä. Huomenna neuvolaan selvitteleen asiaa, toivottavasti ei kovin pitkällä vielä olla. Olotilan perusteella veikkaisin viikkoja 6.
Edellisin imetys siis vielä menossa joten kuukautiset ei ole vielä säännöllisinä alkanut.
Olo on hiukan väsynyt mutta muuten ei mitään kummallista.[/QUOTE]

Miksi toivot, että et olisi vielä kovin pitkällä? Siksikö, että edellinen on vielä sen verran pieni?
 
"huuhaa"
No lähinnä siksi, että ehdittäisiin nt-ultra tehdä.. eipä sillä muuten kai väliä. Edellinen on kyllä aika pieni, mutta se nyt tiedostettiin kun päätettiin ettei aloiteta ehkäisyä.
 
Rv 37. Mieliala yllättävän hyvä. Tänään lääkärin ultratessa selvisi että muksu vihdoin kääntynyt raivotarjontaan ja nyt vaan pidetään peukkuja ettei enää kääntyisikään istumaan. Kroppa edelleen hajoamispisteessä - pakko pitää mielessä että ei nyt enää kovinkaan montaa viikkoa jäljellä tätä kärsimystä.
 
31+5
Viikkoja 31+5. Mikäs tässä muuten, mutta esikoisen nostelu ja jatkuva lattialla kykkiminen alkaa olla hankalaa. Esikoinen 1 v 3 kk nyt. Toisaalta odotan synnytystä, toisaalta nautin vielä tästä yksilapsisuuden helppoudesta :)
 
30+4 Tänään on huono päivä ja tuntuu ihan karmealta koko raskaus. Liitoskivut vaivanneet jo ennen puolta väliä, nyt tullut myös supisuksia. Närästys alkoi plussatestistä ja nyt vauva on niin ylhäällä ettei henki kulje. Onneksi huomenna on neuvola niin vingun itselleni tukivyön. Esikoisen odotuksessa ei olo ollut mielestäni näin tukala vaikka supistuksia olikin reilusti enemmän ja jouduin niistä saikullekin.
 
Raskaana 2/3
Viikkoja 16+3. Alkaa olla hiukka turvonnut olo, maha pumpsahti eteen ja hieman on kasvukipuja. Pelottaa ja kiehtoo yhtäaikaa. Mietin olenko hyvä äiti lapselleni, ja haittaako lasta että syntyy köyhään perheeseen.
 
"pieras"
31+6 ja neuvolassa sf-mitta kasvanut naurettavan vähän ja alle käyrien mentiin niin että humpsahti. Itkettää ja stressaa, olin niin kovasti toivonut että tämä raskaus menisi paremmin kuin edellinen :/ Ylihuomenna ultraan, varaudun jo huonoihin uutisiin kasvun suhteen.
 

Yhteistyössä