Raskautuminen ja liian matala TSH?

TSH on aina välillä 0,02 - 0,2.
T4V kuitenkin 15 - 20 välillä, joten tuskin liikatoiminnastakaan on kysymys etenkään kun oireita siihen suuntaan ei ole.

Tällä hetkellä miulla on:
TSH 0,16
T4V 15.8
Olo on erittäin hyvä. Endogynen mielestä ei ole mitään syytä huoleen eikä Thyroxin -annosta tarvitse vähentää. Annos siis 0,1625mg. Eikä sitä paitsi tuota T4V:tä ole vara juuri enää pudottaa..

Minua kuitenkin tuo matala TSH -taso huolettaa. Mistä matalat TSH -arvot voi johtua ja onko siitä haittaa raskautumisen kannalta? Millaisia kokemuksia/mielipiteitä teillä muilla on?

T3V:tä ei suostuta katsomaan, koska "ei ole tarvetta". :confused:

TPO -vasta-aineiden mittauttamisestakin jouduin tinkaamaan kauan. Viimein sain tahtoni läpi ja ensi viikolla käyn ne mittauttamassa. Nehän voivat vähänkään koholla ollessaan häiritä alkion kiinnittymistä?
 
Viimeksi muokattu:
Heippa

Mulla on ollut viimemittauksessa tsh 0,78 ja t4v20. Liikatoiminnan oireita löytyy vaikka muille jakaa, lääkkeenä vain sykettä hidastava ja vapinaa lievittävä propralin 10mg. Nyt raskaana 5+2 ja "vahingosta" tärppäsi :)
 
Vastaan vielä itse jos joku joskus kuutioi samoja asioita.

Arvelen, että minun kohdalla matalat TSH -arvot johtuvat siitä kun olen yleensä niin kauan hereillä ennen labroja. Herään tyyliin klo 5 ja labrat vasta klo 10. TSH laskee hereillä ollessa ja ehtii tuossakin ajassa laskea. Pitäisi seuraavalla kerralla käydä mittauttaan mahdollisimman pian heräämisen jälkeen. Ja totta tuokin, että TSH saa olla lääkityksellä aika matala eikä siitä ole mitään haittaa - ainakaan jos ei ole liikatoiminnan oireita. Se, mistä olin aiemmin huolissaan, oli siinä että jos TSH on viiterajan alapuolella eli alle 0,4.

Ja näistä kilpirauhasen vasta-aineista voi olla haittaa raskautumisen kannalta. Minulla ne arvot olivat yli 1300 vaikka pitäisi olla alle 60.

wawee: Onnea, toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti :)

hipsunpöpsy: Nuo arvot on aika hyvät - ainakin jos olo on ok. Ei pitäisi itsessään olla este raskautumiselle. Jos ei ole tärpännyt, siulla on joko huonoa tuuria tai "vika" on jossain muualla.
 

Yhteistyössä