rattaat yhdistelmien tilalle?

Kysympä näin yleisesti.
Mein 1v5kk likan yhdistelmien rattaat on ollu sika vähällä käytöllä. Rattaat on musta loppujen lopuks tosi kolhot ja raskaat käytellä esim kaupungilla ja muutoinki vie tiaa kotona säilyttää. Liina on koettu kätevämmäksi tavaksi matkustaa. Myymme siis noi pois,mut jotkut haluaisi kuitenki varalle. Mitkä olis hyvät tai mihin ootte yhdistelmiä vaihtanu? En halua mitään heppoisia matkarattaita mut kumminki kevyet ja pienen säilytystilan vievät.
 
Meillä sama ongelma... Myytiin esikoisen yhdistelmät pois kun alkovat hajoilemaan ja esikoinen ei niihin sopinu istumaan...
Nyt tosin toinen lapsi tulossa ja pitäs menopelit löytää... Mitään tosi isoja yhdistelmiä en haluais kun se koppassa vietettävä aika on kuitenki loppujen lopuks niin lyhyt verrattuna siihen rattaina käytettävään...
Mut mitä vaihtoehtoja jää jos ei halua mitään pikkupyöräsiä kuomurattaita... :confused: Niillä kun ei meillä päin pääse eteenpäin :wave:
 
Minä suosittelen teutonian Timmyjä. Menevät vastasyntyneestä eteenpäin, selkänoja menee ihan makuuasentoon toisin kuin Scootereissa.
Mulla on ollu ne käytössä vauvalla ja olen ollut kyllä tyytyväinen. Niissä on laakeroidut renkaat, harvoissa rattaissa on, olisko Timmyt ainoat joissa on. Eli renkaat pyörii hyvin. Kevyet ja kompaktit. Ja muita rattaita ei mun mielestä tarvitse sitten olla.
Hintavathan ne on rattaiksi mutta on kyllä hintansa arvoisetkin. Itse sain vähän halvemmalla kun ostin edellisen vuoden väriä. Ja saksasta tilaamalla saattaa kans säästää vähän.
 
Meillä tehtiin myös ratkaisu, että yhdistelmät myytiin, ja kevyet avorattaat tilalle. Ostettiin brio ponyt, mitkä taitaa olla vastaavat, kuin nuo parin muun mainitsemat scooterit. Menee pieneen tilaa, mutta ei ole semmoset heipparallaa-vehkeet, niin kuin matkarattaat /sateenvarjorattaat tahtoo olla. Ja on kevyet työntää, tykätty on.
 
Mä en tämän takia juuri ostanut ollenkaan yhdistelmävaunuja vaan valitsin kolmipyöräiset juoksurattaat. Eli Quinny speedit. Nämä on todella näppärät käyttä, kevyet lykätä ja kääntyvät todella pienessä tilassa. Koska niissä onkunnon kumiset pyörät niin niitä pystyy lykkimään kelissä kun kelissä ja toimivat hankalammassakin maastossa kevyesti. Oon lykkinyt näillä viimetalven lumikasoissakin yllättävän näppärästi verrattun pienipyöräisiin matkarattaisiin joilla ei päässyt mihinkään. Päädyttiin kolmipyöräisiin koska asutaan kerrostalossa ja täällä ei oikein ole samanlaisia mahdollisuuksia säilyttää isoja yhdistelmävaunuja kun omakotitalossa on. Meillä on myös matkarattaat ja yhdet sateenvarjorattaat vara käytössä. Miehen kanssa ollaan todettu että kyllä quinny speedi oli loistava ostos ja meillä kävi hyvä tuuri kun onnistuttiin valitsemaan noin käytäännölliset rattaat. Sitten se rataksen istuin osa on aika iso, eli nämä menevät pitkään ja toimivat isokokoisellakin lapsella (meidän poika siis 2,5 vuotta mutta on jo 100cm pitkä ja menee kokonsa puolesta vielä tosi hyvin näissä rattaissa).
 
meillä sama juttu, muin valtavat yhdistelmät juuri sentakia että ratasosaa en käyttänyt ollenkaan koska runko oli niin valtava ja painava (emmaljunga edge duo) ja ostin emmaljungan scooterit tilalle. Ovat olleet sinänsä ihan hyvät mutta mielestäni hinta-laatu suhde ei ole kohdillaan, alkoivat pari kuukautta käyttöön oton jälkeen kulkea hitusen vinoon eli kokoajan joutuu työntäessä suoristamaan ettei mennä ojaan, takuuta jäljellä ja toivottavasti korvaavat uudet tilalle tai korjaavat vian. Nyt jälkeen päin ajateltuna ostaisin kolmipyöräiset mieluummin. kuitenkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja the äiti;25060017:
alkoivat pari kuukautta käyttöön oton jälkeen kulkea hitusen vinoon eli kokoajan joutuu työntäessä suoristamaan ettei mennä ojaan, takuuta jäljellä ja toivottavasti korvaavat uudet tilalle tai korjaavat vian.
Jos sulla on 2010 tai 2011 malli niin siellä jousituksen luona löytyy ruuvit,, joita säätämällä saa tuota korjattua. Tämä mainitaan käyttöohjeessa ja kerrotaan miten ne on säädetty. :)
 

Yhteistyössä