Ravintolassa lasten kanssa

---
Riippuu ravintolasta, lapsesta ja annoksista. Jos lastenlista sisältää ranskalaiset ja nakit niin tilataan aikuistenlistasta kaikille jotka syö ja esim. jaetaan yksi aikuisen annos kahdelle tai jopa kolmelle pienelle. Jos lastenlista on monipuolinen niin sieltä voi tilata niin iso kuin siltä tuntuu.
 
Mama the strange
4-vuotiaalle olen vielä ostanut lastenannoksia. Lähinnä siksi, että ne ovat halvempia. Ehkä alan ostaa aikuistenannoksia sitten kun rikastun. :D

No joo ehkä joskus alakouluikäisenä.
 
pistitpä pahan:)

en mä osaa sanoa mitään ikää, oliskohan jostain 3v asti kun olen noille omat annokset ostanut, ja usein oon sit pyytänyt et tekevät tosi pienen annoksen, jos tiedän et lapsi ei paljoa syö.
useimmissa paikoissa on lasten annokset ollu ihan kivoja, niihinkin on panostettu, siis koristeltu samoin kuin aikuistenkin.
aikuisten listoihin on siirrytty sit kun ovat siitä listalta jotain halunneet, en siihenkään osaa mitään tiettyä ikää sanoa.


muoks, oon mä jo aikaisemmin noille ostanut omia annoksia ku 3 vuotiaana..kai, ehkä..en mä muista:kieh:
 
Viimeksi muokattu:
"äitee"
Meillä 8-vuotias syö vielä lastenlistalta. Yleensä ei jaksa kokonaan sitäkään annosta syödä, joten turha olisi aikuisten annosta ostaa. Mielestäni ravintolat ovat nykyään panostaneet kivasti myös lasten ruokiin ja yleensä sieltä löytyy muutakin kuin ne nakit ja ranskalaiset. Niitäkin toki saa lapsi tilata, jos haluaa.
 
Tämä topik nousi mieleeni kun kävin pari päivää sitten Pedrinaksessa syömässä ja mukana oli myös 1 v tyttärentytär.

Aikuisten annokset ovat siellä mielestäni hyviä mutta lastenlistalta löytyvät vain nuo:
Pedrinas's Restaurant Cantina - Kokkola
Käsi sydämellä: ketä moiset houkuttaisivat?

Pikkupimu söi sitten aikuisten listalta lohisalaatin ja hyvin maistui.


Jäin kuitenkin miettimään tuota. Miksi hyvienkin ravintoloiden lastenlistat ovat usein ala-arvoisia?
 
"vieras"
Mun 2-vuotiaalle olisi ainakin ihan turha tilata edes lastenannosta, ei syö yleensä kuin muutaman lusikallisen ruokaa/ateria. Lastenannoksen saa mun mielestä tilata minkä ikäinen tahansa, moni mun kavereista tilaa edelleenkin lastenlistalta kun eivät jaksa aina syödä niin isoja annoksia. Joku lapsi taas saattaa olla jo suht pienenä niin hyvä syömään ettei lastenannos riitä. Eli nälän ja syömistottumusten mukaan miettisin minkä annoksen kenellekin tilaisin, iästä riippumatta.
 
Ihana kuva, niin pikkuinen pimu ja niin iso lautanen :D
Meillä vaihtelee hirveästi missä ravintolassa tilattaisi lastenannos..Rossossa lasten pizza on aika ok kokoinen ja samaa laatua (tai laadutonta) kun muutkin Rosson pizzat.
Kiinalaisessa haluavat aikuisten listalta, tiikeriravut, nuudelit, sushit ynnä muut menee nätisti puikoilla. Lasten annokset siellä ei kyllä kovin laadukkaita olekkaan, vaikka muuten hyvä ravintola onkin.
7v vetää abc:llä vielä apsi-apinan nakkeja, mutta isommat haluavat aikuisten annokset.
Paikallisessa Amarillossa, joka varmaan vastaisi eniten tuota Pedrinasia, on ihan hyvä lasten lista mutta annokset tosi pieniä, tosin varmasti tuolle 1v riittäviä :)
 
Hip-pi
Meillä tilataan yleensä lastenlistalta lohta lapsille ja siihen mahdollisimman terveellinen lisäke. Ranskalaisia ei koskaan, eivätkä lapset niistä edes tykkää, kun ei ole opetettu syömään.

Kerran Rossossa yritin tyrkyttää lapsille muusia siitä lohen vierestä, eivätkä meinanneet millään syödä. Sitten maistettuani kaduin tyrkyttämistäni, sillä se oli luokatonta. Se tehdään kuulemma jauheesta. Yritin saada tilattua heille keitettyä perunaa, mutta koko ravintolassa ei ollut perunan perunaa. Kaikki tehdään tuollaisista puolivalmisteista. Oon ollut tämän jälkeen tarkkana, etten syötä mitä tahansa moskaa lapsilleni, silllä en suostu sellaista itsekään syömää. Hyvä tapa on tilata aikuisten annos puoliksi lapsille. Ne tuntuvat maistuvankin paremmin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;22704270:
Ihana kuva, niin pikkuinen pimu ja niin iso lautanen :D
Meillä vaihtelee hirveästi missä ravintolassa tilattaisi lastenannos..Rossossa lasten pizza on aika ok kokoinen ja samaa laatua (tai laadutonta) kun muutkin Rosson pizzat.
Kiinalaisessa haluavat aikuisten listalta, tiikeriravut, nuudelit, sushit ynnä muut menee nätisti puikoilla. Lasten annokset siellä ei kyllä kovin laadukkaita olekkaan, vaikka muuten hyvä ravintola onkin.
7v vetää abc:llä vielä apsi-apinan nakkeja, mutta isommat haluavat aikuisten annokset.
Paikallisessa Amarillossa, joka varmaan vastaisi eniten tuota Pedrinasia, on ihan hyvä lasten lista mutta annokset tosi pieniä, tosin varmasti tuolle 1v riittäviä :)
Kiitos. Hyvin söi tuo pimu. Punasipulit ja jalpopenot poimin pois ja jäävuorisalaattia jäi vähän.
Kaikki muu meni, mutta hyvä syömään on muutenkin vaikka paino hipoo koko ajan alakäyrää...
Annos sopi muutenkin hyvin vuotiselle koska siinä oli paljon sormin syötävää.

Hokasin tuosta kirjoituksestasi että me emme ole koskaan tainneet kokeilla kiinalaisten ravintoloiden lastenannoksia. tavllisetsi ostamme siten, että kaikki jakavat tarjoiluastioilta itsellee maun mukaan eli ei siis niin että joku söisi vain härkää, toinen possua jne.

:)
 
Hokasin tuosta kirjoituksestasi että me emme ole koskaan tainneet kokeilla kiinalaisten ravintoloiden lastenannoksia. tavllisetsi ostamme siten, että kaikki jakavat tarjoiluastioilta itsellee maun mukaan eli ei siis niin että joku söisi vain härkää, toinen possua jne.
Ei ole meilläkään kokeiltu, mutta kaverin muksu sai aika nuupahtaneita ranskiksia kun otti lastenannoksen :D Meilläkin maistellaan toisten annoksista, kun ne kaikki on vaan niin hyviä :)
 
"vieras"
Joitakin kertoja ollaan lapsen kanssa käyty syömässä ja lasten ruokalista on yleensä surkea. Tuntuu, että siellä on vaan ne lihapullat ja muusi (joskus pastaa) sekä nakit ja ranskalaiset. Aikuisten listalta ei olla silti tilattu, kun hintaa on aika lailla enemmän ja lapsi tuntuu vierastavan ravintolaympäristöä eikä ruoka siellä maistu. Olis kiva, jos lapsille pystyis tilaamaan samalta listalta pienemmän annoksen, hinta olis samalla hieman halvempi.
 
welle
Minä söisin itsekin lastenannoksen jos kehtaisin. En sen takia että en tahdo maksaa aikuisen hintaa vaan koska ravintola-annokset ovat ihan liian suuria siihen kertamäärään verrattuna mihin itse olen tottunut.
 
[QUOTE="vieras";22704390]Joitakin kertoja ollaan lapsen kanssa käyty syömässä ja lasten ruokalista on yleensä surkea. Tuntuu, että siellä on vaan ne lihapullat ja muusi (joskus pastaa) sekä nakit ja ranskalaiset. Aikuisten listalta ei olla silti tilattu, kun hintaa on aika lailla enemmän ja lapsi tuntuu vierastavan ravintolaympäristöä eikä ruoka siellä maistu. Olis kiva, jos lapsille pystyis tilaamaan samalta listalta pienemmän annoksen, hinta olis samalla hieman halvempi.[/QUOTE]

Tuo olisi minunkin mielestäni ihanne.
 
Minä söisin itsekin lastenannoksen jos kehtaisin. En sen takia että en tahdo maksaa aikuisen hintaa vaan koska ravintola-annokset ovat ihan liian suuria siihen kertamäärään verrattuna mihin itse olen tottunut.
Eikö sinun mielestäsi lasten annokset ole mauttomia ja epäesteettisiä? Vai oletko osunut sellaisiin ravintoloihin, missä ne oikeasti hyviä?
 
"vieras"
Todella pieniä lapsia en vie edes ravintolaan, muutenkin niissä harvoin syödään ja se on meillä enemmänkin aikuisten ihmisten juttu, käydään siis joko miehen kans kaksistaan tai ystävien kanssa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;22704447:
oletteko koittaneet pyytää lapsille jotain mikä ei listassa lue?
kyllä ainakin joissain ravintoloissa sellainenkin onnistuu, mut ei tietenkään kaikissa.
Pedrinasissa ei onnistunut.
Olimme pari viikkoa aiemmin tyttären kanssa syöneet kumpikin salaatin eli tiesimme niiden sisältävän paljon pikkuneidin makuun sopivaa mutta salaateista ei kuulemma siellä tehty lastenannoksia.
Ehkä ketjujen ulkopuoliset ravintolat ovat tuossa kohdin keskimäärin joustavampia?
 
[QUOTE="vieras";22704431]Todella pieniä lapsia en vie edes ravintolaan, muutenkin niissä harvoin syödään ja se on meillä enemmänkin aikuisten ihmisten juttu, käydään siis joko miehen kans kaksistaan tai ystävien kanssa...[/QUOTE]

Meillä käydään aika usein kaupunki- ja kyläilyreissujen yhteydessä syömässä niin ettei päivästä tule liian pitkä ja väsyttävä. Kahdenkeskin sitten ukon kanssa joskus iltaisin, mutta se erilaista...
 
Viimeksi muokattu:
Ollan muutamaan otteeseen käyty tuon reilu 1v kanssa ravintolassa syömässä. Lounasaikaan otetaan puolikas lounas hänelle ( viimeksi kylmäsavulohikeitto ja salaattipöytä) ja listalta tilattaessa jos lastenlistalta ei löydy "kunnon ruokaa" ,niin pyydetään aikuisten listalta puolikas annos (jos ei mahdollista, niin alkupaloistakin saattaa löytyä jotain lapselle sopivaa).

Olen kyllä samaa mieltä kanssasi, että lastenlistat on usein ala-arvoisia.: /
 

Yhteistyössä