relaatio 119

vierailija
Tarkoitatko siis Taide-sanasta oikealle lähteviä? Jos tarkoitat niin 6 on se mille se ma tehdään, materiaali (esim. paita tai verhot ovat tätä materiaalia)
Ylempi 9 hanasta tuleva neste + mitä sininen ja punainen ovat (haettu sana on monikossa)
Alempi 9 kaupungissa on paljon tälläisiä, niitä pitkin ajetaan + pääsana

Oisko sulla apua antaa Astrid Lindgren-ruudun pääsanasta ylös lähtevään 5+8?
Kiitos paljon. Miten mä en ikinä opi tuota monikon mahdollisuutta :)
 
vierailija
Oisko sulla vinkkiä tähän ikkunaan 9 ylös ja oikeella hi 9
Kiitoksia avusta :)

ylös 9: esim. keittiössä on sellanen laite millä voi tehdä kaikenlaista, ei monitoimik... vaan ?

hi 9: Sveitsiläinen yritys joka valmistaa näitä hi... Elokuvan ....lista tuo alku on sama kuin sana mitä haetaan.

Kone ruutuun tarvitsisin vielä jelppiä yhteen:
YlKo ja Ne välinen 9+6+4
 
vierailija
Yhteistyötähän nää relaatiot on suurimmaks osaks. Kysy ja kysy uuestaan, jos joku ei oo vastannut ja pyydä rohkeasti lisävinkkejä :) Ite aloitin tän heti ku julkaistiin, mutta vasta 80% kasassa ja välistä meinaa usko loppua.
 
vierailija
Kiitokset täältäkin, 77% valmiina vasta.
Saisikos vihjettä saman ruudun vas yläkulma 10 sekä pitkä rimsu alhaalla?
Tarkoitatko ti ruudusta lähtevää 10? Eli kyseessä on synonyymi sanalle perusti...

Tuo pitkä rimpsu löytyy koka englannin kielisestä wikistä. Ei siis sen term.... koka wiki vaan ihan pelkkä koka wiki. Enkkuwikistä kohta AI takeovers in popular culture ja sieltä sivulta kohta 4

Oisko Moskova-ruutuun vasen yläkulma sa 12 apua jollain?
 
vierailija
Vielä puuttuu jonkin verran. Saisiko apuja seuraaviin:

Televisiosarja: Pääsanasta oikealle 5 6, Fr ja Ra 11 myös toisen ruudun vastasana löytyy, mutta ei aukea. Vinkkinä oli mainittu joku maailman hallitsija, mutta en tajua silti.

Futurologia: Tul 5 14 ja 11, Tu Tu Se 8 10 ja siitä lähtevä 10, Ast 6, Pääsanasta alas 7 9 ja 9

Lohikäärme: Si Ku 3 12 (ei aukea kirjailija/opettaja vihjeellä, vastaan tulee vain Arja Puikkonen), Pu ylös 7

Kristinusko: In 7 2 5 ja siitä oikealle lähtevä 14

Vuoristo: Pääsanasta alas 15

JR 8: As la molemmat 6 ja 8.
 
???
Vielä puuttuu jonkin verran. Saisiko apuja seuraaviin:

Televisiosarja: Pääsanasta oikealle 5 6, --- siinä on satuhahmoja
Fr ja Ra 11 myös toisen ruudun vastasana löytyy, mutta ei aukea. Vinkkinä oli mainittu joku maailman hallitsija, mutta en tajua silti. --- mä löysin tän lukemalla sarjaseuraaja-sivulta fr:n jaksojen kuvauksia, esim. 4. kaudelta löytyy, sana on pelissä yksikössä

Futurologia: Tul 5 14 ja 11 --- elokuva ja ton toisen vinkkasin yläpuolella
, Tu Tu Se 8 10 ja siitä lähtevä 10, --- mulle ei oo yhtään selvää miten toi 8+10 liittyy tohon sanaan, itse ratkoin alakautta, se 10 löytyy vastasanan wikistä kohdasta historia
Ast 6, --- tämäkin historiasta
Pääsanasta alas 7 9 ja 9 --- noiden ylempien vinkkien kautta aukeaa, mutta ennustajiin liittyy molemmat

Lohikäärme: Si Ku 3 12 (ei aukea kirjailija/opettaja vihjeellä, vastaan tulee vain Arja Puikkonen), --- katso se wikiaineiston linkki
Pu ylös 7 --- ei oo pehmeä

Kristinusko: In 7 2 5 ja siitä oikealle lähtevä 14 --- eräs in:n uhri ja nimitys niille jotka teki ri re.

Vuoristo: Pääsanasta alas 15 --- etelä-mantereelta

JR 8: As la molemmat 6 ja 8. --- sellasia yläkäsitteitä, kumpikaan ei sodi, katso vaikka sota-wikisivulta alareunasta se ruskea laatikko
 
vierailija
Yhtä puuttuu.

Black Widow:
Vasemmalla TaoSu ja Va välissä 7 8.
Aihe on täysin vieras :( Googletellut olen suomeksi ja amerikaksi muttei löydy mitään sopivaa. Paitsi se pääsanaan liittyvä, muttei kelpaa.
 
vierailija
Suuret kiitokset jäsen ???:lle.
Sain kaikki muut ratkottua, mutta tuota viimeistä en vaan tajua.

R 8: As la molemmat 6 ja 8. --- sellasia yläkäsitteitä, kumpikaan ei sodi, katso vaikka sota-wikisivulta alareunasta se ruskea laatikko

Sain tuon ruskean laatikon auki, mitä en ollut ennen edes tajunnut avata, mutta eipä vaan löydy oikeita sanoja. Ei ainakaan tuossa Tukevat aselajit kohdassa ole. Ei sovi huolto, ei viesti eikä mikään muukaan. Olenkohan vaan tollo? :D
 
vierailija
Yhtä puuttuu.

Black Widow:
Vasemmalla TaoSu ja Va välissä 7 8.
Aihe on täysin vieras :( Googletellut olen suomeksi ja amerikaksi muttei löydy mitään sopivaa. Paitsi se pääsanaan liittyvä, muttei kelpaa.
Oot ilmeisesti ihan oikeilla jäljillä ja suomeks etitään. Eli googleen kummatkin ja päädyt pääsanaan ja siellä se lukee tummennettuna.
Oisko sulla saman ikkunan oikee alalaita a 5+5? Yhden vihjeen olen tästä ketjusta paikallistanut, mutta siitä ei ollut apuja.
 

Yhteistyössä