relaatio 79

  • Viestiketjun aloittaja sannisanni
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Aura
M C lähtevä 9 ja siitä 9 yhdistyy Lo --- wikissä teos, toinen ysi löytyy vastasanojen osat yhdistämällä

No kun ei me ai...mat.. eikä mene lo...mat, niin mitä ne sitten ovat?
 
vierailija
Okei, olen nyt koettanut kahlata kaikki vinkit läpi, mutta varmaan on jäänyt joitain huomaamatta. Seuraavat puuttuisivat nyt, ja kun joudun tässä lähtemään, niin rohkenen laittaa koko listan tänne. Josko joku ennättäisi auttaa.

James Ellroy
Ros 5+8 (tiedän mistä sarjasta, mutta on ole löytänyt)
Ros 8+8 ei ole vastasanaa

Tim
T M 9
Ufo 12
Aa 11

Poliittinen laululiike
Mee 9 ja siitä 3+5+4
Tan 13
Rick 8+5
Pol 11
Pale 5+5+8

Tuulen viemää
Hav 6+5 ja siitä lähtevät 11 ja 8+5

Grease
Duo 7+11+3
Tan 10
Sal 10
S C vasemmalle 5
Tu Ti ka 9+8

Possu
Lei - Pat 9
Ruo 10
S la G 8 ja siitä 8 vastasanakin olis
Lin 5+2+9 ja siitä 9+7 yhdistyy Pia

Talous
Tal..tie.. 6+2+6

Jalkapallo
Et on me 5+5+8 yhdistyy toisessa ruudussa Paleen

Brittikomedia
Työ 2+2+3+4+6+6
Toi - Kon . CH 15
BBC 9+4

Steven Spielberg
Nil 10 josta 6 vastasanakin olis
Var 8+3 josta 13 vastasanakin on
Hul - Päi 10
Vaa - E J 12 josta 6 josta 5+10

Pahkasika
Kun täällä joku valittaa ettei ole keksinyt sanaa, niin en ole keksinyt minäkään, eli
Yö - Por - Ra - Pär 9

Tuossa taisi olla kaikki. Kiitos jo etukäteen, jos joku ennättää huomiseen mennessä avittaa.
 
vierailija
Unohtakaa tuo aikaisempi, olen ennättänyt tehdä lisää.
Nyt puuttuu enää seuraavaa

Poliittinen laululiike
Tan 13
Pre 10
Pale 5+5+8

Possu
Lei - Pat 9
Ruo 10
S la G 8 ja siitä 8 vastasanakin olis

Talous
Tal..tie.. 6+2+6

Jalkapallo
Et on me 5+5+8 yhdistyy toisessa ruudussa Paleen

Brittikomedia
Työ 2+2+3+4+6+6

Steven Spielberg
Var 8+3 josta 13 vastasanakin on

Kari Peitsamo
Hul - Päi 10

Pahkasika
Kun täällä joku valittaa ettei ole keksinyt sanaa, niin en ole keksinyt minäkään, eli
Yö - Por - Ra - Pär 9

Muutama sana noista vielä aukeaa varmasti, mutta olisin nyt lähellä. Apua kuitenkin tarvitsen näihin.
 
vierailija
Unohtakaa tuo aikaisempi, olen ennättänyt tehdä lisää.
Nyt puuttuu enää seuraavaa

Poliittinen laululiike
Tan 13
Pre 10
Pale 5+5+8

Possu
Lei - Pat 9
Ruo 10
S la G 8 ja siitä 8 vastasanakin olis

Talous
Tal..tie.. 6+2+6

Jalkapallo
Et on me 5+5+8 yhdistyy toisessa ruudussa Paleen

Brittikomedia
Työ 2+2+3+4+6+6

Steven Spielberg
Var 8+3 josta 13 vastasanakin on

Kari Peitsamo
Hul - Päi 10

Pahkasika
Kun täällä joku valittaa ettei ole keksinyt sanaa, niin en ole keksinyt minäkään, eli
Yö - Por - Ra - Pär 9

Muutama sana noista vielä aukeaa varmasti, mutta olisin nyt lähellä. Apua kuitenkin tarvitsen näihin.
 
Nyt puuttuu enää seuraavaa

Poliittinen laululiike
Tan 13 seinäjoella valitaan
Pre 10 mikäs se pre.. on suomelle
Pale 5+5+8 kappale jolla vierailijana

Possu
Lei - Pat 9 alkuun toi pat.. ja loppuun eräs syötävä jota syödään ruuan kanssa
Ruo 10 hamppari
S la G 8 ja siitä 8 vastasanakin olis mistä se on tehty alkuun ja loppuun mikä se on, sitä keksi ton jatkonki

Talous
Tal..tie.. 6+2+6 vastasanalla aukee tosi helposti, annan sit vinkkiä jos et saa tohon sitä vastasanaa millään :)

Jalkapallo
Et on me 5+5+8 yhdistyy toisessa ruudussa Paleen

Brittikomedia
Työ 2+2+3+4+6+6 biisi, kuhan löydät sieltä palen wikistä sen biisin niin saat tänki

Steven Spielberg
Var 8+3 josta 13 vastasanakin on väännä tosta var... 8 kirjaiminen muoto ja lisää perään 3 kirjaiminen suomenkielinen sana, saat erään kirjasarjan (tuo 13) yhden osan :D löytyy sillä 8 kirjaimisella wikistäki

Kari Peitsamo
Hul - Päi 10 deliriantti joka alkaa hul..

Pahkasika
Kun täällä joku valittaa ettei ole keksinyt sanaa, niin en ole keksinyt minäkään, eli
Yö - Por - Ra - Pär 9 annoin omasta mielestäni tuossa vähän aiemmassa viestissä aika rautalanka vinkin, eli se pär... alkuosan inhimillisempään muotoon ja loppuun semmonen joka on valtakunnallaki (tulli tulee mieleen tästä 4-kirjaimisesta sanasta), eli tähän tuleva sana kertoo sen että por... päästää sisään oman mieltymyksen mukaan, niin sillon paikassa on ....

Muutama sana noista vielä aukeaa varmasti, mutta olisin nyt lähellä. Apua kuitenkin tarvitsen näihin.
toivottavasti auttaa :) helpotan kyllä jos ei aukee
 
vierailija
toivottavasti auttaa :) helpotan kyllä jos ei aukee
Joo, kiitos paljon, moni tässä on auennut. Se port-raj sana oli kyllä minulle täysin tuntematon enkä ole edes kuvitellut että tuollainen sana olisi edes olemassa. Eli siihen tarvitsin todella noin ison ratakiskon.

Mutta vielä jäi tyhmälle pohdittavaa:

Possu
Ruo 10 hamppari sain tämän sanan, mutta sen jatrko 5+4+2 on sitten hukassa,

Talous
Tal..tie.. 6+2+6 vastasanalla aukee tosi helposti, annan sit vinkkiä jos et saa tohon sitä vastasanaa millään :) ja vastasanaa siis koetan edellisen pyynnön avulla ratkaista

Brittikomedia
Työ 2+2+3+4+6+6 biisi, kuhan löydät sieltä palen wikistä sen biisin niin saat tänki, vaan enpä saanut, vaikka sen artistin sain, mutta tuota en löytänyt mistään listoista

Steven Spielberg
Var 8+3 josta 13 vastasanakin on väännä tosta var... 8 kirjaiminen muoto ja lisää perään 3 kirjaiminen suomenkielinen sana, saat erään kirjasarjan (tuo 13) yhden osan :D löytyy sillä 8 kirjaimisella wikistäki, sori tähän täytyy saada kyllä enemmän vinkkiä, koska kokeilin erilaisia 8-kirjaimisia sanaväännöksiä, mutta ilmeisesti en keksinyt oikea kun ei wikistä mitään sopivaa löytynyt

Eli lähellä oltaisiin, mutta ilman näitä en kyllä viimeisiä 7 sanaa taida keksiä
 
Joo, kiitos paljon, moni tässä on auennut. Se port-raj sana oli kyllä minulle täysin tuntematon enkä ole edes kuvitellut että tuollainen sana olisi edes olemassa. Eli siihen tarvitsin todella noin ison ratakiskon. alku osa on kasvot

Mutta vielä jäi tyhmälle pohdittavaa:

Possu
Ruo 10 hamppari sain tämän sanan, mutta sen jatrko 5+4+2 on sitten hukassa, dokumentti, löytyy pikaruoka wikistä

Talous
Tal..tie.. 6+2+6 vastasanalla aukee tosi helposti, annan sit vinkkiä jos et saa tohon sitä vastasanaa millään :) ja vastasanaa siis koetan edellisen pyynnön avulla ratkaista

Brittikomedia
Työ 2+2+3+4+6+6 biisi, kuhan löydät sieltä palen wikistä sen biisin niin saat tänki, vaan enpä saanut, vaikka sen artistin sain, mutta tuota en löytänyt mistään listoista diskografia ja kolmannen levyn loppupäässä

Steven Spielberg
Var 8+3 josta 13 vastasanakin on väännä tosta var... 8 kirjaiminen muoto ja lisää perään 3 kirjaiminen suomenkielinen sana, saat erään kirjasarjan (tuo 13) yhden osan :D löytyy sillä 8 kirjaimisella wikistäki, sori tähän täytyy saada kyllä enemmän vinkkiä, koska kokeilin erilaisia 8-kirjaimisia sanaväännöksiä, mutta ilmeisesti en keksinyt oikea kun ei wikistä mitään sopivaa löytynyt var...jen

Eli lähellä oltaisiin, mutta ilman näitä en kyllä viimeisiä 7 sanaa taida keksiä
josko nyt :)
 
vierailija
Joo, kiitos paljon, moni tässä on auennut. Se port-raj sana oli kyllä minulle täysin tuntematon enkä ole edes kuvitellut että tuollainen sana olisi edes olemassa. Eli siihen tarvitsin todella noin ison ratakiskon.

Mutta vielä jäi tyhmälle pohdittavaa:

Possu
Ruo 10 hamppari sain tämän sanan, mutta sen jatrko 5+4+2 on sitten hukassa,

Talous
Tal..tie.. 6+2+6 vastasanalla aukee tosi helposti, annan sit vinkkiä jos et saa tohon sitä vastasanaa millään :) ja vastasanaa siis koetan edellisen pyynnön avulla ratkaista

Brittikomedia
Työ 2+2+3+4+6+6 biisi, kuhan löydät sieltä palen wikistä sen biisin niin saat tänki, vaan enpä saanut, vaikka sen artistin sain, mutta tuota en löytänyt mistään listoista

Steven Spielberg
Var 8+3 josta 13 LÖYSIN!

Eli lähellä oltaisiin, mutta ilman näitä en kyllä viimeisiä 7 sanaa taida keksiä
ELi viimeiset 5 sanaa olisivat hakusessa---
 
vierailija
Ja nyt on sitten aika esittää SUURET KIITOKSET niin tT:lle kuin muillekin vinkkaajille! JA samalla pyydän kovasti anteeksi sitä, että olen ollut aivan liian sokea näkemään ihan selviä vastauksia (kuten nyt sen räppärin kappaletta). Eli kiitos vielä kerran vinkkaajille, koska ilman teitä tästä ei olisi tullut yhtään mitään.

Tekijälle kiitos siitä, että hän on viitsinyt tehdä relaation, joka ei ratkennut ihan tuosta vaan vaan vaati ajattelua ja pohdintaa enemmän. Itse asiassa minun kohdallani se ei siis ilman vinkkaajia olisi ratkennut lainkaan. Ihan ilman sarvia ja hampaita totean, että sanojen hakeminen jumalattoman pitkistä listoista ja omaan ajattelutapaani täysin sopimattomat mielleyhtymät olisivat minut ilman tätä porukkaa täällä kyllä kukistaneet. Mielestäni osa sanoista oli haettu kovin kaukaa, ja vaikka varmaan ei niin ole, niin minulle tuli sellainen tunne, että on haettu hankalasti löydettäviä sanoja. Varmasti on niin, että kun sana on tekijälle itselleen täysin selvä, niin silloin ei välttämättä huomaa sitä, kuinka vaikeasti se on muiden löydettävissä tai sitä, että jos jokin nimi on itselle täysin selvä, niin ei huomaa sitä, kuinka paljon nimiä täytyy jostain pitkästä listasta käydä läpi, että sen oikean sieltä löytää. Minulle tämä olisi käynyt liian puuduttavaksi ilman täältä saatuja vinkkejä, ja olisin varmasti jättänyt tämän kesken ilman niitä.

Mutta haluan siis korostaa tekijälle sitä,että nämä ovat minun ongelmiani ratkaisijana, eikä tarkoitukseni ole haukkua tekijää. Kerron tässä vain sitä kuinka itse henkilökohtaisesti koin tämän relaation. En ole koskaan relaatiota tehnyt, joten uskon, ettei sellaisen tekeminen mitenkään helppoa ja yksinkertaista ole, ja se miltä jokin relaatio yksittäisestä ratkaisijasta tuntuu ei varmasti ole mikään lopullinen totuus. Niin että vielä kerran KIITOS TEKIJÄLLE ja KIITOS VINKKAAJILLE! Ja hyvää joulua itse kullekin!
 
superhypernolla
Mää oon ihan liian tyhmä tähän. Nyt on kaikki ruudut auki, mutta vaikka vinkkiketjua kuinka edestakaisin kelaan niin melekin puolet sanoista puuttuu.

Rautalanka apua kaivataan:

VENÄLÄINEN KULTTUURI:
Käs 18

KOUKKU
La 12 Ma

JALKAPALLO
J.L. 4 + 2 + 4
Maf 5 + 7 ja 4 + 2 + 5 +4 Berluconin neuvonantaja vinkit ei auta

PAHKASIKA
Kah 9 ja 10

TIM
Nel 9 + 7 ja 5
Kor 6

ABSOLUUTTINEN NOLLAPISTE'
Meg 7
Sei 9 + 9

Ja satoja muitakin sanoja puuttuu, tyhmä oon.
 
vierailija
Mää oon ihan liian tyhmä tähän. Nyt on kaikki ruudut auki, mutta vaikka vinkkiketjua kuinka edestakaisin kelaan niin melekin puolet sanoista puuttuu.

Rautalanka apua kaivataan:

VENÄLÄINEN KULTTUURI:
Käs 18 tämä on tyyppi, joka kirjoittaa niitä mitä teatterissa esitetään

KOUKKU
La 12 Ma Esimerkiksi Helsingissä Töölö on tällainen

JALKAPALLO
J.L. 4 + 2 + 4 tämä on laulu, jossa ekana on tuon miehen etunimi ja loppu viittaa itseen
Maf 5 + 7 ja 4 + 2 + 5 +4 jälkimmäinen on wikissä kursiivilla, on italiaa ja tarkoitta suurinta päällikköä, ja eka on yksi sellainen, aika tunnettukin, nimikirjaimet C G

PAHKASIKA
Kah 9 ja 10 eka on samantyyppinen paikka, mutta siellä tarjotaan ruokaa, ja toinen on sellainen mitä kahvin kanssa usein tarjotaan

TIM
Nel 9 + 7 ja 5 eka on yksi sen kanavan ohjelma, viittaa Myrskylässä asuvaan perheeseen. ja toinen on kanavan nettisovellutus
Kor 6 yksi liike, jossa hypätään korkealle ja isketään pallo koriin

ABSOLUUTTINEN NOLLAPISTE'
Meg 7 tämä on Don Quixoten rakastettu muistaakseni
Sei 9 + 9 tunnettu tyttökirja, alunperin australialainen, jossa on sei tyttöä

Ja satoja muitakin sanoja puuttuu, tyhmä oon.
Minua autettiin niin paljon, niin koetan nyt auttaa sinua. Toivottavasti näistä jokin osuu.
 
superhypernolla
Oonkohan mää ainoa tollo joka tän kanssa vielä yrittää takuta...

Taas anon rautalankavihjeitä:

JAMES ELLROY
E.S 9+6 alas ja 7 ylös
J.P 5+6

BAYWATCH:
Lin 7 ja 4+6 (juu vinkkejä on mutta mun isoratas ei ala raksuttaa niistä yhtään)
svk 9

ABSOLUUTTINEN NOLLAPISTE
etj 12
pal 8+5

SYSTEM OF A DOWN
tör 5+4+7
myy 9+6 ja 8
vp 8+2+4
kii 5+7 ja 10

Nelisen sataa sanaa vielä puuttuu. :(
 
???
Oonkohan mää ainoa tollo joka tän kanssa vielä yrittää takuta...

Taas anon rautalankavihjeitä:

JAMES ELLROY
E.S 9+6 alas ja 7 ylös --- toinen E, vastasanalla löytyy ja 7 on minkä tämä E.S. kohtasi murhan kautta
J.P 5+6 --- sama etunimi

BAYWATCH:
Lin 7 ja 4+6 (juu vinkkejä on mutta mun isoratas ei ala raksuttaa niistä yhtään) --- onko sulla näihin vastasana? ilman sitä on aika mahdoton saada, tuo 4+6 on näyttelijä ja 7 elokuva, jossa sen roolihahmon nimi oli lin
svk 9 --- muunmuassa kalastukseen liittyvää, tulee siitä v-sanasta

ABSOLUUTTINEN NOLLAPISTE
etj 12 --- lue sen lyriikat
pal 8+5 --- runoista annetaan, vastasanalla helpompi

SYSTEM OF A DOWN
tör 5+4+7 --- bändi jonka nimi tarkoittaa tuota
myy 9+6 ja 8 --- 8: mitä siinä sarjassa on aika paljon, dynamiitillakin saadaan aikaan 9+6: eräs koe, jossa Christinen kasvot paloi
vp 8+2+4 --- setä, joka kirjoitti noista teemoista
kii 5+7 ja 10 --- nääkin kaipaa vastasanaa, muuten ei saa mitenkään auki

Nelisen sataa sanaa vielä puuttuu. :(
 
superhypernolla
Olisi pitänyt luovuttaa jo viikko sitten...

Kiitos viime vinkeistä. Missään jossa tarvittaisiin vastasanaa ei mulla sitä ollut. Nyt on taas kahlannut ketjua läpi.

GREASE:
Sal 10 kappale joka alkaa sal? Miten löytyy, kone tuputtaa vaan 100 sal

KOUKKU
Cal 9 + 6 Kau

PIENI RUNOTYTTÖ
pääsanasta 5+12 (kirja joka alkaa samalla sanalla, en löydä)
F.S. 14
run 3 + 8
mau 5 + 8

ISMI
ic 7
R.T. 6 + 4 + 6 + 5
 
vierailija
Olisi pitänyt luovuttaa jo viikko sitten...

Kiitos viime vinkeistä. Missään jossa tarvittaisiin vastasanaa ei mulla sitä ollut. Nyt on taas kahlannut ketjua läpi.

GREASE:
Sal 10 kappale joka alkaa sal? Miten löytyy, kone tuputtaa vaan 100 sal loppuun tulee sellainen pikkuinen hevonen

KOUKKU
Cal 9 + 6 Kau löytyy sieltä wikstä, mistä minne

PIENI RUNOTYTTÖ
pääsanasta 5+12 (kirja joka alkaa samalla sanalla, en löydä) naispuolinen lapsi joka hakkaa kepeillä sellaista soitinta
F.S. 14 kissa
run 3 + 8 yhdysvaltalainen kokeellisen runon uranuurtaja
mau 5 + 8 tää liittyy suosittuun piirrossarjaan jossa on keltaisia hahmoja

ISMI
ic 7 mikä se on noin laajemmalti ajatellen, ryyppy siis
R.T. 6 + 4 + 6 + 5
Viimeinen on tunnetun naispuolisen elokuvatähden tyttären nimi
 
???
MIKÄ on ilmaisen lounaan OIKEA kirjoitusmuoto, tässä käyetty jotain ihan muuta kuin mikä se oikeasti on. Lähinnä eka sana on joku rellun tekijän itse keksimä
Ihan oikein ja tavallisesti se on kirjoitettu. Käytäthän oikeaa välimerkkiä sanassa?

Relaatiossa myös joskus jostain syystä kaikki välimerkit vain jumittaa. Kokeile kopioida se välimerkki suoraan siitä pelistä ja jos sekään ei auta, niin kokeile myöhemmin uudelleen. Joskus mystisesti sana menee myöhemmin vaikka aluksi ei ole käynyt. Näitä välimerkkiongelmia on syystä tai toisesta melkein kaikissa peleissä ainakin jollakin pelaajalla eikä tekijä voi vaikuttaa niihin mitenkään.
 

Yhteistyössä