Relaatio 85 Sherlock Holmes

???
Joo, on kyllä tosi paljon virheitä edelleen. Olisi kiva, jos ne saisi korjattua tästä, niin olisi tämä huomattavasti helpompi ratkoa, kun haastetta löytyy muutenkin ihan riittävästi. :)
 
vierailija
Joo, on kyllä tosi paljon virheitä edelleen. Olisi kiva, jos ne saisi korjattua tästä, niin olisi tämä huomattavasti helpompi ratkoa, kun haastetta löytyy muutenkin ihan riittävästi. :)
Viis virheistä kun ei tätä muutenkaan pusty ratkomaan. Useimmat rellut olen kahlannut läpi, mutta tämä ei kyllä mene, pari viikkoa on nyt pelattu ja vasta 145 sanaa olen saanut. Ihan mahdoton tämä on, en tiedä mistä hemmetistä nuo ratkaisseet ovat sanoja keksineet, kun mikään wikin tai googlen haku ei löydä sanoja. Joskus saa sanan tai kaksi, ja sitten ei taas pariin päivään yhtään mitään.

Antaa hiton olla, ei tätä meikäläisen aivoilla pysty ratkomaan.
 
vierailija
Tätä yhdyssanavirheiden ja kirjoitusvirheiden täyttämää vaikeea rellua on ollut piinallista tehdä, kun sanoja on haettu ja ilmeisesti itsekin tehty. Vinkit oletnlukenut moneen kertaan, mutta en niitä kaikkia edes ymmärrä. Jokin ruutukin on vielä kiinni kokonaan.

Onko täällä ketään? Jos on, niin pyytelen nyt vinkkejä myös sellaisiin, joita täällä on vinkattu mutta joita en tajua. (Kuten se F M lempinimi, jota ei löydy yhtään mistään suomeksi.)

JUmalainen näytelmä
Con 11+5

Juustot
Circ 8
Hot 3+5
Öl -17 - 13 Aur

Salaliittoteoria
Pääsanasta oikealle 13+6 ja siitä 8 joka yhdistyy Ufoon
H O o t G D - Teo 11+10

LIverpool FC
For 5+14
For - 5+2 - 5 Ohi
Hun 10

Mytologiset tarustot
T S H 20
T S H 6+7
Ter - Ano 20+4
G F - Ruu 13+7

Twin Peaks
pääsanasta vasemmalle 3+4+5
Wind 7+7
Ja se F M 15 jota edes googlella ei mistään löydy

Väkevät alkoholijuomat
Sal . Ita 7+1 jota en millään hakemalla ole sopivaa löytänyt

Cthulhu mytologia
Mot 7 ja 9 vastasanakin on, mutta ei välähdä ei

Sarjamurhaaja
Nekr 10
Paraf 10
Sek--työ 4+4
Prot 15
Haa 6 ja 10

Roope Ankka
R A E ja T ylös 6+10
Skot 5 ja 7+4 vastasanakin on vaan ei
Ank 9
Ja yläreunasta se Ekt 6 jota kysyn edellä

Ja mulla on siis 682 sanaa, joten olen kyllä yrittänyt itsekin ratkoa. Muista sitten puuttuu enemmän.

Kiva jos joku voisi auttaa.
 
Olen nyt tätä kahlannut ja kahlannut, ja 4 sanaa uupuu, en niitä millään keksi. Josko joku voisi ne minulle vinkata, jos joku täällä käy.

Eli
Mytologiset tarustot
Rajasana oikealle Fan - T S H 6+7 vastasanakin on, mutta en mitenkään keksi mitä,tuohon tulisi

Salaliittoteoria
Pääsanasta puuttuu oikealle 13+6 vastasana on mutta en keksi
Her Or o t Go Da - Teo 11+10

Jos nämä saisi niin olisi sitten tehty.

Ps. Yhden sain, eli kolme puuttuisi.
 
Viimeksi muokattu:
Olen nyt tätä kahlannut ja kahlannut, ja 4 sanaa uupuu, en niitä millään keksi. Josko joku voisi ne minulle vinkata, jos joku täällä käy.

Eli
Mytologiset tarustot
Rajasana oikealle Fan - T S H 6+7 vastasanakin on, mutta en mitenkään keksi mitä,tuohon tulisi kirjailija

Salaliittoteoria
Pääsanasta puuttuu oikealle 13+6 vastasana on mutta en keksi
Her Or o t Go Da - Teo 11+10

Jos nämä saisi niin olisi sitten tehty.

Ps. Yhden sain, eli kolme puuttuisi.
Eka on kirjailija, mutta nimikirjaimet hassusti ilman väliä. Toka on "men in black" ja kolmas löytyy, kun katsot wikin luokka :)
 
Eka on kirjailija, mutta nimikirjaimet hassusti ilman väliä. Toka on "men in black" ja kolmas löytyy, kun katsot wikin luokka :)
Muut löytyi, mutta viimeinen ei, koska en tiedä minkä luokka. Jos siihen saisi tarkempaa...

En olisi millään keksinyt kirjailijaa tuolla tavalla kirjoitettuna, vaikka ei se olekaan ensimmäinen kummallisesti kirjoitettu sana tässä rellussa
 
???
Näitä ei kai vielä ollut vinkattu. Myöhässä tulee, mutta jospa jollekin olisi hyötyä jos ei itse kyselijälle.

Tätä yhdyssanavirheiden ja kirjoitusvirheiden täyttämää vaikeea rellua on ollut piinallista tehdä, kun sanoja on haettu ja ilmeisesti itsekin tehty. Vinkit oletnlukenut moneen kertaan, mutta en niitä kaikkia edes ymmärrä. Jokin ruutukin on vielä kiinni kokonaan.

Onko täällä ketään? Jos on, niin pyytelen nyt vinkkejä myös sellaisiin, joita täällä on vinkattu mutta joita en tajua. (Kuten se F M lempinimi, jota ei löydy yhtään mistään suomeksi.)

JUmalainen näytelmä
Con 11+5 --- tää on siinä con-wikisivulla

Juustot
Circ 8 --- levy
Hot 3+5 --- liikuntamuoto
Öl -17 - 13 Aur --- 13 on kasvi ja 17 siitä tehty öl

Salaliittoteoria
Pääsanasta oikealle 13+6 ja siitä 8 joka yhdistyy Ufoon --- men in black ja ufojen tutkiminen "tieteenalana"
H O o t G D - Teo 11+10 --- H.O.O.T.G.D:n luokka wikissä

LIverpool FC
For 5+14 --- henkilö ko. paikasta
For - 5+2 - 5 Ohi --- yritys ja kaupunki ohi:sta
Hun 10 --- tosi vahvan nallen herkkua

Mytologiset tarustot
T S H 20 --- genre
T S H 6+7 --- kirjailija mutta ilman välilyöntejä
Ter - Ano 20+4 --- taistelua ter vastaan
G F - Ruu 13+7 --- paikka missä se tapahtui

Twin Peaks
pääsanasta vasemmalle 3+4+5 --- tää on joku baari tms. siitä sarjasta
Wind 7+7 --- viihdepaikka siellä kaupungissa
Ja se F M 15 jota edes googlella ei mistään löydy --- mä kyllä löysin tän googlella, oli jossain X-files-tietokilpailussa tms. Alkuosa on "hölynpölyä" ja loppuun tulee sukunimi.

Väkevät alkoholijuomat
Sal . Ita 7+1 jota en millään hakemalla ole sopivaa löytänyt --- hallitsija

Cthulhu mytologia
Mot 7 ja 9 vastasanakin on, mutta ei välähdä ei --- nää on mot nimiä, vastasanan kanssa googlatessa löytyi joku iltiksen juttu tms.

Sarjamurhaaja
Nekr 10 --- eläin, löytyy nek-wikistä
Paraf 10 --- salakatselua
Sek--työ 4+4 --- varmaan tosta ylemmästä saat, mut sellanen yhdenlainen esitys joita alan kaupoissa järjestetään
Prot 15 --- laitetaan suuhun
Haa 6 ja 10 --- 10 on kuuluisa leffa porukasta jotka hoiteli niitä haa:ja pois päiväjärjestyksestä ja yksi niistä haa:sta

Roope Ankka
R A E ja T ylös 6+10 --- sinisellä wikissä
Skot 5 ja 7+4 vastasanakin on vaan ei --- tuo 7+4 on sen vastasanan wikissä sinisellä, mutta oikean kirjoitusasun saa vasta linkkiä klikkaamalla, siitä wikissä olevasta muodosta pitäisi saada tuo 5. Luontoon liittyvää
Ank 9 --- vantaalla
Ja yläreunasta se Ekt 6 jota kysyn edellä

Ja mulla on siis 682 sanaa, joten olen kyllä yrittänyt itsekin ratkoa. Muista sitten puuttuu enemmän.

Kiva jos joku voisi auttaa.
 
Käyköhän täällä kukaan? Apua tarvitsisin kovasti seuraavissa:
Käsityöläisolut:
Hum 6 alaviistoon
Pank 12
Klust 6
Hev 8
Isl., SS ja kans.eep välillä 5+10, vinkkejä löytyy ketjusta, ei kuitenkaan nillä avaudu.
Kiitos jo etukäteen
 
Amy55
Käyköhän täällä kukaan? Apua tarvitsisin kovasti seuraavissa:
Käsityöläisolut:
Hum 6 alaviistoon
Pank 12
Klust 6 - kälastusväline, tällä ratkeaa noi ylemmät
Hev 8 - hevosen nimi - löytyy od-wikistä
Isl., SS ja kans.eep välillä 5+10, vinkkejä löytyy ketjusta, ei kuitenkaan nillä avaudu. - laitan suoraan: Eddan jumaltarut (wikissä kun on jumalrunot)
Kiitos jo etukäteen
 
Amy55
Pari sanaa jäi uupumaan, vastaisko joku joskus:
Vasen yläkulma KYBERPUNK
- pääsanan oikealla puolella Me..Ma (8) Te..el
Kolmas rivi viimeinen TWIN PEAKS
- vasemmalle ylhäällä pitäisi olla Kummelin sketsi mut en kyllä löydä, onko näitä enää netissä haettaivssa (relaatio on laadittu muutama vuosi sitten)
 
vierailija
Pari sanaa jäi uupumaan, vastaisko joku joskus:
Vasen yläkulma KYBERPUNK
- pääsanan oikealla puolella Me..Ma (8) Te..el ihmistä muistuttava robotti
Kolmas rivi viimeinen TWIN PEAKS
- vasemmalle ylhäällä pitäisi olla Kummelin sketsi mut en kyllä löydä, onko näitä enää netissä haettaivssa (relaatio on laadittu muutama vuosi sitten)
Jos tarkoitat sitä pitkää, niin ei ole sketsi vaan tietokirja Katja Bargum ja Hanna Kokko.
 
Amy55
Kiitos, hauskaa että näihin vanhoihin vastataan.
Kyberpunk on nyt ok.
Sanoinpa huolimattomasti tuon TWIN PEAKIn:
Kummeli 4+6 Ka.. Luulin että tämö on sketsi, vai onko jotain muuta?
 
Vieläköhän saisi apuja. 100 sanaa puuttuu ja yksi ruutu vielä kiinni.:(


Näennäistiede:
Keskussanasta oikea alas 9 1, tästä ilmeisesti pääsee sinne kiinni olevaan ruutuun.

Paljon muutakin puuttuu, mutta yritän vielä pähkäillä ja etsiä.
 
Viimeksi muokattu:
Vieläköhän saisi apuja. 100 sanaa puuttuu ja yksi ruutu vielä kiinni.:(


Näennäistiede:
Keskussanasta oikea alas 9 1, tästä ilmeisesti pääsee sinne kiinni olevaan ruutuun.

Paljon muutakin puuttuu, mutta yritän vielä pähkäillä ja etsiä.
Niinhän siinä kävi, että kun täällä kyseli, niin johan löytyi.
Cthulhu-mytologiasta puuttuisi kuitenkin vielä kolme sanaa:
Id 13, 6 ja 11

Toivottavasti näihin löytyy apuja:)

Niin ja loppuratkaisuun kaipaisin apuja, kun siihen ei käy se kaikkein ilmeisin.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä