remonttiasiaa!!!

Kertokaa kokemuksia laattalattiasta keittiöstä,onko hyvinkin toimiva lapsiperheessa?
Mitkä materiaalit seinissä jne olette havainneet hyviksi ja toimiviksi,etenkin kun taloudessa on lapsia..?????? ja U-mallin keittöstä...mistä hankkineet ja pljonko on tullut keittiörampalle hintaa...??? vertailun vuoksi..

Entä kulmatakat jossa on leivinuuni.... Onx kellään ja onko tarpeellinen???

Meillä rakennuksella sisähommat täysin tekemättä joten vinkkejä sinne kaivataan....
 
Laattalattia on hyvinkin toimiva ja helppohoitoinen keittiössä.Tarvitsee mieluiten lattialämmityksen kaverikseen.Meillä on maalattua seinää ja tapettia ja kaksi lasta.Ei ole ollut ongelmia niiden kanssa.Kuka niitä seiniä lääppii??
 
Laittaisin keittiöön ja ruokailutilaan laattaa. Meillä nyt parketti, mutta laatta olisi parempi. Tosin just tänään yksi tuttu manaili, ettei ottaisi enää laattaa keittiöön, kun kaikki menee rikki kun pudottaa.
Seiniin maali, helppo puhdistaa ja maalata uudelleen. En kyllä muutenkaan tykkää tapeteista. Tapetti kuitenkin sopii hyvin esim. perinnetyylisiin taloihin, ja nykyään saa helposti puhdistettavia tapettejakin.
Takka on enemmän kuin tarpeellinen, mutta itse en ole sen sortin ihminen, että leivinuunia tarvitsisin tai käyttäisin.
 
Minä ainakin suosittelen laattalattiaa keittiöön ja eteistiloihin. Minuakin varoitettiin siitä, että asioiden pudotessa ne menee rikki. Pari lasia on särkynyt nyt puolen vuoden aikana, se on minusta pieni saldo siihen nähden kuinka käytännöllinen ja tyylikäskin laattalattia on =) Suoisttelen kiiltävää lattialaattaa, se ei ole liukkaampi kuin mattakaan, mutta sen puhtaanapito on helpompaa. Samoihin kannattaa laittaa kvarstipohjainen sauma-aine.

Meillä on seinä maalatut ja muutamissa seinissä on laadukkaat tehostetapetit. Maalattu seinä on helppo pitää puhtaana. Tehostetapetit antaa ilemettä, mutta joka seinää en tapetoisi, vaikka sillä saakin tasaisen jäljen, mielestäni joka tapetti joka seinälle tekee tunkkaisen vaikutelman ja on jotenkin vanhanaikaista. Myös moderniin ja klasiiseen sisutukseen ja moderneihin taloihin sopii tehostetapettiseiniä.

Meillä on kaksi takkaa ja ne on ihan tarpeellisia. Itsekin mietin, josko toinen takoista olisi leivinuunitakka, mutta tulin siihen tulokseen, että sitä ei tule paljonkaan käytettyä. Siinä omat niksinsä sitä lämmittää jne. Vaikka teenkin paljon ruokaa ja leivonkin, ei leivinuunilla meillä olisi käyttöä, ainakaan nyt. Indukioliesi on meillä kovassa käytössä ;) Anoppini oli aikoinaan hänkin kova laittamaan ruokaa ja leipomaan, silti hän ei juurikaan käyttänyt leivinuunia, vaikka hänellä sellainen oli.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meirami:
Suoisttelen kiiltävää lattialaattaa, se ei ole liukkaampi kuin mattakaan, mutta sen puhtaanapito on helpompaa. Samoihin kannattaa laittaa kvarstipohjainen sauma-aine.
meillä on laatta keittiössä ja eteisessä. muuten olen tykänny mutta meillä kiiltäväpintainen marmorilaatta enkä ikinä enää laittais tämmöstä. joka ikinen pikku vesiläiskä näkyy ja en oo viel muuta puhdistusainetta löytänyt kuin ikkunanpesuaineen millä saan tästä kiiltävän ja puhtaan näköisen. minä ainakin suosittelen mattapintaista. onhan kiiltäväpintainen upeamman näköinen mut lapsiperheessä muuten tosi huono.
 
Marmoleumia tai linoleumia suosittelen. Eivät purkit hajoa, hyvin helppo pitää puhtaana, ei ole mitään saumoja, voi tehdä kuvoita ja värejä ja malleja on riittämiin asti. Toimii myös lattialämmöllä. Meillä on, enkä missään nimessä vaihtaisi mihinkään muuhun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Evely:
Alkuperäinen kirjoittaja Meirami:
Suoisttelen kiiltävää lattialaattaa, se ei ole liukkaampi kuin mattakaan, mutta sen puhtaanapito on helpompaa. Samoihin kannattaa laittaa kvarstipohjainen sauma-aine.
meillä on laatta keittiössä ja eteisessä. muuten olen tykänny mutta meillä kiiltäväpintainen marmorilaatta enkä ikinä enää laittais tämmöstä. joka ikinen pikku vesiläiskä näkyy ja en oo viel muuta puhdistusainetta löytänyt kuin ikkunanpesuaineen millä saan tästä kiiltävän ja puhtaan näköisen. minä ainakin suosittelen mattapintaista. onhan kiiltäväpintainen upeamman näköinen mut lapsiperheessä muuten tosi huono.
Minkä värinen teidän lattia on?

Meillä ei ole marmorilaattaa. Olen kuullut, että marmorilaatta on tosi epäkäytännöllinne niin lattiassa kuin pöytätasoissa. Olen käsittänyt, ettei kestä kunnolla vettä. Meillä ei lattaissa ole mainitsemiasi ongelmia, joten ei kannata yleistää. Matta imee kaiken lian itseensä ja on vaikea puhdistaa.
 

Yhteistyössä