Reppu ja reissutaapero??

Tervehdys vaan kaikille perheellisille tuleville ja meneville! Sitä rupesin tiedustelemaan että onkos kenelläkään kokemusta ns. reppumatkailusta lapsen kanssa. itselläni vuoden ikäinen tyttö ja halut jo ulkomaille kovat. En tietenkään olisi heti lähdössä mutta muutaman vuoden sisällä?Olen ajatellut intia, afrikkaa etelä amerikkaa tai muuta vastaavaa ns. rajumpaa paikkaa.. Haluaisin että tyttöni jo pienestä pitäen tajuaisi meidän elävän hyvää ja helppoa elämää, sekä kunnioittaisi kaikkea saamaansa ja elämää yleensäkin. Joten sanokaapas te mietteitänne ja kokemuksianne. Olenko liian itsekäs? Onko matkustaminen "karuille seuduille" liian raju tapa välittää viestiä?? Ja miten omat reissunne taaperon kanssa ovat menneet??
 
en ole oikea ihminen vastaamaan, koska olen niin mukavuudenhaluinen :LOL:

mutta, kohta 10v Aasiassa asuneena..... hygienia-asiat tulevat ensimmaisena mieleen, sitten ihan perusturvallisuus Etela-Amerikassa....

Idea on hyva, mutta sen voi toteuttaa hyvin helposti esim. Thaimaa-Malesia-Vietnam akselilla, kun lahtee niiden hyvien hotelliolosuhteiden ulkopuolelle, ei tartte pitkalle menna, kun voi nayttaa, miten vahaosaiset ihmiset ihan oikeasti asuvat ja elavat.

Muuten odottaisin vahan ja lahtisin, kun lapsi/set ovat vanhempia.
 
Muistan itse yhden reissun jo aikaa sitten, oiskos ollut 1995, kun olimme Malesiassa Penangilla. Olimme hyvassa hotellissa (ne ovat Aasiassa paljon halvempia kuin Euroopassa) ja hotellin alue on tietenkin aidattu. Ei tarvinnut astua kuin portista ulos, niin naki, kuinka alkeellisesti ihmiset asuivat.

Eli, jos lahtee "Seuramatkalle" niin pystyy kylla halutessaan lapsille nayttamaan, etta kannattaa arvostaa sita, mita kotona loytyy.
 
Ei, ei ja vielä kerran ei. Ei yksivuotiaan eikä vielä kaksivuotiaankaan kanssa minnekään reppureissulle. Lapsi ei vielä ymmärrä eikä muista kokemastaan yhtään mitään. Kärsii paikkojen vaihtumisesta, epäsäännöllisestä rytmistä, huonosta hygieniasta eikä sinullakaan kivaa ole. Itse suunnitellaan lähtevämme taas eksoottisempiin kohteisiin, kun poika on isompi ja muistaakin jotain kokemastaan eli vasta kouluikäisenä. Nyt tyydytään vielä seuramatkailemaan muutama vuosi -päästään itsekin helpommalla...
 
Peeaan edellistä. Ei noin pienen lapsen vielä tarvitse tietää millaista muualla maailmassa on ihan noin konkreettisesti. Voi vain ahdistua ja saada syyllisyyden tuntoja siitä, että asuu Suomessa eikä jossain muualla, eikä se ole lapsen vika jos kaikilla lapsilla ei ole ruokaa, puhasta vettä jne. Itse olen 3-4-v:lle sanonu joskus, kun ronklaa ruuasta eikä syö, että taidanpa lähettää sen ruuan sitten ja rahat Afrikkaan, kun siellä on paljon nälkäisiä lapsia ja sitten ollaan puhuttu, että ihmiset joutuvat siellä kantamaan vetensä pitkän matkan päästä jne. Se saa mun mielestä tässä vaiheessa riittää. Eli kannattaa kyllä miettiä vielä ennen kuin pakkaat repun mitkä asiat on tärkeitä omalle lapselle tässä iässä, turvallinen ja tuttu ympäristö.
 
Olen jokseenkin sun kanssa samoilla linjoilla. Itse tykkään reppureissata ja ennen lasta olin viimeksi Etelä-Amerikassa ja Väli-Amerikassa touhuilemassa. Siellä maanosassa voisit aloittaa turvallisesti jo vaiks vuoden päästä (minun mielestä) Argentiina, Uruguay. Muita maita en ehkä ihan noin pienen kanssa suosittele. Noissa kahdessa maassa hygieniaki pelaa sekä mikä lapsen kanssa on tärkeää.. noissa maissa on hyvät kulkuneuvot ja tiet.
Kannatan ajatustasi, mutta ei kannata aloittaa liian "rajuista" kohteista heti.
Itsekin haluan tyttöni tässä elämän aikana matkustelevan reppunsa kanssa ja äitinsä kanssa, mutta maltilla. Kyllä se tyttö oppii tämän maailman. Kuten sinunkin. Mutta matkaan siis!!!!! :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rapu:
Thaimaa-Malesia-Vietnam akselilla, kun lahtee niiden hyvien hotelliolosuhteiden ulkopuolelle, ei tartte pitkalle menna, kun voi nayttaa, miten vahaosaiset ihmiset ihan oikeasti asuvat ja elavat.
Tähän mmielipiteeseen yhdyn. Me ollaan oltu Thaimaassa 10-11 kuisen kanssa niin, että meillä oli pekät lennot ja käsimatkatavarat, eli ihan "reppureissulla".
Reppureissu lainausmerkeissä, koska lasten (3kpl) kanssa on helpompi kulkea autolla. Ollaan siis vuokrattu auto. Mutta yövytty on mitä eriolaisimmissa paikoissa...Halvin on ollu 350 bht, eli about 7 euroa. Siihen hintaan nukuttiin lopulta kaikki 5 120 senttiä leveässä sängyssä, kun lapset sai lisävuoteiksi 4 peittoa, yks piti laittaa alle ja toinen päälle ja ne ei suostunu nukkumaan lattialla, kun siellä oli kuivunu hyönteinen kun mentiin huoneeseen. Pienin taas jäi yöllä tissille viereen, vaikka alkuyön nukkui kyllä rattaissa....Joten aamulla meitä oli 5 120 senttiä leveässä sängyssä ja hyvin mahduttiin :)
 

Yhteistyössä