reuma todettu. jaksaakon entistä työtä

  • Viestiketjun aloittaja täti
  • Ensimmäinen viesti
Mulla todettiin nivelreuma kuopuksen synnytyksen jälkeen (-07) vuonna -08. Sain siihen lääkityksen, jonka toivon loppuvan tämän vuoden aikana. Kun oireet ilmaantuivat keväällä -07, en pystynyt kunnolla kävelemään ja polvia taivuttamaan ja vasemmassa kädessä oli ja nyt en kuolemaksikaan muista mitkä nivelet nuo ovat mistä "lasketaan kuukaudet", siis yhdessä nivelessä oli iso tulehdus ja nyt se on poissa. Nyt minusta ei huomaa ollenkaan (toistaiseksi), että minulla on nivelreuma. Nykylääkkeet ovat aika hyviä ja varmasti sinullekin löytyy sopiva, kun sinulla on jo diagnoosi. Minä tiesin heti mistä on kysymys, mutta lääkärin vakuuttaminen vei vuoden...
 
Nivelreuma
minulla. Ja olen hoitajana vanhustyössä, fyysisesti kuormittavaa työtä. Sormiennivelissä, toisessa ranteessa, päkiöissä ja vasemmassa polvessa reuma. Dg 2008. Dg jäkeen oli n7vk saikulla kun niin pahat tulehdukset etten sängystä tai istualtaan meinannu päästä ylös. Lääkitys päälle niin olen ollut miltei oireeton n 1vuoden. Mullakin hirvitti että olen pyörätuolissa ennen 40v. Nyt olen 36v ja hyvin pärjään sairauden kanssa.
Alku voi olla henkisesti rankkaa sopeutua sairauteen mutta minä alan olla aika sopeutunut tähän.
Kaikkea hyvää sinulle toivotaan että lääkkeet alkaa tehoamaan pian.
 

Yhteistyössä