Riittääkö 3kpl 6 munan kakkuja noin 50 hkl:lle?

Siinäpä se olikin tuo kysymys. Vai kannattaako tehdä vaikka yksi iso levykakku ja pari pyöreää? Olisin äärettömät kiitollinen jos joku osaisi antaa neuvon tässä asiassa. Kyseessä siis häät ja tarjolla lisäksi voileipäkakkua, mokkapaloja, kuivakakkua, pullaa, keksiä, jotain suolaista piirakkaa.
 
Ei riitä, jos ovat yhtä nälkäisiä kuin meidän suku! Meillä oli siskon lakkiaisissa nyt 2 isoa suorakaiteen muotoista kakkua. Veikkaisin, että olivat n. 10 munan kakkuja. Lisänä oli yksi 8 munan kakku, mutta siitä ei menny kuin siivu (eri makua). Ja vieraita kävi tosiaan 40 hlöä.

Ja voileipäkakkuja meni sitten vielä enemmän. Tein 2 isoa kakkua ja kumpikin meni :/ Onneksi ne oli samaa makua, ettei tullu katastrooffia....

Tekisin niistä kakuista ainaskin 8 munan versioita, tai sitten oon monesti tehny isot kakut kääretottupohja-tekniikalla.

Hauskoja juhlia!
 
kondiittori
jep. Harrastan kakkuja, työkseni en tee mutten uskaltaisi noin pienillä kakuilla juhlia järjestää mitä avauksessa mainitsit.

Levykakut ei mulle nappaa ainakaan häissä mieluummin pyöreitä kakkuja. Häissä on tyypillistä käyttää pyöreää muotoa. Kerroskakut on yes tai sellainen teline johon mahtuu monta kakkua 3 tai 4 ja on kaaren muotoinen. Kerrostelineisiin saa useamman eri kokoisen kakun ja ylin on pieni hääparin oma kakku johon muut eivät koske.

Kananmunamenekiksi laksetaan nyrkkisääntönä että yhdestä munasta riittää 2-3 henkilölle. Jos kakku on herkullisen hyvä sitä otetaan lisääkin joten siksi mieluummin reilusti kuin naftisti.


 
Alkuperäinen kirjoittaja sanna:
mun mielestä ei riitä. tein kahdeksan munan kakun kahdelletoista ja vain neljännes jäi.
:eek: Aikaimoisia kakunsyöjiä! :D

Ja ap: ei kyllä riitä nuo 3kpl, kyllä minä tekisin 4kpl niin se riittää, joskaan ei jokaiselle toista kierrosta mitä harvemmin kyllä otetaan.
Tai voi olla että riittää, mutta minä tekisin yhden varakakun ;)
 

Yhteistyössä