Riittävä syy antaa imeväiselle kipulääkettä?

Pikkuinen pojumme (4,5 kk) sai tänään ensimmäisen hampaansa. Viime yö meni vähän väliä heräillessä ja itkeskellessä. Tänään on noussut vajaa 38 astetta kuumetta. Laittaisitteko minuna yötä vasten supon? Vaikka kyseessä on "vain" hampaan tulo.
 
Ihmemaan Liisa
Yötä vasten kyllä, koska paljon mukavampi kun kaikki saa nukuttua :) Sitäpaitsi hampaiden tulo tekee oikeesti kipeetä! Itse viisaudenhampaan puhkeamisen kokeneena ja nyt hampaita vaihtava esikoinen välillä valittaa että sattuu just siinä puhkeamisvaiheessa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja PikkasenPyöree:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hampaat ei aiheuta kuumetta.
Niinhän ne väittää, mutta meidän pimulla on joka kerta ollut kuumetta, kun hampaita tulee :whistle:
Ja meillä nuha! Joka kerta kun hampaita tulee, nokka vuotaa, mutta ei muita oireita. Eli kyllä ne hampaat voi aiheuttaa monenmoisia oireita.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja EevaRouva:
Mielummin antaa kuin on antamatta, Suomessa lääkitään vähän liiankin heikosti vauvojen kipuilua juuri mm. hampaiden puhjetessa. Kyllä itseäkin koskisi kun monta hammasta puskisi ikenen läpi.
Niinpä! Minulla on puhjennut aikuisiällä viisaudenhammas ja sen jälkeen olen sanonutkin, et en yhtään ihmettele, miksi vauvat itkevät hampaitaan.
 
vieras
Lapselle on syytä varata aika lääkäriin myös korvakivun ja virtsavaivojen vuoksi tai jos
kuumeen syy on epäselvä. Lääkärikäynti on aiheellinen myös alle 3kk:n ikäisen lapsen
kuumeillessa selvästi (herkästi myös 3-6 kk:n ikäinen lääkärin arvioon)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lapselle on syytä varata aika lääkäriin myös korvakivun ja virtsavaivojen vuoksi tai jos
kuumeen syy on epäselvä. Lääkärikäynti on aiheellinen myös alle 3kk:n ikäisen lapsen
kuumeillessa selvästi (herkästi myös 3-6 kk:n ikäinen lääkärin arvioon)
kopioitu täältä tuo yllä oleva viesti.http://74.125.77.132/search?q=cache:D6gphKe8W1IJ:www.lapua.fi/files/Tiedostot/LASTEN%2520SAIRAUDET%2520JA%2520P%25C4IV%25C4HOITO%2520(kuume,%2520ripuli)%252017.3.2008.pdf+alle+6kk+ik%C3%A4isen+kuumel%C3%A4%C3%A4kitys&hl=fi&ct=clnk&cd=1&gl=fi&client=firefox-a
 

Yhteistyössä