Rintapumppua katsellut...Kertokaapa te,mikä olisi hyvä.

Aventin rintapumppua oon katellu ihan hankintamielessä,siihen tulee mukaan muutama (muistaakseni paketissa oli 4) pulloa.Hintaa ei kovin pahasti mun mielestä ollu,hitusen päälle 80e.

Minkä merkin/sortin rintapumppu sinulla on käytössäsi ollut?Käyttökokemuksesi?
 
avent
Mulla ollut kaikkien kolmen aikaan avent isis se ihan käsin pumpattava ja oon ollu tosi tyytyväinen :) helppo ja nopea! En maksaisi rintapumpusta ihan hirveästi (esim sähköinen), koska voihan olla ettet tule ikinä tarvitsemaan koko pumppua, kuten mulla kakkosen kohdalla.
 
vierass
Mulla oli joku käsipumppu, jolla olisi pärjännyt muuten ihan ok, mutta raskauden loppuvaiheessa alkoi vaivaamaan rannekanavaoireyhtymä joka paheni vauvan kanniskelusta, joten käsin pumppaaminen oli hankalaa ja raskasta. Aika vähän kuitenkaan pumppailin, kun ei tullut pullosta pahemmin syötettyä, joten pärjäsin sillä.
 
juuu
SÄHKÖPUMPPU! Aivan ehdoton. Kokemusta käsikäyttöisestä Aventista, Ainusta ja Tommee Tippeestä. Kaikki menneet pikaisesti kiertoon. Tuo ainun sähköpumppu on verraton!
 
"Leea"
mun vinkkini olisi se, että katsokaa miehen kanssa valmiiksi sopiva pumppu ja mistä kaupasta sellaisen saa. Jos synnytyksen jälkeen tulee pumpulle tarvetta, laitat vaikka miehen ostoksille. Ei sitä pumppua turhaan kannata kaappiin ostaa, koska hyvinkin mahdollista ettet koskaan sitä tarvitse. Multa muuten joku kävi äskettäin ostamassa sähköpumpun alle 20€:lla. Siinähän ne muoviosat ovat pestäviä ja keitettäviä, joten käytettykin pumppu on ihan ok.
 
"just me"
Mulla oli Aventin pumppu. Ostin ekan raskausajan loppuvaiheessa, kun ajattelin että olisi useinkin tarpeen, kun "mies ja minä oltaisiin kahdestaan tai minä tyttöjen kanssa jossain". Todellisuudessa mulla jäi käyttö pariin kertaan, kun ei sitä vauvaa noin vain jättänytkään hoitoon. Pilttikään ei suostunut aventinkaan pullosta juomaan, niin lastenkaitsijat soittelivat perään ravintolaan jne.

Varmaan Avent on hyvä, jos pumppua tosiaan sitten käyttää. Itse suosisin nyt korviketta ne harvat kerrat kun en olisi imettämässä, ja tyhjentäisin rintojen paineet bilepaikan vessaan ;). Halvemmalla ja helpommalla pääsisi.

Tää oli vain mun kokemus. Täysimetin 6 kk ja kiinteiden ohella koko vuoden. Imetys oli tosi helppoa, kun vain pääsi jyvälle. Sterilisoitavien pullojen kanssa sähläilyyn en alkaisi, ellei sitten imetys syystä tai toisesta tosiaan onnistu, ja silloin ei pumppaus sitten auta.

Myin oman Aventini huutonetissä hyvään hintaan, kun oli liki käyttämätön ;).
 
viera.s
[QUOTE="just me";29759879]
Varmaan Avent on hyvä, jos pumppua tosiaan sitten käyttää. Itse suosisin nyt korviketta ne harvat kerrat kun en olisi imettämässä, ja tyhjentäisin rintojen paineet bilepaikan vessaan ;). Halvemmalla ja helpommalla pääsisi.

Tää oli vain mun kokemus. Täysimetin 6 kk ja kiinteiden ohella koko vuoden. Imetys oli tosi helppoa, kun vain pääsi jyvälle. Sterilisoitavien pullojen kanssa sähläilyyn en alkaisi, ellei sitten imetys syystä tai toisesta tosiaan onnistu, ja silloin ei pumppaus sitten auta. [/QUOTE]

Nimenomaan imetysongelmien ratkomisessa pumppu on usein kullanarvoinen. Jos maitoa tulee liian vähän, pumppaamalla imetysten välissä voi saada maitomäärän nostettua riittävälle tasolle. Tai jos vauva ei saa syystä tai toisesta riittävästi maitoa rinnasta, voi olla tarpeen pumpata joko väliaikaisesti tai joskus pysyvästikin ja syöttää maito tuttipullosta.

Ei ainakaan minulle syy imetykselle ole vain helppous, vaan myös se, että rintamaito on parasta ravintoa vauvalle. Niinpä en korviketta antaisi, vaan tarvittaessa pumppaisin maidot vauvalle oli kyse sitten tilapäisestä menosta tai pysyvästä tarpeesta. Jokainen tekee omat ratkaisunsa, mutta minä en kyllä ilman rintapumppua olisi saanut imetysongelmia ratkottua ja päässyt siihen imetyksen helppoon vaiheeseen.

Ja itse kysymykseen, sähköpumppu on paras, mutta jos tarvetta on vain satunnaisesti, niin käsipumpullakin pärjännee. Avent on ihan kehuttu merkki. Minulla oli se reissukäytössä ja pumppaus onnistui useimmiten ihan ok, mutta ei se kuitenkaan sähköpumpulle vetänyt vertoja.
 
avent on hyvä
Aventin käsikäyttöinen, jonka ostin kaverilta parillakympillä. Hänellä jäi imetys kokonaan vauvan ollessa jotain 1kk ja pumpulle ei tullut paria kokeilukertaa enempää käyttöä.
Itse käytin sitä ekoina kuukausina melkein päivittäin kerran, että sain maitoa pakkaseen ja niitä vauva sit söi, jos kävin jossain yksin.
Nuoremman aikaan pumppailin kans maitoa pakkaseen, mutta heitin ne kaikki roskiin. Tämä vauvapa ei suostunutkaan koskemaan minkään valtakunnan pulloon tai hörppimään maitoa mistään muualta kuin rinnasta.

En ostaisi etukäteen mitään pumppua vaan just noin, kun joku suositteli, et näytät miehelle et mistä ja minkälainen pumppu ja mies sit hakee, jos on tarvetta.
 
"luovuttaja"
Avent Isis käsikäyttöinen oli ihan huippupeli. Luovutin äidinmatoa 8 kk, jolloin pumppailin 2-3 kertaa päivässä. Hyvin toimi ja kesti vaikka olikin kovassa käytössä.
 
htess
Ei todellakaan kannata investoida sähkökäyttöisiin ennen kuin edes tietää, saako pumpattua!!! Mulla ei herunut pumpulle, ei sitten mitään. Tai no, tunnissa sain kerran kokonaista 10ml talteen... onneksi en ostanut mitään kallista pumppua heti vaan sain kaverilta lainaan ja kun totesin tilanteen, niin ostin halpiksen. Myöskään sairaalan sähköpumpulla ei tulosta tullut.
 

Yhteistyössä