Rippijuhlat MENU! Onko hyvä, mitä lisää?!

  • Viestiketjun aloittaja "Putkimies"
  • Ensimmäinen viesti
Ei se mee perille, oon koittanut useamman kerran selvittää päivänselvää asiaa. Pahoittelut omasta puolestani.
Myös ap:lle, menee typeräksi koko ketju.
Toivon kivoja juhlia ripplapsen perheelle!
Siis mikä ei mee perille? Anteeks oon varmaan jotenkin yksinkertainen mutta mitä mulle on yritetty selittää? :DDD Ei mee perille, no ei tälle blondille :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mitä!?!;30150937:
Siis joku menee lastensa kanssa juhlissa syömään omia eväitä sivummalle??!!!!

:D :D
En yhtään ihmettele tuttuani, joka juhlissa joskus ei saa mitään syötävää itselleen ja siksi joskus saattaa kaivaa laukustaan jotakin huikopalaa. Kananmunalle pahasti allerginen keliaatikko kun on vähän heikoilla näissä voileipä-juustokakku-kesteissä joskus. Varsinkin kun "salaattia ei ole tarjolla".
 
Meillä ainaki tiedetää läheisten allergiat ja muilta kysytään ne :) osataan sit varautua. Onks Tää vaa meidä suvun käytäntö varautuu allergioihi :eek: ja siis oliko tuolla yhdellä allergiaa vai mitä kun kirjotti niin sekavasti etten oikein päässy kärryille :)
 
Vanhemmat hoi!
Meillä ei ole harrastettu noita eväsjuttuja, itsellän on allergiaa ja myös lapsilla, miehellä ei. Äitinä varaudun jo juhliin mennessä, että lapset ovat kylläisinä , jaksavat pitemmänkin ajan ilman huikopaloja. Pitemmillä matkoilla toimimme myös samoin.
 
Vanhemmat hoi!
Meillä ainaki tiedetää läheisten allergiat ja muilta kysytään ne :) osataan sit varautua. Onks Tää vaa meidä suvun käytäntö varautuu allergioihi :eek: ja siis oliko tuolla yhdellä allergiaa vai mitä kun kirjotti niin sekavasti etten oikein päässy kärryille :)
Juu läheisistä ja sukulaisista aina meilläkin on infottu, ja itse esim. lastenkutsuihin olen pistänyt loppuun nimeni ja puhelinnumeroni, saa ilmoittaa mahdolliset allergiat/estymiset halutessaan.
 
  • Tykkää
Reactions: CherryCake
uuuhuy
Älä ny vittu ainakaan mitään nakkicocktailtikkuja tarjoa.....

Vesi (ja kivennäisvesi) juotaviin. Mehun voi jättää vaikka poiskin, ellei ole jotain muuta kuin tyyliin mehukatti... Ei teillä viiniä ole tarjolla? :(

Pikkuleivät yms. tekee ainakin joissain juhlissa aika huonosti kauppansa, ei niistä toki varmaan haittaakaan ole.

Miksi ei salaattia? Ehkä edes joku kasvisvaihtoehtokin suolaisiin. Vaikka sitten se fetapiirakka. Voileipäkakku on vähän sellainen kahden koulukunnan juttu, että osa tykkää mutta osa inhoaa. Siksi oisi ehkä hyvä tosiaan ettei voileipäkakku olisi ainoa suolainen.

Mitä tarkoitat juustoleipä & lakkahillolla? Siis juustovoileipäkakkua vai (missä on lakkahilloa?)? Ei. Ei enää yhtään enempää voileipäkakkua.
 
vierass
Kyllä minä ainakin olen hyvin tyytyväinen kun tuttuni ottaa omalleen tarjottavat omasta kaapistaan mukaan. Lapsi ei saa syödä munaa, maitoa, mitään naudasta peräisin olevaa, sitrushedelmiä, mansikoita yms. yleisestiallergisoivat ovat pois. Ei vähempää kiinnosta tehdä noilla meriiteillä yhdelle purtavaa
 
"Hää"
Eikö joku yllä ole koskaan syönyt leipäjuustoa ja lakkahilloa? Todellinen juhlatarjottava mielestäni, vaikka ikää on 30v.

Ja miten joku ei voi tykätä leipäkakuista? Mun suurimmista suurinta herkkua. :p :p
 
"Lotta"
Kyllä kaikki varmasti tietävät juustoleivän,
tuo yksi vastaaja ei vain kaiketi ollut kuullut kyseistä nimeä aikaisemmin.
Oudolta se kuulostaa minunki mielestä.
Itse sanon lehmänjuusto, ja mieheni sanoo kotijuusto.

Ap:lle sanoisin, että menu kuulostaa hyvältä mutta aika yksipuoleinen.
Jos voileipäkakku ei maistu niin sitten pöydästä ei löydy mitään suolaista syötävää.

Mielestäni oli kiva kun äitini aikoinaan kysyi minulta,
mitä haluan omissa juhlissani tarjottavan.
Rippijuhlissani oli sitten perinteisten juhlaherkkujen
(eli voileipäkakun, täytekakun, lehmänjuuston, pikkuleipien, pullan ja karjalanpiirakoiden)
lisäksi myös ranskalaisia ja lihapullia! :D
Ja ne tekivät kauppansa todella hyvin!

Yo-juhlissani taas oli perinteisten herkkujen lisäksi salaatti- ja voileipäbaari.

Eli ap, kysypä nuoreltasi mitä hän juhliinsa haluaisi.
 
Onpa tosiaan juhlavaa...
[QUOTE="Hää";30151278]Eikö joku yllä ole koskaan syönyt leipäjuustoa ja lakkahilloa? Todellinen juhlatarjottava mielestäni, vaikka ikää on 30v.
[/QUOTE]

Leipäjuusto on kyllä kaukana juhlatarjottavasta, esim. meillä sitä syödään usein palanen aamiaisella, päiväkahvin kanssa tai salaatin sekaan pilkottuna. Samoin ärsyttää, kun ihmiset kuvittelevat pistävänsä pöydän koreaksi ja sitten täytekakun välistä paljastuu lakkahilloa...
 
Harmaasukka
No, jos on pakko valita, omasta mielestäni se lakkahillo ja narskujuusto on juhlavampaa kuin valmiit coctailpiirakat.

AP:n menuun lisäisin sen fetapiirakan ja hedelmävadin. Kauniita lohkoja vaikka meloneista, mansikoista, sitruksista ja viikunoista.

Näitä taas itse antaisin lapseleni mielummin, kuin niitä coctailpiirakoita ;)
 

Yhteistyössä