Ruokahaaste vko 29

  • Viestiketjun aloittaja "Tipsu"
  • Ensimmäinen viesti
"Tipsu"
Viikon 29 aihe on FETA ja fetan tyyppiset juustot.

Ruokahaasteen säännöt:
- kokkaa ja kuvaa (tekijä saa olla kuka tahansa samassa taloudessa asuva)
- kuva ja resepti sunnuntaina klo 19.45 mennessä
- äänestys alkaa sunnuntaisin 19.45 jälkeen ja kestää
vuorokauden
- eniten ääniä saanut valitsee uuden raaka-
aineen/aiheen
- nahistelijat eivät pääse äänestykseen
- jos uuden aiheen antanut ei pääse tekemään sunnuntaina äänestystä niin hän ilmoittaa siitä etukäteen ja joku muu tekee äänestyksen


Menneet haasteet

vko 2 kana
vko 3 halpa liha
vko 4 makkara
vko 5 pinaatti
vko 6 pihvi
vko 7 keitto
vko 8 pikkulämpimät
vko 9 oranssi
vko 10 kala
vko 11 ylijääneet ruoka-aineet
vko 12 aamupala
vko 13 maksa
vko 14 herneet/pavut
vko 15 suklaa
vko 16 pääsiäinen
vko 17 grillattu ruoka
vko 18 vappu
vko 19 äitienpäivä
vko 20 eväs/eväät
vko 21 maitorahka
vko 22 peruna
vko 23 sienet
vko 24 hampurilainen
vko 25 finedining palstatyyliin
vko 26 kastike
vko 27 salaatti
vko 28 mansikka
 
  • Tykkää
Reactions: Namppis88
"jes"
itse en varaan osallistu, mutta hyvä aihe ihan siksi, että toivottavasti saisi omaan keittiöön lisää ideoita kuinka tuota herkkua käyttää ruuissa. joten toivottavasti tulisi paljon osallistujia :)
 
Mä en osallistu, mutta tämän jaan!

Maukasta aamupalalla leivän päällä tai sellaisenaan eväänä tai suikaloituna salaatissa.

Jonkinsortin feta-munakas.


Pilko paprikaa mahd. pieneksi. Paista tovi pannulla (noin nelosella). Kaada paprikoiden päälle pari, kolme, neljä -pannun koosta riippuen- haarukalla vatkattua munaa. Ripottele heti pinnalle fetamuruja ja mausta mieluisaksi. Pienennä levyn lämpöä kakkoselle ja anna hyytyä.
 
Spencer Hastings
Mä en osallistu, mutta tämän jaan!

Maukasta aamupalalla leivän päällä tai sellaisenaan eväänä tai suikaloituna salaatissa.

Jonkinsortin feta-munakas.


Pilko paprikaa mahd. pieneksi. Paista tovi pannulla (noin nelosella). Kaada paprikoiden päälle pari, kolme, neljä -pannun koosta riippuen- haarukalla vatkattua munaa. Ripottele heti pinnalle fetamuruja ja mausta mieluisaksi. Pienennä levyn lämpöä kakkoselle ja anna hyytyä.
Feta on tosi hyvää munakkaassa. Oon nyt kesällä tehny useammankin kerran paprika-kalamataoliivi-punasipuli-fetamunakasta. Kelpaa jopa miehelle, joka vihaa fetaa :D
 
[/IMG]

Laita pannulle tomaattisiivu ja kevätsipuli. Lisää "feta" ja hetken päästä munamaito. Laita pannun päälle kansi ja kypsennä kunnes pinta on hyytynyt.

Juusto on sulanut munakaaseen siksi sitä tässä ei näy, se maistuu paremmalta näin.
 
"Tipsu"


Ohje meni jotenkin näin:

2dl vettä
1dl korppujauhoja
2 kananmunaa
Grillimaustetta sopivasti
400g jauhelihaa (tais olla pelkkää nautaa)
1 prk Arla apetina classic fetajuustoa

Pane uuni kuumeneman 225astetta. Sekoita vesi, korppujauho, mausteet ja kananmunat kulhossa ja anna seoksen turvota hetken. Lisää joukkoon jauheliha ja sekoita. Lisää viimeisenä sormin murustaen feta ja sekoita vielä hetki.

Muotoile massasta lihapullia uunipellille ja paista uuni keskitasossa noin 15-20min.
 
"Tipsu"
Tein tänään pizzaa johon tuli fetaa, mut kuvaa en nyt tänne laita :)

Lisää kuvia ihmiset vai onko kaikki lomalla? Tuli jo uusikin aihe mieleen, oliskohan se ollut parempi. No ei voi mittään, tällä mennään :)
 
Spencer Hastings
Osallistun vanhalla kuvalla, joka ei kuitenkaan ole ollut haasteessa:



Feta-tonnikalasalaatti. Kurkkua, paprikoita, oliiveja, raejuustoa, mustapippuria, oliiviöljyä ja marinoitua punasipulia.

Punasipulien marinointi:
kuumadesinfioi purkki ja laita sinne punasipulirenkaita. 2dl punaviinietikkaa, 1dl öljyä, sokeria, suolaa ja mustapippuria. Anna maustua muutama tunti.
 
Spencer Hastings
[QUOTE="Tipsu";30106829]Joku ihana musta voiskin tehdä sitten äänestyksen huomenna, itse kun en harmaana pysty sitä tekemään :) Enkä viitsi sen takia rekkaantua.[/QUOTE]

Mä voin tehdä sen illalla :)
 

Yhteistyössä