Ruokahaaste vol.33

Tämän viikon aihe on salaatti.

Ja tässä aiemmasta kopioidut "säännöt":

* kokkaa ja kuvaa (tekijä saa olla kuka tahansa samassa taloudessa asuva)
* kuva ja resepti sunnuntaina klo 19.45 mennessä
* äänestys alkaa sunnuntaisin n. klo:20 ja kestää tunnin
* eniten ääniä saanut valitsee uuden raaka-aineen (viimeistään maanantaina selvillä)

Tähän mennessä olleet aiheet:
kala
kahvi
kerma
peruna
sinihomejuusto
kinkku
punainen
jauheliha
aamiainen
kaali
hedelmä
katkarapu
porkkana
broileri
makkara
suklaa
punajuuri
muna
maksa
sisäfilee
rahka
nakki
vaaleanpunainen
italia
venäläinen keittiö
pääsiäinen
käsin syötävä ruoka
kebab
Kiina
grillaus
Äitienpäivä
 
tsih
Alkuperäinen kirjoittaja Joo ei tämä kiinnosta;26284807:
Samat tyrkyt tunkee samoja kuviaan tänne, meni mielenkiinto kun harava itki siitä että tatuoitu jätkä voitti. :(
No osallistupa sinä uutena sitten, niin ei tarvitse surra, kun "samat tyrkyt" osallistuu joka viikko? Ja wtf, miksi ei saisi osallistua?

Toiseksi, Haravahan silloin voitti, joten koetapa päästä yli siitäkin. =)
 
  • Tykkää
Reactions: kookosta
Joo ei tämä kiinnosta
No osallistupa sinä uutena sitten, niin ei tarvitse surra, kun "samat tyrkyt" osallistuu joka viikko? Ja wtf, miksi ei saisi osallistua?

Toiseksi, Haravahan silloin voitti, joten koetapa päästä yli siitäkin. =)
Niin ei varmaan kukaan ole kieltänyt osallistumasta tähän jos vaan haluaa. Itse kun en tee salaatteja niin en osallistu. Ei se minun mielstäni voittanut kun ääniä oli annettu 30 enemmän jätkälle. Yritäppä nyt vaan sisäistää se tosiasia. :)
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Joo ei tämä kiinnosta;26284875:
Niin ei varmaan kukaan ole kieltänyt osallistumasta tähän jos vaan haluaa. Itse kun en tee salaatteja niin en osallistu. Ei se minun mielstäni voittanut kun ääniä oli annettu 30 enemmän jätkälle. Yritäppä nyt vaan sisäistää se tosiasia. :)
Voivoi ja nyyhnyyh, siinä vaiheessa kun äänestysaika päättyi, Haravalla oli enemmän ääniä. Joten tsemppihali nyt, että voisit jo unohtaa menneet! :hug:
 
Joo ei tämä kiinnosta
[QUOTE="vieras";26284884]Voivoi ja nyyhnyyh, siinä vaiheessa kun äänestysaika päättyi, Haravalla oli enemmän ääniä. Joten tsemppihali nyt, että voisit jo unohtaa menneet! :hug:[/QUOTE]

No kiitos kiitos mutta ei se niin mennyt vaan tatuoitu jätkä voitti. :)
 
Joo ei tämä kiinnosta
[QUOTE="vieras";26284908]Ei voittanut. Ethän sinä muuten täällä katkerana tilittäisikään. :D[/QUOTE]

Olet kyllä ihana kun väität valheita tosiasioiksi. Ei vaan jaksa nyt pelleillä. :)
 
pypylleröinen harmaana
Mä osallistuisin, mutta tääkin viikko jää nyt väliin, kun tuntuu olevan niin paljon ohjelmaa. Salaattia kyllä teen lähes päivittäin, mutten nyt kuitenkaan viittis osallistua perus salaatti-kurkku-paprika-tomaatti-ferasalaatilla. Joten... Nyt ei oo aikaa sen kummempiin.

Ja mulla jotenkin meni maku sen tappelun jälkeen koko ketjuun. Ja sama näemmä jatkuu taas...

Miten ois pieni kesätauko, tai pidennetyt haasteajat? 2viikkoa/haaste?
 
[QUOTE="Olen tatuoitu jätkä!";26285006]päätön on kyllä ihme hihhuli :p¤

Olen tatuoitu jätkä![/QUOTE]

sulle ei edes tavii sanoa mikä olet. tiedät itekkin. jos et niin ei sillä niin väliä olekkaan.
 
Keittiönoita
Mä nimesin salaattini "Floridan muistoiksi", koska mansikan, pinaatin ja pekonin yhdistelmää söin ekan kerran joitakin vuosia sitten Orlandossa.



- ruukkusalaattia
- salaattisekoitusta, jossa rucolaa, pinaattia ja punamangoldia
- mansikoita
- punasipulia
- kurkkua
- pekonia
- retiisiä
- parmesan-lastuja
- Caesar -salaatinkastiketta
- herneenversoja

Kuori punasipuli ja viipaloi ohuiksi renkaiksi. Paloittele kurkku. Lohko mansikat neljään osaan. Viipaloi retiisit.

Kuumenna paistinpannu liedellä ja ruskista suikaloitu pekoni. Asettele salaatti ja salaattisekoitus lautaselle. Lisää sipulirenkaat, kurkkupalat, retiisit ja mansikat. Laita keskelle ruskistetut pekonipalat sekä parmesan-lastut. Kaada päälle salaatinkastike ja koristele lopuksi herneenversoilla.

Isompi kuva löytyy täältä:
http://www.saunalahti.fi/~simppeli/A2/haaste_salaatti.jpg
 

Yhteistyössä