RUOKAHAASTE Vol: 35

Minni harmaana
[QUOTE="vieras";26369792]Kyllä nyt näyttää siltä että mamma italiano ottaa voiton. Ei tuo paprika oikein mallaa lämppäreihin.[/QUOTE]
Miks ei kävis? Tehdäänhän uunissa täytettyjä paprikoitakin. Nää on tietysti makuasioita, mutta tykkäisin, jos joku tuommosen leivän nenäni eteen kiikuttaisi :p
 
Mäki kyllä ihmettelen tuota, että ei muka paprika sovi lämppäreihin. Sehän on täysin makuasia. Mä ainaki tykkään paprikasta (paitti vihriästä!) todella paljon ja kävi mieles laittaa sitä omiin lämppäreihin, mutta en sitte laittanukkaa.

Mä koitan saada tänne kuvan tänään, mutta takkuaa kuvan lataaminen imageshackis.
 
Minni harmaana
Mäki kyllä ihmettelen tuota, että ei muka paprika sovi lämppäreihin. Sehän on täysin makuasia. Mä ainaki tykkään paprikasta (paitti vihriästä!) todella paljon ja kävi mieles laittaa sitä omiin lämppäreihin, mutta en sitte laittanukkaa.

Mä koitan saada tänne kuvan tänään, mutta takkuaa kuvan lataaminen imageshackis.
*odottelee kuvaa* :p
 
Lämpööset leivät tonnikalatäytteellä ja broiler-tomaattitäytteellä


Tein ihan perussämpylätaikinan ja tuollaasen pitkämääsen leivän. Toki taikinasta riittää muuhunki ku vain yhteen leipään.

Tonnikalatäytteinen leipä
200g Philadelphia tuorejuustoa
1 purkki tonnikalaa
1 valkosipulinkynsi (olisi laittanu enemmänki, mutta ei ollu)

Nuo ainekset vain kaikki sekaasin. Toki täytettä tulee enemmän ku mitä leivälle tarvitaan, mutta voihan sitä muuhunki laittaa. Eli tuo täyte ekana leivän päälle. Sitte sipulirenkaita ja päällimmääseksi edam-siivuja.

Broiler-tomaattitäytteinen leipä
Ekana leivälle kevätsipulisulatejuustoa. Päälle broileria jonka nypin eilen paistetuusta koivista. Sitten luumutomaatti siivuja ja päällimmääseksi edam-siivuja.

Sitte vain uuniin 150-200 asteeseen siksi aikaa, että juusto sulaa.
 
Viimeksi muokattu:
"jos"
Lämpööset leivät tonnikalatäytteellä ja broiler-tomaattitäytteellä


Tein ihan perussämpylätaikinan ja tuollaasen pitkämääsen leivän. Toki taikinasta riittää muuhunki ku vain yhteen leipään.

Tonnikalatäytteinen leipä
200g Philadelphia tuorejuustoa
1 purkki tonnikalaa
1 valkosipulinkynsi (olisi laittanu enemmänki, mutta ei ollu)

Nuo ainekset vain kaikki sekaasin. Toki täytettä tulee enemmän ku mitä leivälle tarvitaan, mutta voihan sitä muuhunki laittaa. Eli tuo täyte ekana leivän päälle. Sitte sipulirenkaita ja päällimmääseksi edam-siivuja.

Broiler-tomaattitäytteinen leipä
Ekana leivälle kevätsipulisulatejuustoa. Päälle broileria jonka nypin eilen paistetuusta koivista. Sitten luumutomaatti siivuja ja päällimmääseksi edam-siivuja.

Sitte vain uuniin 150-200 asteeseen siksi aikaa, että juusto sulaa.
Hieman kauemmin olisi saanut olla uunissa,että olisi tullut väriä juustoon :)
 
[QUOTE="jos";26374472]Hieman kauemmin olisi saanut olla uunissa,että olisi tullut väriä juustoon :)[/QUOTE]

Miks pitääs olla väriä? Jokaanen tekee kuten itte haluaa... Juustoon väriä tai ei, paprikaa tai ei.
 
"jos"
Miks pitääs olla väriä? Jokaanen tekee kuten itte haluaa... Juustoon väriä tai ei, paprikaa tai ei.
Siis sanoin vain oman mieltymyksen. Ei tarvitse vetästä taasen hernettä :D Kumma kun ei saa sanoa mitään.

Niin ja en tarkoittanut,että pitää kärventää juustoa,mut sillee hieman väriä.Ite inhoa pitsaakin tuollaisella vaalealla läskin näköisellä juustolla. Noi näyttää nyt ihan mikrolämppäreiltä

Niin ja eikös tämä ole palsta missä saa kommentoida ja tämä ruokahaaste ainakin juuri sellainen.
 
"vieras"
Miks ei kävis? Tehdäänhän uunissa täytettyjä paprikoitakin. Nää on tietysti makuasioita, mutta tykkäisin, jos joku tuommosen leivän nenäni eteen kiikuttaisi :p
Toiset tekee toiset ei. En minä tykkää että pizzassa on anastakaan, inhoan sitä. Ja en tykkää että lämpimänleivän päällä olisi paprikaa, jotku ei vaan sovi mielestäni samaan annokseen.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;26375440:


Meetvursti-habaneroleivät:
-voitele leipä ketsupilla
-silppua päälle meetvurstia
-mausta habanero tabascolla
-päälle juustoa ja lykkää uuniin :p
Miksi tuossa ei näy meetwursti silppua vaan kokonaisia viipaleita?
 
Sateenkaaren väärässä päässä
Unohdin sitten kuvata omat lämppärini, kun oli niin kiire syömään. :p (Taatelileipää, viikunahilloketta ja vuohenjuustoa ja grillivastusten alle.) Mulla on tällä hetkellä joku ihmeen himo vuohenjuustoon. Haaste jää väliin ellen innostu leipomaan lisää leipää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sateenkaaren väärässä päässä;26375680:
Unohdin sitten kuvata omat lämppärini, kun oli niin kiire syömään. :p (Taatelileipää, viikunahilloketta ja vuohenjuustoa ja grillivastusten alle.) Mulla on tällä hetkellä joku ihmeen himo vuohenjuustoon. Haaste jää väliin ellen innostu leipomaan lisää leipää.
Voisit kyllä innostua, kuulostaa niin erikoiselta, mutta hyvältä :)
 

Yhteistyössä