Ruokakulut kuukaudessa

  • Viestiketjun aloittaja 2xmamma
  • Ensimmäinen viesti
2xmamma
Paljonko teillä menee ruokaan rahaa kuukaudessa? Minkä kokoinen perhe? Monestikko viikossa käytte kaupassa?

Meillä:
4 hlö (2aik. + 2 lasta)
Kuukaudessa rahaa ruokaan n. 650 ? (sis. myös vaipat,puhdistusaineet yms.)
Käydään isossa marketissa kerran viikossa, jolloin menee aina ainakin 130? ,ja sit muutaman kerran viikossa lähikaupassa ostaan esim. maitoa ja leipää.

Siksi olen utelias kun musta aina tuntuu kun ollaan viikko-ostoksilla kaupassa niin porukka tuijottaa et miten paljon nuo oikein syö (kärry nimittäin tupaten täynnä). Itekkin olen alkanut miettiin et laitetaanko me vähän liikaa rahaa ruokaan!!!!!
 
2+ 2, 120-170 e/vkossa eli jos keskiarvona sanois 150x4=600-650 ja n. 3kertaa kuussa käydään take away ostoksilla niin 650-700 kuussa menee. lapset 3 ja 2 vuotiaat. yritän tehdä mahdollisimman paljon ruokaa itse mutta joskus on kiva hakea valmiit ruoat.
jos pinnistäis jäis varmaan 500/kk kun jättäis herkut pois ja hakis tarjouksia.
 
maukunen
Ehkä noin 400-500euroa, kk.
Kolme kouluikäistä poikaa jotka syövät kuin Hevoset, ja sitten tietty minä ja mieheni ja kissa...........
Tähän kuuluu myös puhtaanapito, Shampoot yms......

Teen myös kaiken ruoan itse alusta alkaen, paitsi joskus harvoin ostan jotain, hamppareita ynnä sipsejä ja karkkia........ :heart:

 
Hecate
Meillä perhekoko myös 2lasta (kolmas tulolla) ka kaksi aikuista.
Ja kauppaan menee kerrallaan yleensä isoilla ostoilla 80-100 euroa ja pitkin viikkoa käydään maitoa ja pientä ostelemassa lähärissä eli ruokaan menee vkossa ehkä 130e maksimissaan.
 
enpä tiedä
Meillä (kaksi aikuista, kaksi lasta ja koira) n. 300 egee kuussa. Käydään samassa kaupassa, jossa tili, jolloin ruokalaskua helppo seurata. Tuohon sisältyy lähes kaikki pesuaineista vessapaperiin. Kyllä aika tiukkaa linjaa vedetään, mutta ihan hyvää ruokaa kuitenkin syödään.
 
Mä laskin kuluneiden 7 kuukauden keskiarvot Prisman ostoksista ja sain tulokseksi 670?/kk. Tuossa summassa on mukana ruuan lisäksi muutkin päivittäistavarat ja lisäksi jotain satunnaista pientä (vaatetta, lelua, kodinkunnostukseen liittyvää). Mutta summa yllätti sikäli, että mies (ruokakaupassa kävijä) sanoo säännöllisesti, että kauppaan kuluu viikossa n. 120 ? eli kuussa sen pitäisi tehdä vain 500 ?. Olen siis kuvitellut summaa pienemmäksi kuin se todellisuudessa onkaan :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.02.2006 klo 11:50 2xmamma kirjoitti:
Paljonko teillä menee ruokaan rahaa kuukaudessa? Minkä kokoinen perhe? Monestikko viikossa käytte kaupassa?

Meillä:
4 hlö (2aik. + 2 lasta)
Kuukaudessa rahaa ruokaan n. 650 ? (sis. myös vaipat,puhdistusaineet yms.)
Käydään isossa marketissa kerran viikossa, jolloin menee aina ainakin 130? ,ja sit muutaman kerran viikossa lähikaupassa ostaan esim. maitoa ja leipää.

Siksi olen utelias kun musta aina tuntuu kun ollaan viikko-ostoksilla kaupassa niin porukka tuijottaa et miten paljon nuo oikein syö (kärry nimittäin tupaten täynnä). Itekkin olen alkanut miettiin et laitetaanko me vähän liikaa rahaa ruokaan!!!!!
Meillä on tapana myös käydä kerran vko:ssa kaupassa, tehden vko:n ostokset. Täydennystä haetaan sitten lähikaupasta. Meillä menee suurinpiirtein saman verran rahaa kauppaan, kuin teillä. Ehkä joku kuukausi vähemmänkin. Meidän perheeseen kuuluu 2aik. ja 3 lasta.
 
Meillä 3 lasta ja 2 aikuista.Kauppaan menee n.300e/kk.Leipää ei ole tarvinnut ostaa moneen vuoteen,löydän sitä roskiksesta.viim.myyntipäivä ei ole viim.käyttöpäivä.Myös jugurttia löytyy joskus,kanaa ym.Säästää tosi paljon ruokamenoissa.
 
roskakuski
hyi yök!!! syö itse, mutta älä nyt hyvä ihminen lapsillesi syötä!!! ei kaupat hyvää kamaa huvikseen roskikseen työnnä... parasta ennen ei todellakaan tarkoita, parasta ennen ;)
 
Kukkerikuu
Meillä vaihtelee 550 - 650 euron välissä. Riippuen jaksanko leipoa itse ja käykö mies kalalla ym. Meitä myös 2 + 2 ja tuo summa sisältää vaipat, pesuaineet ja sen semmoiset. Isoissa kaupoissa käydään harvoin, kerran-pari kuussa.
 
Pieni poika ( syö hoidossa ) ja pihi äiti. ruokalaskumme on noin 200 / kk. Siinä on VAIN ruoka.
Ostan tarjouksista, hyödynnän pakkasen ja lähileipomon. Herkkujakin syömme ( näkyy äidistä ).
Perus kotiruokaa, aina hedelmiä ja vihanneksia. Puuroja mieluummin kuin muroja ja vanukkaita ( joskus näitäkin ). Ei alkoholia, ei edes sitä saunasiideriä...
200 riittää. Parikymppiä vois tinkiä,mutta ei tarvitse !!
 
Meillä menee viikossan. 130e ja se sis. vaipat yms. SIt vielä haetaan erikseen maitoa yms. mitä tarvii viikon sisällä. Mekin käydään tekeen kerran viikossa koko viikon ostokset ja kärry on ihan täynnä aina! Mut tulis kalliimmaks käydä ostoksilla esim. joka toinen päivä kun aina tulee ostettua jotain ylimääräistä! mut siis kokonaisuudessaan arvioisin et kuukaudessa menee n. 600-650e ruokaostoksiin ja sillä syödään kyllä tosi hyvin ja siihen sisältyy mihelle eväät töihin! Ostetaan myös paljon valmisruokia tiskistä kun on pieni vauva niin ei aina jaksa tehdä ruokaa itse kun mies on töissä!

Meillä siis kaksi aikuista ja kaksi lasta (tosin nuorin ei syö vielä muuta kun rintaruokaa)!
 
pihi
MEillä kaksi aikuista ja kaksi lasta. olen sitä mieltä, että ei ole sen parempaa pihistelyn kohdetta kuin ruoka. Olen todella tarkka kaupassa. valitsen aina kuin mahdollista esim. Pirkka tms tuotteen.
meidän ruokalasku on 200 euroa kuussa. ja me syömme ihan monipuolisesti ja terveellisesti! itse katson kaupassa ihmisiä, joilla on kärry täynnä, että ei nuita voi saada syötyä ennen kuin ne pilaantuu!
leivät ostan leipomosta suoraan. sitten kyllä rahani saan tuhlattua johonkin muuhun "tarpeelliseen" kuten viimeisenpäälle oleviin urheiluvarusteisiin ja vaatteisiin... mitä kukin arvostaa...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.02.2006 klo 15:22 enpä tiedä kirjoitti:
Meillä (kaksi aikuista, kaksi lasta ja koira) n. 300 egee kuussa. Käydään samassa kaupassa, jossa tili, jolloin ruokalaskua helppo seurata. Tuohon sisältyy lähes kaikki pesuaineista vessapaperiin. Kyllä aika tiukkaa linjaa vedetään, mutta ihan hyvää ruokaa kuitenkin syödään.
Miten voitte pärjätä noin vähällä?Onko teillä vaippaikäisiä?Mitä koiranne syö?
 
hihi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.02.2006 klo 17:03 pihi kirjoitti:
MEillä kaksi aikuista ja kaksi lasta. olen sitä mieltä, että ei ole sen parempaa pihistelyn kohdetta kuin ruoka. Olen todella tarkka kaupassa. valitsen aina kuin mahdollista esim. Pirkka tms tuotteen.
meidän ruokalasku on 200 euroa kuussa. ja me syömme ihan monipuolisesti ja terveellisesti! itse katson kaupassa ihmisiä, joilla on kärry täynnä, että ei nuita voi saada syötyä ennen kuin ne pilaantuu!
leivät ostan leipomosta suoraan. sitten kyllä rahani saan tuhlattua johonkin muuhun "tarpeelliseen" kuten viimeisenpäälle oleviin urheiluvarusteisiin ja vaatteisiin... mitä kukin arvostaa...

:wave: Hienoa! Mäkin haluaisin olla säästäväinen ja aina joskus se onnistuu...siis ruoan suhteen...mutta kun tuntuu että raha valuu käsistä, eikä mikään ennalta suunnittelu esim. ruokalistan suhteen auta.
Teetkö ostokset suuremmissa erissä? On kausia kun jaksan tehdä leipää ja sämpylöitä ja puuroa aamulla jne. mutta sitten usein ostan hetken mielijohteesta sitä sun tätä ja ne säästetyt rahat menee siinä....
Tällähetkellä en ees tiedä paljon rahaa kuluu kun en pidä kirjaa, mutta jos n. 600 euron kuukausituloistamme kuluu n. 100e laskuihin ym. niin loput menee pääasiassa ruokaan.
 

Yhteistyössä