Ruokakuvaketju

JaZ
[QUOTE="pieras";23568245]Ihanan näköinen toi tabbouleh! Olisko sulla siihen hyvä resepti? Yritän epätoivoisesti monipuolistaa meidän perheen ruokailuja, ainaiset kanakastikkeet ja lihapullat alkaa tökkimään...[/QUOTE]

On toki, onko sulla mustaa nikkiä niin voisin laittaa vaikka yksärinä jossain vaiheessa?
 
Kahlasin sitten koko pinon läpi! :D Nyt on julmettu nälkä, onneksi mies pisti lämppärit just uuniin! :D Pitää parin kk:n tauon jälkeen taas itekin laittaa vähän kuvaa, vaikka omasta taidonnäytteestä ei olekaan kyse! Mies tahtoi leipoa eilen pullaa, teki sitten parempaa kun minä ikinä!

Aijaa.com - 7874804.jpg

Aikamoisia halkojahan se teki, mutta maku on pääasia! ;) Minä tein sitten lopusta pullataikinasta marjapiirakoita!

Keittiönoitako se oli kysellyt, että mitä meidän mansikka-ivanovissa on, niin siihen tulee meillä;

~500g pakastemansikoita lähes sulaneena
limen mehua oman maun mukaan (meillä n. 2 rkl)
Vodkaa tai muuta maustamatonta viinaa 2-4 cl
Mansikkalikööriä 2-4 cl
Jääpaloja

Nämä kaikki heitän tehosekoittimeen, tuolla mansikkamäärällä sitä tulee koko kannullinen, eli melkein litra! Mutta on kyllä niin hyvää että kaikki menee, ja äkkiä! :D
 
Keittiönoita
Kahlasin sitten koko pinon läpi! :D Nyt on julmettu nälkä, onneksi mies pisti lämppärit just uuniin! :D Pitää parin kk:n tauon jälkeen taas itekin laittaa vähän kuvaa, vaikka omasta taidonnäytteestä ei olekaan kyse! Mies tahtoi leipoa eilen pullaa, teki sitten parempaa kun minä ikinä!

Aijaa.com - 7874804.jpg

Aikamoisia halkojahan se teki, mutta maku on pääasia! ;) Minä tein sitten lopusta pullataikinasta marjapiirakoita!

Keittiönoitako se oli kysellyt, että mitä meidän mansikka-ivanovissa on, niin siihen tulee meillä;

~500g pakastemansikoita lähes sulaneena
limen mehua oman maun mukaan (meillä n. 2 rkl)
Vodkaa tai muuta maustamatonta viinaa 2-4 cl
Mansikkalikööriä 2-4 cl
Jääpaloja

Nämä kaikki heitän tehosekoittimeen, tuolla mansikkamäärällä sitä tulee koko kannullinen, eli melkein litra! Mutta on kyllä niin hyvää että kaikki menee, ja äkkiä! :D
Vastaleivottua pullaa!!! :p Kiitos mansikka-ivanovin ohjeesta :flower:
 
Tänään penne-pastaa lounaaksi. Kuvassa yksi annos:



Eilen verannalla välipalaksi lasten leipomia kookospalloja:



Muuten vähän vähiin jääneet kuvaamiset viime aikoina. Tyytynyt enemmänkin vain kuolaamaan teidän muiden kuvianne.
:)
 
"ässä"
Oon täällä useasti käynyt vakoilemassa teidän aikaansaannoksia. Täytyy sanoa, että tää on paras "ruokablogi" jota luen, koska tekijöitä on useempia ja täysin eri tyylisiä!
Kasvissyöjänä kuitenkin ihmettelen sitä, että melkeimpä joka aterialla syödään lihaa. Haastankin teidät tekemään ja postaamaan tänne jonkun kasvisherkun! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23576462:
Lounaaksi tänään siskonmakkarakeittoa:


ja päivälliseksi chilillä maustettuja jauhelihapihvejä, tomaattiriisiä, maissisalsaa ja rehuja:
laitatko noihen siun jauhelihapihvien ohjeen?Omista tulee aina jotenkin....ei hirveen hyviä :D
 
Keittiönoita
[QUOTE="ässä";23576813]Oon täällä useasti käynyt vakoilemassa teidän aikaansaannoksia. Täytyy sanoa, että tää on paras "ruokablogi" jota luen, koska tekijöitä on useempia ja täysin eri tyylisiä!
Kasvissyöjänä kuitenkin ihmettelen sitä, että melkeimpä joka aterialla syödään lihaa. Haastankin teidät tekemään ja postaamaan tänne jonkun kasvisherkun! :)[/QUOTE]
Mä en ole aikoihin tehnyt pelkästään kasvisruokaa, koska en ole katsonut tarpeelliseksi lisätä kasvisten määrää ruokavaliossamme. Mutta tässä joitain kuvia kokkailuistani siltä ajalta, kun taloudessa vielä asui kasvissyöjä...

Soijasuikale Goreng:


Kylmiä kasviksia ja pähkinäkastiketta (Gado-gado):


Kasviksia ja marinoitua tofua:


Maissipihvit:


Papulasagne:


Porkkanapihvit:


Tomaatti-mozarellapasta:
 
Keittiönoita
laitatko noihen siun jauhelihapihvien ohjeen?Omista tulee aina jotenkin....ei hirveen hyviä :D
Tämä on nyt määrissä arvio, koska en mitannut...mutta siis
- 400 g jauhelihaa
- 1 keskikokoinen sipuli silputtuna
- 3 valkosipulinkynttä murskattuna
- noin 1 tl mustapippuria
- noin 3 tl chilijauhetta
- noin 2 tl paprikajauhetta
- noin ½ tl cayennepippuria
- noin 1 tl suolaa

Kaikki ainekset sekaisin, muotoillaan pihveiksi ja paistetaan öljyssä pannulla.
 
"vieras"
Näin off topic... Onkohan noita falafellejä vaikea valmistaa itse? Tänään katsoin pakastealtaasta niitä ihan valmiita, mut jätin ostamatta kun yhdessä pyörykässä olisi ollut 56 kaloria.
 

Yhteistyössä