Ruotsalaiset houkutellaan viinalla takaisin kirkkoon

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Viinalla houkutellaan ruotsalaiset takaisin kirkkoon. Nyt kirkko keskustelee alkoholin tarjoilun aloittamista kirkoissa.
Ehdotus tulee Gotlannissa toimivalta pappilta ja hiippakunnan apulaisprofessori Bimbi Ollbergilta. Jos kirkko toimisi myös pubina, sinne lähtisi enemmän ihmisiä, hän uskoo.
 
  • Vau!
Reactions: Echo
vierailija
Kirkollisvero menee sitten viinaan, vai ostetaanko ne viinat kolehti tuloilla vai onko jokaisen maksettava viinat itse. Siinä samalla kyllä virret tulee piristäväksi ja saarnat paljon hauskemmiksi.......!!!??
 
Saisiko saman suomeksi?
käytä poka kuuklekääntäjää jollet ossaa ruohtia
Rättiksen pyyntö on sikäli relevantti että jutun kirjoitettu tekstiosa on lyhyt, ja ääniraitaa ei Kuukle taida kääntää.

Lyhyesti kerrottuna pappi Bimbi Ollberg on huolissaan siitä, että kirkkoon kuuluvien gotlantilaisten osuus on tippunut alle 60 prosenttiin. Siksi hän ehdottaa, että kirkot lähtisivät erikoistumaan erilaisiksi kokoontumispaikoiksi. Yhteen avattaisiin pubi, toinen erikoistuisi musiikkiin ja konsertteihin, kolmas ohjelmaan lapsille ja nuorille.
Tavoitteena on, että 2050 kirkkoon kuuluvien gotlantilaisten osuus olisi 80% Visbyn hiippakunnassa. Kun kirkko erotettiin valtiosta vuosituhannen vaihteesta, seurasi siitä kirkosta eroamisten lisääntyminen.

 
  • Tykkää
Reactions: Rätti Väsynyt
vierailija
Jos kalja on ilmaista niinkuin ehtoollisviini niin voishan Sitä alkaa käymään kirkossa ja ehkä jopa liittyä takaisin?

muttemmehan me tyydy olutsnapseihin vaan isoihin tuoppeihin
 
vierailija
sinulle sopisi parhaiten äidinmaitokorvike tuttipullosta
suomalaiset keskivertokaljat on ihan juotavia kaikki oikeiden miesten mielestä
ja tuopista, tottakai
minulle joku kalja jok on maukasta, aura tai karhu lV
lappalaista mautonta purovettä ei kiitos
Kaljaakin on monenlaista, pahaa ja enemmän pahaa. Mitä Sinun tuoppiisi kaadetaan ja tulisiko olutta edes nauttia tuopista?
 
Näin voi olla, mutta enemmän makuuni oli tissimaito kuin korvike. En siis juonut, mutta olen maistunut.

Nelosen karhua en ole maistanut, kolmosena aika voimakas aromi ja auraa en ole maistanut ja menee testiin ku sellaisen kaupasta saan haettua.

sinulle sopisi parhaiten äidinmaitokorvike tuttipullosta
suomalaiset keskivertokaljat on ihan juotavia kaikki oikeiden miesten mielestä
ja tuopista, tottakai
minulle joku kalja jok on maukasta, aura tai karhu lV
lappalaista mautonta purovettä ei kiitos
 

Yhteistyössä