Ruotuun ja raskaaksi eli laihduttavat kuumeilijat **2015-2016**

love-, hienoa että olet jaksanut liikkua! Kun pääsee vauhtiin niin siitä tuleva hyvä olo ja energia auttavat pitämään liikuntaa yllä. Ja nopeasti se paino tippuu jos vain muistaa syödä oikein :rolleyes:

Tohon työpäivään ja syömättömyyteen ehdoton nou nou jos teet 4-8h.. 4h työpäivänäkin olisi hyvä töiden päätöksen jälkeen ottaa edes joku banaani tms, jos oletetaan että olisit syönnyt juuri ennen lähtöä töihin. Ja sitten syödä kotona vähän enemmän. Omat eväät kyllä mukaan kun pitkä päivä, mutta täytyy muistaa syödä 4h välein. Tätä on helppo hyödyntää kahvitaoilla sitten, kun syöt jugurtin tai banaanin evääksi. Tulee myös edullisemmaksi, kun teet kotona ruokaa ja otat sitä töihin mukaan. Verensokeri pysyy tasaisena etkä ole niin altis sitten herkuttelulle. Lisäksi jos et syö tasaisesti pieniä määriä, ei aineenvaihdunta lähde kunnolla käyntiin. Ja meillä opetettiin pienestä pitäen, että vaalealeipä on pullaa. Niinhän se onkin. Ruisleipä ja moniviljatuotteet ovat hyvä valinta.

Oma mies syö 1-2x päivässä ja väittää että pärjää sillä. Kyllähän sitä massaa on hänellä tullut keskivartalolle, kun ei ymmärrä että pitäisi syödä useammin että keho ei varastoisi sitten kaikkea. :confused:

Toivotaan että lumet lähtevät pian (y)
 
  • Tykkää
Reactions: love-
Juu kyllä tiedän tämän ja kyllä tottakai syönkin töissä kun on pidempi päivä ja lyhyenä päivänä jos on mahdollisuus jne :) ainut vaan että meidän puljussa kiirepäivinä ei edes kerkeä niitä kahvitaukoja pitämään :mad::confused:
Sittenhän sitä vasta tuleekin napsittua mitä eteen tulee tai kerkeää. Unelma olisikin jos olisi tauotettu työaika tai edes mahdollisuus niihin (edes 5-10min) taukoihin, mutta kun olet yksin töissä ja asiakaspalvelu työssä et voi oikein asiakkaalle sanoa että odotappas puolituntia, mulla alkoi juuri ruokatauko :unsure: ja kyllähän sitä kerkeää sen banaanin tms popsimaan työnkin lomassa, mutta aina sitä ei edes tajuakkaan kuinka nopeasti aika kuluukaan ja oletkin seuraavaksi jo lähdössä kotiin. :LOL: Ja siis tosiaan tarkoitin sitä etten syö työpaikan rasvaisia sapuskoita vaan omat ruuat matkassa :p :)

Ja eihän tuokaan mitään saarnaamista ollut, asiat vain kerroit niin kuin ne on :)
 
  • Tykkää
Reactions: mmamitar
Jaahas, voisin kanssa hyppää tänne mukaan. -10kg kun sais pois niin olisin jo ihan tyytyväinen -15-20kg olisi jo ihan mahtavaa. Mutta salakavalasti 1,5 vuodessa tullut liika kiloja. Viimeviikolla lääkäri pisti kilpirauhas kokeisiin, kun tullut painoa pienessä ajassa. Täällä alkoi just yritystä heinakuu -15 alkaen,alkaa jo tuskastumaan. Ruokailut suht kunnossa, liikuntaa pitäisi lisätä, mutta tää talvi ei oo mun juttu! Pääsiäisen jälkeen jos kelit kohdillaan niin voisi ruveta menemään duuniin fillarilla josta tulee niin. 12 km päivä.
 
  • Tykkää
Reactions: love-
Juu kyllä tiedän tämän ja kyllä tottakai syönkin töissä kun on pidempi päivä ja lyhyenä päivänä jos on mahdollisuus jne :) ainut vaan että meidän puljussa kiirepäivinä ei edes kerkeä niitä kahvitaukoja pitämään :mad::confused:
Sittenhän sitä vasta tuleekin napsittua mitä eteen tulee tai kerkeää. Unelma olisikin jos olisi tauotettu työaika tai edes mahdollisuus niihin (edes 5-10min) taukoihin, mutta kun olet yksin töissä ja asiakaspalvelu työssä et voi oikein asiakkaalle sanoa että odotappas puolituntia, mulla alkoi juuri ruokatauko :unsure: ja kyllähän sitä kerkeää sen banaanin tms popsimaan työnkin lomassa, mutta aina sitä ei edes tajuakkaan kuinka nopeasti aika kuluukaan ja oletkin seuraavaksi jo lähdössä kotiin. :LOL: Ja siis tosiaan tarkoitin sitä etten syö työpaikan rasvaisia sapuskoita vaan omat ruuat matkassa :p :)

Ja eihän tuokaan mitään saarnaamista ollut, asiat vain kerroit niin kuin ne on :)

Joo olen itsekkin ollut asiakaspalvelussa kahvilassa, ja siellä ei tiedetty vessatauostakaan mitään :mad:
 
  • Tykkää
Reactions: love-
Voi onnea mmamitar!!! :love::love:

Täällä lähdetään seuraavalle hoitokierrokselle, vuoto alkoi eilen :unsure: sen takia viimeyönä nukuttu painajaisten ja masennuksen takia reilu 12h, enkä kyllä ole liikkunut metriäkään (urheilumielessä, eilen töissä juoksin sen reilu 6h).
jalat on jostain syystä olleet pari päivää todella väsyneet, tuntuu kuin vetäisi maitohapoilla koko ajsn, vaikken ole mitenkään suuremmin urheillut parina päivänä o_O

Edit: Tervetuloa mukaan susanmaaria! :)
 
  • Tykkää
Reactions: susanmaaria
Heippahei! mites täällä menee? eilinen "masennus" on ollutta ja mennyttä ja tänään sain äitiltä lahjoituksena crosstrainerin, vai mikälie hilavitkutin onkaan :sneaky: nyt voi aamupäivisin katsella yöllä nauhalle menneet ohjelmat ja antaa kyytiä rasvalle samalla! (y)

Tosin nyt alkaa jo mietityttää että tuleekohan tästä hommasta minkälainen "pakkomielle".. tai siis jos ei kilot alakkaan tippua eikä tuloksia näkyä, niin jossain vaiheessa hiipii takaraivoon pikku piru joka alkaa kertomaan miten kerkeän tehdä tän kaiken myöhemmin, vaikka kesällä. Ja miten voin syödä mitä vaan, ei se enää missään tunnu jne. :cautious:
 
  • Tykkää
Reactions: mmamitar
Love- täällä just sellanen tunne, hittoako tässä mitään rupee tekemään kun kesään niin lyhyt aika ja tuskin mikään minkään muuttuu. Tää arki on taas piirun kiirestä täällä, että se oman liikunta ajan etsiminen on jotenkin todella työlästä.. o_O
 
  • Tykkää
Reactions: love-
love-, itse pidän juuri eniten kotona treenaamisesta. Meillä oli joskus semmoinen ostos tv:stä ostettu härpäke, mitä poljettiin. Oli kiva katsoa aina elokuvaa samalla ja rehkiä (vaikka kamala ääni siitä lähtikin) :ROFLMAO: On myös jotenkin aikataulullisesti helpompi se ja pääsee heti suihkuun, vessaan tai hakea lisää vettä... :whistle:

susanmaaria, ei sitä roomaakaan päivässä rakennettu. kyllä 3kk aikana ehtii tapahtua vaikka mitä. (y) Ja suomen kesä alkaa kuitenkin vasta heinäkuussa! :D

Itse pitäisi nyt jos koskaan alkaa liikkua, raskauden takia. En uskalla vaan kauhean rankkaa liikuntaa. Varmaan ihan päiväkävelyt koiran kanssa riittää ja sit varmaa jotain vatsalihasjumppaa olisi hyvä :confused: toivotteko ekaa lasta vai onko jo sisaruksia odottamassa? Mulle tää on eka ja mietin, että olisko hyvä ny jo alkaa treenata jotain lantiopohjan lihaksia (n)
 
Kiitos <3 Tänään on 4+0 ja digi näytti 2-3 viikkoa :) Pieni pelko on km:stä, kun raskaus on näin alussa. Silti uskallan varmaan jo varata neuvolasta ajan, kun minulle nuo päivät käyvät aika harvakseltaan miehen työvuorojen takia :unsure: ja haluan että hän tulee mukaan.
 
Voi mite ihanaa mmamitar :love: onnea raskautumisesta! eläkä turhaan stressaa keskenmenoa, tulet vaan turhaan vainoharhaiseksi ja pelokkaaksi ja kyttäät koko ajan kaikkea niin sanotusti! :) Kyllä kroppa ilmoittaa jos km on tullakseen! täällä saatiin ensi viikolle aika varattua ja parinviikon pääästä olisi tarkoitus siirtää taas yksi pallukka kyytiin :) sen jälkeen en tiedä jääkö pakkaseen enää mitään ja saadaanko seuraavaakaan kyytiin, lääkärillä oli ajatus että kokeillaan jatko kasvatusta ja poimitaan pois joukosta kaikki jotka eivät jatka kasvuaan ja kehitystä = mitäs h*lvettiä teen jos yksikään ei lähde kasvamaan? :cautious::unsure: mun kroppa ei todellakaan oo valmis uuteen punktioon! tai siis onhan se, mutten halua toista 10 kiloa tähän vielä riesaksi, loppu puolella punktiota kun en viimeksikään saanut edes imuroida/luututa ym koska ois voinu munasarjat puhjeta :oops:

Ja tuohon kotona treenaamiseen, musta on kanssa niin paljon helpompaa ja kätevämpää treenata kotona! varsinkin kun mies on innostunut kanssa, niin meillähän on ns. sali täällä kotona! on käsipainot ja levypainot ja tangot ja kaikkee mahdollista.. tosin on vielä vähän tekemistä sillä asutaan kuitenkin pienessä vuokrakolmiossa ja on jonkin verran tuota tavaraa ilmestynyt 6 vuoden aikana, niin meinaa tila loppua kesken! :D
 
  • Tykkää
Reactions: mmamitar
Tuo tilanpuute on kyl huono. Mäkin tykkäisin aerobicata, mut kaikis niis ohjelmis minkä mukaan meen ne juoksee monta metrii eri suuntii :D meillä tulee sohvat ja pöydät vastaa. Meillä onkin nyt pääsiäisenä muutto vähän kauemmas. Asun itse vuokralla kaupungissa, mut muutetaa virallisesti nyt yhteen "maalle" (50min ajomatkan päähän) miehen omakotitaloon. Yhdessä ollaan oltu melkein 1.5v , mutta mies ei ole halunnut myydä omaa taloaan ja itse en ole vielä ollut valmis sinne muuttamaan. Olemme tehneet niin, että viikot olemme olleet minun luonani ja vkl hänen luonaan. Ihan hyvä kyllä nyt muutto tilavampaan kotiin tämän tulokkaan kannalta, mutta itselläni tulee aika pitkä matka sitten myöhemmin kouluun (opiskelen yliopistossa kolmatta vuotta). Ja miehellä kanssa työt kaupungissa. Siellä maalla on meillä sukuakin, ja esim. anoppini joka siellä asuu ei ole työelämässä enään. niin on onneksi apua sitten vauvan kanssa (y)

Ja kiitos tsempistä love-, eihän näitä saisi etukäteen murehtia kun ei ole omasta tahdosta kiinni. :oops:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: love-
Mä kun joudun oottaan mun vauvaprojektin kanssa, niin ajattelin ottaa toiseks projektiks pistää kropan kuntoon ennen kuin lähden yrittään raskautumista. Mun selkävaivoilla luulen että raskauskin menee paremmin jos tukirangan ja pakaran lihakset olis paremmassa kunnossa. Ajattelin tähdätä siihen että voisin osallistua johonkin juoksutapahtumaan vaikka en koskaan oo mikään kummonen juoksija ollut. Mutta nyt ennen vauvaa on loistava aika muuttaa se!
Painoo ei juurikaan tarvis pudottaa, muutaman kilon yritän tässä karistaa samalla, että sais vatsasta ton vararenkaan sulatettua. Eli kiinteytyminen siis ensisijanen. Herkkuja karistamalla ja liikuntaa lisäämällä luulis onnistuvan, muuten ruokavalio on aika hyvällä pohjalla!
 
Minä en oo pariin päivään mitään saanu aikaseks :rolleyes: jotain ihmeen burnouttia tms ilmassa.. ens viikolla alkais viikon vapaat. Jos ei auta niin se on haettava sairaslomaaettä saa kroppa ja pää levättyä, tuntuu että joka lihas huutaa hoosiannaa ja on aivan väsyneitä, vaikken mitään tee. Ihan kuin kävisin koko ajan kierroksilla ja oisin valmis hyppää toimintaan samantien kun käsky käy o_O noh jotain positiivistakin, kilo on hävinnyt jonnekkin! enää 9 jäljellä! :D
 
Ihanaa että olette jaksaneet olla reippaita (y)Ja kyllä love- siellä on jotain tapahtunut, vaikka olo onkin tuntunut laiskalta. En ole itse koskaan uskonut mihinkään super diettiin jossa hetkessä karisee kaikki kilot. Hiljaa hyvä tulee ja kilot pysyy pois :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: love-
Ohhoh! On susanmaaria aika hyvän pitunen lenkki! Ja kadehdin kaikkia jotka jaksaa päälle vielä hölkkäillä ja jumppailla. Mun tahdonvoima on niin kateissa että en meinaa millään saada itteeni tekeen mitään.
Eilen tosin olin ylpeä itestäni kun jaksoin juosta 8 km lenkin!!! Mutta sen päälle jäi lihashuolto ja venyttely kyllä tekemättä. Millähän sais ittensä vielä jättään sokerin ja liiallisen rasvan pois? Heti kun on nälkä niin himoitsen karkkia, juustoja, makkaroita jne. oikein rasvasia ruokia.
 
Hyvä te!
Täälläkin on vähän motivaatio kateissa. Mutta oon yrittänyt jotain pientä tehdä tässä kotona.. Herkkua on vedetty tuontuostakin, pöh. Mutta liityin yhteen nettivalmennukseen! Sen pitäis alkaa ens viikolla ja kestää kymmenisen viikkoa :) Saa kaikki matskut valmiiks ja silleen. Kuulun super-liittoon, niin jäsenille se oli ilmainen :) Eiköhän tuolta tule hyvät neuvot tähän hommaan. Mies mut nauroi suohon, että en syö niitä ruokia kuitenkaan, kiva kun joku uskoo :D Mutta töissä ollessa aion tehdä kuten tähänkin asti, syön iltavuoroissa ollessa omat eväät.
 
Tosta on hyvä olla ylpeä Maya123! (y) itellä kestää vielä kaaaauan olla taas siinä kunnossa et noin kauan jaksaa juosta! puolen kilsan jälkeen tänään tuntui että keuhkot tulee kurkkua pitkin ylös! :( Voi sitä aikaa kun vielä futasi, kyllä jaksoi juosta vaikka kuuhun asti..(n) tänään sain pitkästä aikaa itteni ulos lenkille, oon lähinnä leikkinyt ton ct:n kanssa sekä jumppaillut. Tabletille latasin jonkun treeni ohjelman, jonka venyttely osion vedän yleensä läpi. Päivästä riipuen 10-30min ohjelmalla :) ihan kiva treenin päätteeks. Ja oon kans vetäny perus treenit, vatsat, selät, syvät vatsat jne painojen kanssa :) huomaa että alkaa olla jo parempi olo itellä ku saa vaa ittesä liikkeelle!

Nonsk, kyllä se motivaatio sieltä taas löytyy kun vauhtiin pääset! alku on aina yleensä hankala. Tai mulla ainaki alku on innostusta täynnä mutta ekan viikon jälkeen saattaa motivaatio kadota. Kiva kun oot tommoseen ohjelmaan päässy mukaan! (y) Itseä kiinnostais ottaa kortti lähi salille, mutta ovat niin huokeen hintaisia että oon tullu siihen tulokseen etten tarvii :) pääsen kuosiin omillakin "eväillä" vielä! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Nonsk
Täällä tsemppaus jatkuu edelleen! Pikkuhiljaa pidensin tota juoksumatkaa, aloittaen siitä 500 metristä minkä alkuun jaksoin juosta. :D Tänään tein youtuben avustuksella joogaohjelman ja nauratti kun mun vatsamakkara jäi niin pahasti rullalle että en meinannut pystyä joitakin liikkeitä tekeen. Sit kun on liikkunutkin niin ei oo ees ihan niin huono omatunto jos tulee syötyä jotakin herkkua... ;)
Kuulostaa Nonsk hyvältä tollanen ohjelma, toivottavasti jaksat noudattaa vaikka ruuat ei aina maistuiskaan! :)
Sähän love- oot ihan iskussa, toivottavasti burn out oli vaan väliaikanen. Se on kyllä totta että tulee ihan superhyvä mieli kun saa itsensä liikkeellä silloinkin kun tekis mieli vaan lysähtää sohvalle torkkumaan... :)
 
Huomenna se alkaisi, nettivalmennus. Mulla on toiveet ja odotukset korkealla, niitä kohti! (y) Oon jo viikonlopun aikana vähän ottanut syödäkseni salaattia ennen varsinaista ruokaa ja aamupalaa olen tosiaan yrittänyt nyt syödä joka aamu.. Se on ehkä se kompastuskivi, nukun mielummin kun syön aamiaisen. :rolleyes: yleensä kyllä syön töissä jotain välipalakeksiä ennen työajan alkua, Kävelylläkin kävin tänään, oli niin ihana ilma ettei tehnyt mieli olla kotona! Ehkä ton miehenkin sais mukaan, ihmetteli tänään kun tein ruokaa, että mikä salaattikausi on meneillään. :ROFLMAO:

Maya olen siis vähän nirso, mutta uskoisin silti että ei nuo ruuat mitään kovin erikoista tule olemaan. Menee vain vähän ehkä vaikeaksi jos syö töissä aina nuo eväät, kun illalla ehtii syödä työnlomassa mutta päivällä ruoka-aika on tauolla ja välillä tauko voi olla aika pitkän ajan päästä aamupalasta. Puhuttiin töissä yhden työkaverin kanssa, joka hänkin laihduttaa, että helpompaa saada jotain aikaiseksi kun on valmiit matskut eikä tarvitse itse pohtia. :)

Oikein hyviä viikon viimeisiä tunteja, vielä parempaa alkavaa viikkoa!
 

Yhteistyössä