Ruotuun ja raskaaksi eli laihduttavat kuumeilijat

Täällä huono viikko takana... :ashamed: Lipsumisia, lipsumisia... Ja vielä kerran joudun siis katsoa tuota lukemaa 80... Noh, ei auta surkutella! Tiukempi ote taas tällä viikolla! :)

Hienoja pudotuksia taas mimmi92 ja maaliskuun aurinko! Onnea! :) :flower:

Gillian On kyllä mystistä että kaikesta tuosta sun yrityksestä huolimatta paino ei silti putoa... :confused: Itse juon päivässä n. 3 litraa vettä, joten tulee mieleen että pitäiskö sun koittaa nostaa vielä tuota veden määrää...? Jos se vauhdittaisi sun aineenvaihduntaa. Ja kun kerta liikut ja kuntoiletkin niin paljon niin voi olla että sun kroppa vaatii vielä enemmän nestettä? Itsehän en liiku sen enempää kuin koirien kanssa lenkillä ja no eilen tein 1,5 tuntia lumitöitä, mutta missään jumpissa/kuntosaleilla en käy.
 
Tervetuloa mukaan Decca!

Oma viikko alkoi niin valtavalla turhautumisella, että meinasi huuto päästä. 100,3 kg. MITEN?!??! AARGH! Miten tällä rääkillä voi paino nousta, en voi käsittää. Itkettää.

Mariah kyllä mä uskon juovani vettä riittävästi. Pari litraa on minimi, sen lisäks tulee vielä kaikki liikunnan aikana ja sen jälkeen juotavat nesteytykset. En mitenkään pysty lisäämään veden juontia, koska vessassa ravaaminen on nyt jo lähes sietämätöntä. Öisinkin joudun menemään kerran pari vessan ja se on raivostuttavaa.

Mutta nyt tuntuu siltä, että kaikki tämä vaiva on ihan hukkaan heitettyä. Miten voi olla, että olen kaksi kuukautta pysynyt tossa painossa, vaikka ruodussa on oltu ja visusti (lukuunottamatta välissä olevaan joulua). Mutta järkeni mukaan tämän vuoden puolella olisi pitänyt päästä jo useamman kilon pudotukseen. Järki lähtee!
 
Viimeksi muokattu:
Mä oon noudattanut sitä go fat go -dieettiä, en tosin ihan pilkun tarkasti, esim. marjoja olen korvannut päärynällä osittain, kalorimäärä kun on suunnilleen sama. Paino pudonnut jo 4,6kg reilussa kolmessa viikossa. :) Eka välitavoitekin (-5kg helmikuun loppuun mennessä) on jo 400g päässä. Suosittelen, ihan jokaiselle. Ajattelin tuota pitää vielä muutaman viikon ja sitten pikkuhiljaa lisätä syömisiä ellei pudotustahti muuten tasoitu. :) Ilmaiset ohjeet löytyy googlettamalla!
 
  • Tykkää
Reactions: Mariah33
Mun ruokavalio on vähän tylsä, mutta lähinnä olen yrittänyt opetella säännöliseen ateriarytmiin näin aluksi:

Aamu: Rahkaa
Lounas: Rahkaa
Välipala: Proteiinipatukka tai ateriankorvikepatukka (nutrilett)
Päivällinen: Rahkaa
Iltapala: Pieni Kanakeitto (vihanneksia ja kanaa), proteiini juoma

Tässä nyt ainakn on ihan liian vähän rasvaa, mutta sitä olisi parin viikon päästä tarkotus pikkuhiljaa lisäillä, proteiinia tulee aika paljon, mutta kuitenkin n. 100g mikä sopii mun fyysiseen työhön :) töissä ei oo mikroa tai jääkaappia niin eväät aika ainkeat..
 
Tervetuloa mukaan Decca! :wave: Lisään sun tiedot listaan. :)

Tänä aamuna paino 79,1 kg eli tais olla taas vain hiilarien kerryttämiä nesteitä viikonlopun jäljiltä...

pisamapeikko kysyi tuosta ruokavaliosta... Varmasti on jo kaikille tullut selväksi että Cambridge-ohjelmalla oon :D mutta voin siitä silti hieman avata tarkemmin. :) Tällä hetkellä oon tasolla 2, mikä on käytännössä näin:
Aamupala: 1 CB-tuote (pirtelö, keitto tai puuro)
Lounas: Kasviksia 100 kcal + lihaa/kalaa tms. 100 kcal
Välipala: 1 CB-tuote (pirtelö, keitto tai puuro)
Päivällinen: Kasviksia 100 kcal + lihaa/kalaa tms. 100 kcal
Iltapala: 1 CB-tuote (pirtelö, keitto tai puuro)
Ja johonkin noista CB-tuotteista voi sekoittaa n.1 dl marjoja mukaan.

Ja näitten lisäksi juon n. 3 l vettä per päivä. Kahvia saa juoda, mutta se pitää juoda mustana.

MUTTA noin kuuliaisesti en noudata tuota kuin oikeastaan arkisin... Viikonloppuisin aina tulee poikettua rutiineista ja lipsuttua... :ashamed: Siksi mun paino ei oo pudonnut niin nopeasti kuin tällä ohjelmalla muuten putoaisi. Yritän toki viikonloppuisinkin pysyä jotenkin ruodussa, esim. en mitään perunoita/pastaa syö, mutta esim. aamupalaksi tulee viikonloppuisin nautittua 2 riisikakkua joiden päälle laitan kalkkunaleikettä, salaatinlehden, tuorekurkkua ja suippopaprikaa... Ja sitten tulee vielä niitä pahempia lipsumisia kuten esim. viime viikonloppuna vähän juustonaksuja, suklaata ja karkkiakin... :mad: :headwall: Arkipäivät on helppoja pysyä ruodussa, mutta viikonloput on mun kompastuskivi. :ashamed: Pitäis saada jotain naksautettua tuolla päässä että ei palkitsisi, lohduttaisi yms. itseään aina ruualla!! :( ...Ei oo helppoa tämä psyykkinen puoli tässä projektissa... : /
 
Miten tuollanen tiukka linja vaikuttaa sitten kun palataan normaaliin ruokaan? Esim.. mimmi jos et syö kuin rahkaa?

Lähinnä mietin kun kauheen moni on noilla pussikuureilla ja mua epäilyttää se palaaminen normaaliin.

Mulla menee aikalailla näin..

Aamupala: leipää tai maustamatonta jugurttia vehnäleseillä (jos syön edes aamuisin)

Välipala: jos en syöny aamupalaa, leipä tai hedelmä.

Päivällä: salaattia ja lämmin ruoka tai jompikumpi.

Iltapala: ennen 20.00 mitä millonkin, mutta koetan välttää leipää. Pekonia, jugurttia..
 
Mun on tarkoitus jatkaa samalla linjalla jatkossakin. Kunhan saan painoa riittävästi pois, kasvatan pikkuhiljaa annoskokoja, kunnes paino jää pysyttelemään samoissa lukemissa. Eli lyhytaikaisen dieetin sijaan voisi puhua pysyvästä elämäntapojen ja ruokailutottumusten muutoksesta. :)

Hurjalta kuulostaa mimmin rahkadieetti! Oletko pitkään tuota pitänyt? Salaatit on myös hyviä ja kevyitä eväitä, ja saisit niistä paremmin vitamiineja, kuituja ym... Tulevaa raskautta ajatellen, kannattaa vältellä puutostiloja. :)
 
Ja listaan nyt vielä tän päivän ruuat:

Aamupala: puuro 1 desistä kaurahiutaleita + 100g mustikoita + 100g 2% raejuustoa (+ 2dl greippimehua joka ei kuulu dieettiin. :D)

Lounas: 80g lohta + 50g tummaa makaronia + 200g tomaattia ja kurkkua

Välipala: 250g maitorahkaa + 100g päärynää

Päivällinen: 100g kanaa + 40g tummaa riisiä + 200g kukkakaali/parsakaali/porkkanaseosta

Iltapala: smoothie marjoista, rahkasta, luonnonjogurtista ja maidosta.

Vettä pyrin juomaan vähintään 2 litraa päivässä. :)
 
Pisamapeikko, mä oon tehnyt annoksia valmiiksi jääkaappiin ja pakkaseen. Eilen tein kolmea eri ruokalajia yhteensä 10 annosta valmiiksi. :D Mulle on ollut helppo noudattaa ruokavaliota kun voi ottaa valmiiksi punnitut annokset ja lisätä vain kasvikset, eikä tarvi joka päivä miettiä syömisiä. Lapsi syö sitten joko samaa kuin minä tai isänsä tekemiä pöperöitä. :)
 
Äh, minä täällä taas hei. Kiemurtelen apatiassani. Kohta alkaa ensimmäiset omat kuukautiset leikkauksen jälkeen. Mieliala on sen mukainen eli voisiko joku vain antaa mulle sen vauvan syliin. Tajusin, että me ei saada vuonna 2015 lasta. Yrityskielto loppuu niin myöhään. Sitten tarttee odottaa hoitoihin pääsyä. Luomuna saa tietysti naida kuin kanit, mutta kun se ei ole tähänkään mennessä tärpännyt. Usko on nolla. Motivaatio on nolla. Paino junttaa samoissa lukemissa. Oma gyne oli poissa ja vieras ultrasi ja totesi, kuinka selkeästi monirakkulaiset munasarjat mulla on. Kilpirauhasarvot ei pysy aisoissa. Lääkitystä tarttee säätää. Painon kanssa junttaaminen johtuu varmaan siitä. /avauma. Kaikki on pelkkää odottamista.

Ruoasta. Minä en ole muuttanut mitään. Syön edelleen kaikkea, mitä söin ennenkin. Viisi kertaa päivässä, aamulla enemmän ko illalla. Tavanomaiseen päivään kuuluu runsas aamiainen, lounas, välipala (usein viiliä tai jugurttia), päivällinen ja hedelmä iltapalaksi. En halua millään muotoa kritisoida ketään, mutta omalla kohdallani teen kokonaista elämäntapamuutosta enkä usko dieetteihin tai minkään kieltämiseen, esim. suklaan tai rakkaan harrastukseni eli leipomisen lopettaminen ei edesauttaisi yhtään mitään. Syön suklaata, jos huvittaa. Leivon ja pidän blogiani, kuten aina ennenkin. Se on sielun ja mielen terapiaa. En kuitenkaan voi syödä kaalisoppaa koko elämääni ja kituuttaa sillä.

Meillä syödään aika kasvispainotteisesti, koska olen suuri kasvisruoan ystävä. Viime viikolla ruokavalioon kuului mm. kanakastike, kuskusmössö, nuudelimössö, punajuurilaatikko, papu-bataattipata. Meillä syödään paljon mössöjä. Kalaa syödään, kun hyvällä hinnalla tulee tuoretta vastaan.
 
Mariah päivitä vaan listaan. Eipä se lukema siitä muuksi muutu, vaikka kuinka jättäisi päivittämästä :D

Mun ruokavalioon ei kuulu mitkään protsku-mätöt, rahkat tai erikoisdieetit, kun en oo innostunut fitnessistä ja erikoisruokavalion vuoksi mitään rahkarunsautta tai pussiruokia en saisi sovitettua elämään. Enkä tiedä osaisinko sitten painonpudotuksen jälkeen syödä normaalisti, jos olisin ensin jollain kovin erikoisella linjalla. Yritän tässä saada kokonaisvaltaisen elämäntapamuutoksen tehtyä. Mun elimistölle sopii parhaiten keskieurooppalainen aikataulu, syön aamupalan, lounaan ja iltapalan/illallisen. Joitain pieniä välipaloja voin syödä joskus, mutta harvoin. Olen lisäksi kasvissyöjä eivätkä maitotuotteetkaan kuulu ruokavalioon. Kananmunia syön.

Aamulla syön puuroa ja marjoja, lisäksi leipää, jonka päällä paljon kasviksia, aamulla menee usein hedelmä. Lounas on vaihteleva, paljon kasviksia, hieman ohraa, perunaa tai pastaa, proteiininlähde. Lounas on aika usein myös ruokaisa munakas, jossa on siis seassa kasviksia, yrttejä tms. Jälkkärinä voin myös syödä hedelmiä. Iltapala tai illallinen on sitten jotain kevyempää, munakas, salaatti, marjapirtelö tms. Välipalat ovat hedelmä, porkkana tms. linjalla, paitsi aikaisemmin päivällä voin tankata myös hiilareita. Yleensä kevennän hiilareita illasta, mutta en aina, pysyttelen vain tietyn hiilaritason alapuolella vuorokaudessa :)

Pudotan siis painoa sillä ihan tavallisella menetelmällä, eli herkut pois kokonaan ja rasvaa hallitusti. Sekä tietysti liikkumista. Ravitsemustieteilijäystäväni kävi ruokavalioni läpi ja sen avulla olemme muokanneet tämän neljän viikon jakson. Syön siis kuuriluontoisesti todella niukasti kaloreita, sitten on tarkoitus lisätä niitä hieman. Nyt syön päivässä n. 1400-1500 kcal. Kilo viikossa kalorimäärä on 1680 kcal minulla, johon on vielä onneksi pari viikkoa aikaa.

Tänäänkin olen tähän mennessä latkinut vettä ihan hullut määrät ja voi tätä vessassa ravaamisen määrää :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mariah33
Voi tilastoija, ei tässä tsempitkään oikein auta. En pysty edes kuvittelemaan fiiliksiäsi, joten en voi kuin myötäelää. Toivon todella, että asiat lähtevät kuitenkin jossain vaiheessa rullaamaan positiivisesti.

Mutta olen kanssasi samaa mieltä elämäntapamuutoksen suhteen. Minulle se tosin tarkoittaa todella tiukkaa linjaa herkkujen kanssa, sillä olen kärvistellyt todella riivaavan sokeririippuvuuden kanssa ja voin kaikkein parhaiten, kun en pidä karkkipäivää. Tänä vuonna olen kerran syönyt suklaata, itseasiassa eilen, eikä se aiheuttanut mitään vieroitusoireita. Huh, ehkäpä olen vihdoin päässyt taltuttamaan sokeripeikon. Oma terapeuttini on myös kannustanut minua sokerista kieltäytymiseen, sillä kroppani reagoi sokeriin kuten heroiiniin ja saan ihan oikeita viekkareita. Kamalimpia ovat kuitenkin kropan reagoinnit, jos pitkän tauon jälkeen mättää paljon sokeria. Sydän jyskyttää, hiki nousee pintaan. Yörgh!

Mutta ehkä vielä joskus pääsen siihen normaali-ihmisten suhteeseen suklaan ja sokerin kanssa ja pystyn nauttimaan niitä hillitysti vain silloin tällöin. Niin kauan kun en pysty hallitsemaan syömiskäyttäytymistäni, pysyttelen erossa herkuista.
 
Viimeksi muokattu:
Mä tein vuoden sipsilakon mutta muuten pidän kerran vkossa herkkupäivän.. nyt se on lauantai kun oon yksin kotona.

Eka koiran kaa superlenkki ja sit vaan olen ja mätän :D

Mä saisin tänään syödä 2000kcal mutta harvemmin syön liikuntakaloreja tai yli 1200-1300 normaalisti.
 
Pudotin tuota rahkaa syömällä n. 10kg/2kk ja suurin osa pysyi poissa. Nyt olis tarkoitus parin kilon päästä lisätä kalorimäärää n. 1200 ja katsoa lähteekö sillä myös putoamaan kun on syönyt säännöllisesti. Nyt menee n. 800-1000/vrk ja kestänyt n. 2 vko. Mä tarviin aina kunnon alku motivaation ja se syntyy reippaalla pudotuksella alkuun ja kannustaa mua jatkamaan. Sit kun paino tavote saavutettu, olis tarkotus lisätä kaloreita ihan reippaasti (n. +100 kulutukseen) ja alkaa kasvattaa lihaksia :) nyt on runsaalla proteiinin puputtamisella yritys pitää vähät lihakset tallessa :)

Tilastoija toivotaan että luomuplussa vielä yllättäisi!

Muoks. Ja vitamiineista ja kuidusta: Lisään vehnäleiseitä kotona ollessa rahkaan ja syön monivitamiinia x2 :)
 
Viimeksi muokattu:
Hurjan pieniä kalorimääriä teillä joillain :O Mulla tuo 1400 kcal päivä on jo todella vähän enkä saa olla niin pienillä kaloreilla neljän viikon pätkää pidempään. Ootteko tarkistaneet perusaineenvaihduntaanne? Toki taidan olla aika paljon isompi kuin monet, mutta kyllä useimmilla pelkkä perusaineenvaihdunta on siellä 1500-2000 kcal/vrk koosta ja aineenvaihdunnasta riippuen, vaikka ei nousisi sängystä edes. Ja siihen sitten normaalielämän kulutus ja liikunta.

Ihan vaan oon aidosti huolissani, sillä liian alhaiset kalorit ei vaan ole tervettä. Ja muutenkin kannattaa pyrkiä siihen, että ravinnosta saa kaikki välttämättömät ravintoaineet, ettei tarvitse ottaa purkista niitä synteettisenä. Ravintoaineet pystyy hankkimaan vähäisilläkin kaloreilla :)
 
Pisamapeikko sulla on perusaineenvaihdunta kyllä huiman alhainen. Meillä ei hirveesti oo painoeroa ja mun perusaineenvaihdunta on vajaat 1900. Ja siihen päälle arkikulutus ja liikunnat, niin huidellaan lähes kolmessa tonnissa (jos en siis laihduttaisi). Mut tämä tekee mun ylipainosta kyllä vielä itsehankitumpaa ilmeisesti, jos kulutus on normaalistikin jo tota luokkaa ja silti olen tähän painoon turvonnut. Mikä on nyt kaloreita laskiessa kyllä tuntunut oudolta, sillä en tunne syöväni ruokaa kauheasti vähempää. Herkut vain jätin pois :eek:
 
Viimeksi muokattu:
Gillian ihan oikeassa olet :) nyt kun pudotettavaa ei enää ole paljoa on paljon vaikeampi laihtua. Mä en kyllä tiiä mun peruskulutusta, mutta opiskeluje ajan söin 1200-1400kcal painon muuttumatta 3 vuoden ajan.. Eli taitaa olla aika hidas aineenvaihdunta (silloin kyllä söin kerralla tuon määrän joten kroppa varmaan oli aika sekasin). Ja pitkäänhän en näin vähillä meinaa mennä.
 
Kiitos :)

Mä yritän muuttaa sillai pysyvästi ruokavalioo terveellisemmäksi. Nyt helmikuun ihan mielenkiinnosta oon lihattomalla ja katon mitä se kropalle tekee + sokerittomalla ja vaaleen leivän jätin, maaliskuussa kokeilen jotain muuta :). Liikuntaa oon lisänny ja aktiivisuusmittarilla seurailen.
 

Yhteistyössä