Ruskeasilmäisten lasten äidit!

  • Viestiketjun aloittaja silmät armaat sinisenharmaat
  • Ensimmäinen viesti
silmät armaat sinisenharmaat
Miten pitkään meni kunnes vauvojenne silmät muuttuivat ruskeiksi?

Meillä on vauva, ikä pian 3kk ja silmät edelleen sinivihreät ja toinen vanhemmista on ruskeasilmäinen ja toinen sinisilmäinen. Mitkä on siis mielestänne mahikset lopulliseksi silmien väriksi?
 
w
No mun mies on intialainen, joten lasten silmät jo syntymästään asti ruskeat ;) Mutta kummitytölläni vaihtui hitaasti silmien väri savunharmaasta ruskeaksi. Oisko ollut n vuoden kun olivat jo ruskeat. Äidillä ruskeat silmät ja hiukset, isällä siniset silmät ja vaaleat hiukset, tytöllä ruskeat silmät ja vaaleat hiukset.
 
klo
Meillä tytön silmät muuttuivat tummansinisistä ruskeiksi vasta 1,5-vuotiaana. Aiemmin silmissä oli ruskeita täpliä, mutta vasta nyt sanoisin silmiä selkeästi ruskeiksi. Eikös se lapsen silmien väri vakiinnu 2-vuotiaaksi mennessä?
 
höh
Alkuperäinen kirjoittaja klo:
Meillä tytön silmät muuttuivat tummansinisistä ruskeiksi vasta 1,5-vuotiaana. Aiemmin silmissä oli ruskeita täpliä, mutta vasta nyt sanoisin silmiä selkeästi ruskeiksi. Eikös se lapsen silmien väri vakiinnu 2-vuotiaaksi mennessä?
Ei vakiinnu. Meidän lapsi oli kyllä lähemmäs 3 vuotta kun hänen silmänsä vaihtoivat väriä sinisestä vihreiksi.
 
Tytöllä oli syntyessään semmoiset silmät ettei niistä oikein ottanut selvää, hirveän tummat, olisivat menneet sinisestä tai ruskeasta. Kovin kauaa ei mennyt kun näkyi kyllä että ruskeat ne on, tarkalleen en muista kyllä. Mutta meillä on molempien puolen suvut täynnä tosi tummasilmäistä sakkia.
 
meiti
Meillä lapsi oli reilusti yli yhden kun väri alkoi sinisestä muuttua. Alkoi mennä vihereiksi. Nyt kaks vuotta täynä ja pupiilien ympärykset aivan ruskeat ja muualta tummat ja vihreät. Mulla tumman ruskea silmät, miehellä vihreät. Ei epäilystäkään kenen lapsi on ;) Taitavat vielä muuttua...
 
mee
Molemmilla on ollut synnyttyään mustat silmät, eli todella tummanharmaat. Vanhemman silmät muuttuivat ruskeaksi alle puolivuotiaana. Nuorempi on nyt puolitoistavuotias ja silmät on pupillin ympäriltä ruskeat ja muualta tummanharmaat.
 
Tytöllä oli syntyessään oikein tumman siniset,puolivuotiaana olivat ruskeat.Hauskinta meillä siinä on se,että mulla on vihreät ja isännällä siniset silmät,ei osattu odottaa ruskesilmäistä lasta kyllä. :D
 
narikka
esikoisella oli syntymän jälkeen ihan tummat silmät, oli tummanruskeat 3kk mennessä. kuopus on sinisilmänen, nyt alkany tulee vähän vihreää sekaan. poikien isällä on tumman ruskeat silmät, mulla vihreän ruskeat :)
 
Mun isällä on vihreät silmät, äidillä ruskeat. Veli on perinyt isän vihreät silmät, minä äidin ruskeat. Mahikset on, mitä on :)

Mä olen huono vastaamaan tähän, kun mun mies on ulkomaalainen, niin oli selvää, että lapsille tulee mustanruskeat silmät. Esikoisella oli kyllä vastasyntyneena silmissä tummansinistä ja ruskeaa ja vähitellen sitten muuttuivat. Muistaakseni kahdella muulla lapsella on olleet ruskeat silmät jo laitoksella ja siitä sitten tummuneet ajan kanssa.
 
M
Meidän tytöllä oli syntyessään tummat silmät, mielestäni tosi tummat siniset, lähes mustat. Pikkuhiljaa on alkanut sävy muuttua niin että nyt vuoden iässä reunoissa on ihan hiven tosi tummaa sinertävää ja muuten sitten sellaset jännän oliivin vihertävän rusehtavat. Ei noista oikeen ota vieläkään selvää :) Nätit simmut <3 Isällään tumman ruskeat, minulla siniset ja isoveljellä siniset. Isoveljen siniset alusta asti selvästi siniset.
 

Yhteistyössä