Rv 24, kohdunkaula kiinteä, 2cm, ulkosuu sormelle auki.

Viikkoja siis 23+4 ja toista lasta odotan. ÄPKL:n tsekkauksessa (paljon supisteluja, johon liittyy painon tunne, ei kipua) kohdunkaulaa ultraäänellä n. 3cm, sormin 2cm, sisäsuu kiinni, ulkosuu sormelle auki. Kaula kiinteä.
Sanoivat, että ihan normaali tilanne on ja ei tarvii murehtia tulevasta.

Esikoisesta tässä vaiheessa kaulaa 5cm ja ihan kiinni. Mutta kai tää on ok uudelleen synnyttäjälle?
 
vieras
Aivan normaali tilanne, mä olin kyllä saikulla reilujen supistelujen takia tuossa vaiheessa, poika syntyi 40+2 =) Muistelen että miulla lyheni aikapian tuohon 2 cm ja pysyi siinä melkein loppuraskauteen saakka.
 
Jee, voin jatkaa elämää. Viikon ehdin paniikissa kotona maata (1v:n kanssa!!!). Neuvolalääkärin mielestä liian kypsä tilanne näille viikoille. Viikko sitten Kättärillä myös arvioivat tilanteen epänormaaliksi, mut nyt kuit. näin. Ja saahan tää vauva syntyäkin parisen vkoa ennen LA -eipähän tarvitsis kärsiä niistä vikojen viikkojen inhottavasta olotilasta :)
 
vieras
Mä olen kuullut ja lukenut et uudelleen synnyttäjillä voi olla melkeinpä alusta asti kohdunkaulakin pehmennyt,ja tosiaan tuo ulkosuu yhdelle sormelle auki,joillakin kahdelle.
 

Yhteistyössä