rv 33 ja sf-mitta 27cm... (istukan vajaa toiminta?)

Edellisessä raskaudessa oli istukan vajaatoimintaa ja lapsiveden tuotanto oli loppunut : / Eli onkohan nyt sama edessä? Perjantaina on ultra, jossa katsotaan tilanne. Jos sielä on jotain häikkää, niin käynnistetäänkö heti vai seuraako ne tilannetta?
 
Sf-mitta ei tosiaan kerro aina vauvan koosta.:) Mulla kolmannessa raskaudessa noilla viikoilla mitta oli 33cm. Vauva painoi syntyessä 3945g.
Ekassa raskaudessa mulla oli istukan vajaatoimintaa ja paha raskausmyrkytys. Vauva syntyi 29+5. Tokassa tuli myös istukan vajaatoiminta ja vauva syntyi 35+5. Eli jos paha vajaatoiminta on niin tekevät kyllä pian sitten sektion.
 
Sf-mitta ei tosiaan kerro aina vauvan koosta.:) Mulla kolmannessa raskaudessa noilla viikoilla mitta oli 33cm. Vauva painoi syntyessä 3945g.
Ekassa raskaudessa mulla oli istukan vajaatoimintaa ja paha raskausmyrkytys. Vauva syntyi 29+5. Tokassa tuli myös istukan vajaatoiminta ja vauva syntyi 35+5. Eli jos paha vajaatoiminta on niin tekevät kyllä pian sitten sektion.
Nuorimmainen syntyi rv 37+4 ja painoi 1800g : / Ja moni lääkäri on jälkeen päin sanonut, että ihme, kun poika selvisi hengissä... eli taisi silloin asiat olla todella huonosti :O
 
Nuorimmainen syntyi rv 37+4 ja painoi 1800g : / Ja moni lääkäri on jälkeen päin sanonut, että ihme, kun poika selvisi hengissä... eli taisi silloin asiat olla todella huonosti :O
No oli kyllä pieni! Mulla eka painoi 970g, hänkin oli pieni viikkoihin nähden, toka painoi 2520g ja kolmas tuon 3945g.
Kannattaa vaan pitää puolensa jos tuntuu että kaikki ei ole ok. Eikö sinua seurata tarkasti tuon edellisen raskauden vaikeuksien takia? Minä oli tokassa ja kolmannessa tarkassa seurannassa koko raskauden ajan. Ja eihän tuota ekan raskauden istukan vajaatoimintaa olisi ehkä huomattukaan jos minulle ei olisi tullut raskausmyrkytystä.
 
Meillä keskimmäinen syntyi rv 36+6, painoi 1695g. Sf-mitta kulki koko ajan normaalikäyrillä. Sit mulla maksa-arvot vähän heitti ja menin äitipolille kontrolliin, ultrassa lääkäri huomasi vauvan pienen koon, napanuoravirtaumassa oli katkoksia minun maatessani selälläni tai vasemmalla kyljellä. Ottivat heti sisälle osastolle, mutta sydänäänet oli koko ajan ihan hyviä, joten synnytystä käynnistettiin vasta parin päivän päästä. Vauvan sydänäänet romahti kuitenkin heti pienilläkin supistuksilla, joten keisarinleikkauksella ulos. Syytä tähän pienuuteen ei löytynyt, istukka oli ihan hyväkuntoinen. Joskus itseä on hirvittänyt se, että jos synnytys olisi käynnistynyt itsestään, niin enhän minä olisi älynnyt lähteä heti sairaalaan, ja mitä sit... Mutta nyt on kaikki hyvin :)
 
No oli kyllä pieni! Mulla eka painoi 970g, hänkin oli pieni viikkoihin nähden, toka painoi 2520g ja kolmas tuon 3945g.
Kannattaa vaan pitää puolensa jos tuntuu että kaikki ei ole ok. Eikö sinua seurata tarkasti tuon edellisen raskauden vaikeuksien takia? Minä oli tokassa ja kolmannessa tarkassa seurannassa koko raskauden ajan. Ja eihän tuota ekan raskauden istukan vajaatoimintaa olisi ehkä huomattukaan jos minulle ei olisi tullut raskausmyrkytystä.
Nyt kyllä seurataan tarkemmin, eli nyt perjantaina on ensimmäinen ylimääräinen ultra. En sitten tiedä kuinka tiheästi ultraavat jatkossa, jos vielä on kaikki hyvin. Nyt vaan ei ollut pahemmin sf-mitta kasvanut viimeisten viikkojen aikana, siksi alkoi taas mietityttää, että käykö samallalailla :(
 
Mutta ihan hyvillä viikoilla jo olet, että sillai ei mitään kamalaa vaaraa ole vaikka lapsi jo syntyisikin. Ja hyvä jos seuraavat. Mä kävin tosi usein äitiyspolilla ultrassa missä katsottiin aina virtaukset ja lapsen koko jne. Kävin välillä sitten muutenkin jos tuntui että kaikki ei ole ok ja vauva liikkui mielestäni liian vähän. Sehän on kans yksi merkki että jos vauva ei liiku kunnolla että silloin on jotain vialla.
 

Yhteistyössä