rv 37 ja kaatuminen

Pesin äsken saunaa ja lensin lauteilta pois tullessani suoraan pyllylleni kaakeli lattialle, isku kohdistui siis vain ja ainoastaan takapuoleen joka on tällä hetkellä tosi kipeä. Olen tällä hetkellä raskaana ja viikkoja on takana 36+1, onko mahdollista että vauvalle olis tullut tässä kaatumisen yhteydessä jotain vauriota? Tällä hetkellä makaan sohvalla ja vauveli tuntuu potkivan mahassa. Pitääkö olla yhteydessä synnärille vaikka ei ole muuta kuin takamus tulessa?
 
no
Soita neuvolaan tai mieluummin ä-polille ja kysy. Tuskin on mitään käynyt. Joskus kuitenkin pienikin tärsky voi olla kohtalokas kenelle vaan. Saattaahan toi vaikuttaa vaikka istukkaan?
 
No periaatteessa tärähdys saattaa irrottaa istukkaa, mutta vaikea sanoa millaista tärähdystä siihen vaaditaan. Kaveri kaatui kyljelleen/vatsalleen rv 36, vuosi hetken verta mutta kaikki päättyi hyvin. Ota ihmeessä synnärille yhteyttä, siksi ne siellä on että voi kysyä :hug:
 
Voit varmasti olla rauhallisella mielellä :) Lapsivesi on erinomainen suoja vauvalle, hää on luultavasti korkeintaan hätkähtänyt äidin tömähtäessä takapuolelleen... Mä tulin persiilläni portaat alas kun odotin esikoista rv 35. Takapuoli ja kyynärpää mustuivat kunnolla, vauva vain heräsi unestaan ja käänsi mahassa kylkeä...
 
kannattaa soittaa ä-polille
Suosittelen soittamaan äitipolille ja kysymään kätilön mielipidettä. Itse uskaltaisin melkein vannoa että pyytävät käymään ultrassa.

Itse kaaduin (liukastuin pihalla pyllylleni) rv 32 ja jouduin vuorokaudeksi osastolle tarkkailuun. Minulle sanottiin että kaatuminen tosi harvoin aiheuttaa vauvalle vahinkoa (lapsivesi suojaa) mutta istukka voi alkaa irrota suht pienestäkin täräyksestä.
 
Itsekkin kaatunut ja sain iskun siinä mahaan
Toki voit soittaa johonkin mutta kokemuksen syvällä rintaäänellä ;) ne sanoo että ei hätää. Vauva on veden ympäröimänä turvassa tuossa vaiheessa :). mutta toki aina kannattaa soittaa ja kysyä.
 

Yhteistyössä