Rv ja olotila pino!

"mai"
39+1 ja sais tulla jo!!!!!
Koko raskauden aikana ehkä 4 "hyvää" päivää.
Selkään koskee, närästää, jalat turvoksissa, kamalat liitoskivut, järkyttävät raskausarvet (toinen raskaus, ekasta ei tullut minkäänlaisia), hartiat jumissa ja aika tavalla vituttaakin joka päivä.
Oon varmasti todella hehkeä! :D
 
[QUOTE="Mie";28624960]Esikoista odotan ja vauva on perätilassa. Tänään on synnytystapa-arvio. Luulen että joudun aika varmasti sektioon. Olisin halunnut synnyttää normaalisti alakautta, haluaisin ihan oikeasti kokea sen, mutta perätilassa en ala synnyttää, siihen en suostu vaikka lantio olisikin tarpeeksi tilava. Noh, jos nyt siihen sektioon joudun niin toivotaan että ensikerralla pääsisin synnyttämään alakautta. Nyt on kuitenkin pääasia että vauva saadaan turvallisesti edes jotakin kautta ulos :)[/QUOTE]

Tsemppiä, toivotaan että vauva ois kuitenkin hokannu pyörähtää lähtöasemiin!
Ja totta, kuhan saat pienen syliin turvallisesti keinolla millä tahansa :)
 
"vieras"
39+3 viikkoja ja olo on edelleen melko helppo. Väliin supistelee kipeästikin mutta yritän rentoutua jotta ne tekis tehtävänsä ja joskus pääsis tositoimiin. Mikään kiire ei vielä ole synnyttämään, helteitäkin vielä lupailtu ja mikä sen ihanempaa kun muhkean masun kanssa kesäkamppeissa. :) Synnytyksen jälkeen sitä ei ihan mielellään toppeja päälle vedä. :)
Vaivana ehkä tohjon tuntuinen alapää, on ollut jo pehmeät paikat useamman viikon ja pari senttiä auki, mutta istuskelee pehmeällä niin ei paha.
 
  • Tykkää
Reactions: Metis
[QUOTE="mai";28625039]39+1 ja sais tulla jo!!!!!
Koko raskauden aikana ehkä 4 "hyvää" päivää.
Selkään koskee, närästää, jalat turvoksissa, kamalat liitoskivut, järkyttävät raskausarvet (toinen raskaus, ekasta ei tullut minkäänlaisia), hartiat jumissa ja aika tavalla vituttaakin joka päivä.
Oon varmasti todella hehkeä! :D[/QUOTE]

Tyttö tulossa? :D
Mulla ihan samaa fiilistä ainakin kaikkien kipujen osalta.. Ihmeen pirteenä oon jaksanu olla silti eikä niin vitutakkaan, ehkä siksi kun on viimeinen raskaus todennäköisesti koskaan ni haluan ottaa ilon irti, sattui tai ei :D
 
[QUOTE="vieras";28625001]No mun mielestä tietenkin liikaa, mutta neuvolan mukaan ok, kun vauva liikkuu. Ei ole ultrattu, kun ensi viikolla on rakenneultra, niin sinne asti kuulema pärjää... Saas nähdä...[/QUOTE]

: / Tosi outoa että tossa vaiheessa pidetään ihan ok:na että tulee verta :O
 
[QUOTE="vieras";28625019]36+5. Loppusuora häämöttää.
Fyysisesti voin ihan hyvin, henkisesti kaikki sekaisin... parisuhde, perhe-elämä... Mietin miten voi olla näin sokea, mikä vika mussa on ettei toinen ole puhunut... Miten tästä eteenpäin.

Välillä jaksaa ajatella vauvan syntymää. Välillä ei näe edes huomiseen.[/QUOTE]

Hormoonit vielä pahentaa kaikkea tota mitä mielessä liikkuu : /
JA tiedän tunteen kun toinen ei puhu mistään. Se on perseestä enkä usko että vika on sussa :hug:
 
rv 35+6 ja väsyttää enemmän kuin yleensä, närästää, yöt on tuskaa kun joutuu juosta pissalla ja mikään asento ei tunnu hyvältä :D vähänkin pitempi kävely tai raskaampi touhuaminen saa aikaan supistuksia ja tuntuu siltä että kohtu tippuis pian lattialle :D että sellasta, thank god tää on n. kuukauden päästä ohi ja saan kehoni vaan omaan käyttööni. toinen lapsi tulossa ja en takuulla aio enää ikinä olla raskaana !
 
rv 35+6 ja väsyttää enemmän kuin yleensä, närästää, yöt on tuskaa kun joutuu juosta pissalla ja mikään asento ei tunnu hyvältä :D vähänkin pitempi kävely tai raskaampi touhuaminen saa aikaan supistuksia ja tuntuu siltä että kohtu tippuis pian lattialle :D että sellasta, thank god tää on n. kuukauden päästä ohi ja saan kehoni vaan omaan käyttööni. toinen lapsi tulossa ja en takuulla aio enää ikinä olla raskaana !
:D Samat fiilikset vaikka viikkoja paljon vähemmän :D

Mulla on vielä se että pitäis saada tapetoitua tehostetapetti vauvan huoneeseen ja kaikki, siis aiiiivan kaikki on hankkimatta eikä nytkään enää meinaa tulla kävelystä mitään, mitäs sitten ku pitäs vaatteet pestä, kaappiin laittaa ja pinnistä jne. kasata.. :O Apua...
 
Ootko magnesiumia kokeillu? Mulla loppu suonenvedot siihen ku otin kuurin.
Oon kokeillu vaikka mitä. Kohdallani taitaa johtua tosta anemiasta, joka korjaantuu hyvin hitaasti, kun 3 vkossa hemppa noussut 3 pongoa julmetuilla rautamäärillä. Jännittää miten menee tuo synnytystapa-arvio, ballonkikäynnistystä ovat ehdotelleet, koska edellinen luokiteltu syöksysynnytykseksi ja ponnistustarve alkaa heti vesien mentyä, oli tilanne mikä tahansa.
 
[QUOTE="vieras";28625126]Varmaan perustuu siihen, että edellisessä raskaudessa tuli myös aina välillä verta, johtuen kohdunkaulan herkyydestä. Tai ainakin neuvolantäti näin veikkasi.[/QUOTE]

No toivotaan että on samaa sitten. :hug: Toki olis voinut sitten varmistaa eikä heittää veikkausta kuin jossain raviradalla :O
 
Oon kokeillu vaikka mitä. Kohdallani taitaa johtua tosta anemiasta, joka korjaantuu hyvin hitaasti, kun 3 vkossa hemppa noussut 3 pongoa julmetuilla rautamäärillä. Jännittää miten menee tuo synnytystapa-arvio, ballonkikäynnistystä ovat ehdotelleet, koska edellinen luokiteltu syöksysynnytykseksi ja ponnistustarve alkaa heti vesien mentyä, oli tilanne mikä tahansa.
huh, mitä rautaa syöt?
 
[QUOTE="vieras";28625120]kiitos... pitäis vaan jaksaa ajatella että elämä etenee ja asiat selviää, mutta ei oo ihan niin helppoa.[/QUOTE]

Ei todellakaan ole, tiedän kyllä.. Otat vaan rauhallisesti ja muista että nyt raskaana kaikki mitä suusta päästää on syytä kelata moneen kertaan (niin sun kuin sen toisenkin) ettei tule päästettyä sammakoita suustaan mitä ei sitten tarkoitakkaan.. :hug:
 
"vieras"
32+6. Öisin vetää reidestä suonta, se on himppu inhaa. Vaikeampaa tehä sille mitään kuin pohkeen suonenvedoille. Venailuahan tämä on. Suöpareita oli eilen aika tiheään.
Suosittelen kokeilemaan sellaista magnesium-suihketta, mitä saa esim Ruohonjuuresta. Sitä kun hierot vaikka etukäteen jo illalla reiteen, niin ei suonenvedot vaivaa yöllä. Lisäksi mulla auttoi hyvin myös viemään pois suonenvedon jälkeistä kipua. Saa käyttää raskaudenaikana ja on muuten tehokas myös lasten kasvukipuihin.
 
  • Tykkää
Reactions: Metis ja astrolabe
"..."
Rv 28+2 eilen todettiin poskiontelontulehdus ja huomiseksi sain ajan punkteeraukseen. Tukkoisuus vaivannut koko raskaus ajan ja viime ajat pahemmin, joten toivottavasti huomenna edes hieman helpottaisi. Hieman jännittää heinäkuun alussa oleva istukkakontrolliuktra, että miten on käynyt etiselle istukalle, toivottavasti on noussut. Eilen illalla ja tänään supistellut aika monta kertaa, joten olen nyt lepäillyt (kesälomalla olen). Muutoin olo on ihan hyvä.
 
[QUOTE="...";28625239]Rv 28+2 eilen todettiin poskiontelontulehdus ja huomiseksi sain ajan punkteeraukseen. Tukkoisuus vaivannut koko raskaus ajan ja viime ajat pahemmin, joten toivottavasti huomenna edes hieman helpottaisi. Hieman jännittää heinäkuun alussa oleva istukkakontrolliuktra, että miten on käynyt etiselle istukalle, toivottavasti on noussut. Eilen illalla ja tänään supistellut aika monta kertaa, joten olen nyt lepäillyt (kesälomalla olen). Muutoin olo on ihan hyvä.[/QUOTE]

Toivotaan että helppaa :hug:
 
Osaisko joku tässä vastata seuraavaan:
Pari päivää ollu tosiaan toi alapää kipiä (häpyluu) ja nyt tuntuu lähinnä paineelta, ei niinkään liitoskivuilta. Ja maha on ihan kivikova koko ajan (ollut tänään) onko mulla syytä huoleen oikeasti?
 
kamaluus
Viikkoja 16 ja olen äkänen ku ampiainen,en tee muuta kuin kiukuttelen ja vitutus on sanoinkuvamaaton.
Heinäkuussa pitäs lähtee viikoksi turkkiin lomamatkalle ja ei kiinnosta pätkääkään:(
Onneksi ei oo vasta kun puolessa välissä silloin,onneksi mahaa ei oo vielä ollenkaan.
Muuten ei tietäs olevan raskaana ellei vituutais koko ajan ja joutus kusella ravamaan ja liitoskivut vaivais.
 
Äsken taas ultrattiin. Kohdun kaula on reilut pari senttiä ja ei se siitä enää varmaan itsestään pitene. Eli varmaan täältä ei ilman tukilankaa lähdetä yhtään mihinkään. (Sitä se ylilääkäri on kyllä jo pari päivää puhunut.) Jos sillä saa tämän lapsen säästettyä, niin mikä ettei. Mutta ainakaan ei mikään ollut huonontunut. :)

Lapsukaisenkin ultrasi ja yritti katsoa, että kumpi siellä temppuilee. Ei tosin pystynyt, kun oli niin eläväinen. Mutta juuri ja juuri sai reisiluusta kuvan, että sen pystyi mittaamaan. Ja mitta sopii rv. 17+2 kuin nenä päähän. :D Eli vauvalla kaikki hyvin. Nyt taas jaksan minäkin.
 

Yhteistyössä