Rv26 - SF-mitta 30cm paino 800g

Ihmettelen noita mittoja hurjasti!

Eli eilen, rv 26+1, mitatiin SF-mitaksi 30 cm, vauvan painoarvio 782g. Lääkäri ei sanonut muuta kuin että normaalikokoinen vauva. Mun mielestä fundusmitta vaikuttaa kauhealta!

Onko rv 26 normaali painoarvio tuo vajaat 800g? Onko sieltä tulossa jättiläinen..? Mulla bmi oli alussa 22,5 (169/65), painoa tullut 6kg.

Hjelppikää - pitääkö mun ostaa mahalleni nokkakärryt, ja varautua sektioon :eek:
 
Mun kaverilla oli vauvan painoarvio viikolla 24+5 850g ja siitä sanottiin,että nelikilonen olis tulossa.Tällä hetkellä (rv35) vauvan paino on tasottunut ja arvio syntymäpainoksi on 3,5kg.
Mulla oli viikko sitten vauvan painoarvio (rv24+6) 650g ja sanottiin siroksi ja pieneksi vauvaksi,eli on toi 800g noilla viikoilla varmaan ihan normaali.

Bamse 25+6
 
Oli 27+0 tuo sf mitta 30.. Ja ultrassa kävin 29+3 ja vauvan koko meni keski ja yläkäyrän välillä.. (1,5kg). sanoiko oisko reilusti lapsivettä? tai jos istukka edessä voi kuulemma kasvattaa mittaa (niinkuin minulla).
Niin,ja lääkärineuvolassa kävin rv 26+1,tuolloin mittas vauvan mutta ei antanut painoarviota. sanoi vaan että "tässä vaiheessa ovat kilon molemmin puolin..) että sen mukaan ei isolta kuullosta tuo 800g. Varmaan muista syistä johtuu sf-mitta!! :)
Mulla eka lapsi oli syntyessään yli 4,5kh ja ikinä ei sf-käyrä mennyt ylärajan yli.. että ei ole suoraan verrannollinen tuo..

Viva ja rv 31+2 nyt
 
Varmasti on tuosta lapsivedestä tuo SF mitta, koska mulle tehtiin 4d yksityisellä rv 26+5 ja siinä tietokone laski painoarvion pään, -vartalonympärys ja reisiluunmitan perusteella ja paino oli 1170g eli pikkuisen edellä kasvua, mutta verrattuna tuohon 800g:n niin kuulostaa tosi paljolta?! Syntymäpainoarvio oli 3900g. Viimeksi neuvolassa SF mitta oli 29 eli rv 31+6 ja sekin menee keskikäyrän yläpuolella...

malttamaton&prinsessa rv 32+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Kiitoksia! Johan helpotti :D

Juu, runsaasti oli lapsivettä ja istukka on edessä ylhäällä.. Tehden luultavimmin sen korkean SF-mitan.
Mulla istukka kans edessä ylhäällä ja sf mitta tänään rv40+0 oli 30 :whistle:

3,5kiloista lasta lupaillaan, joten eipä tuolla sf mitalla näytä loppujen lopuksi olevan lapsen kokoon paljoakaan merkitystä.
 
Mulla oli sf-mitta 25cm vkolla 28+1,vkolla 32+1 30cm, nyt viikot ovat 38+3 ja mittaa on 34cm. Kyllä se kasvu siitä tasaantuu.
Itsellä vaikuttaa kovasti aina vauvan asento. Viimeksi oli sitten taas paljon suurempi mitta kun vauva köllötteli siellä pylly pystyssä.
 
Tässä raskaudessa minulla oli viikolla 22 jo 31 cm tuo mitta.. :eek:
Kävin eilen ultrassa asian vuoksi ja kaikki oli kunnossa.. ensimmäisessä raskaudessa mentiin ihan eri mitoissa mutta nyt se vaan venähti heti noihin lukemiin. Nyt vielä istukka takana ja viimeksi edessä. Eilen ultrassa kun viikot oli tasan 25, oli asukas perätilassa, painoarvio 767 g ja vastasi siis viikkoja. Lapsivettäkin oli normaali määrä. Eli ihan raskauskohtaisia taitaa olla sf-mitatkin. En tiedä tuoko perätila vielä tässä vaiheessa niin suurta eroa sf-mittaan.
 

Yhteistyössä