rv37...painoarvio 3770g..suunniteltu sektio 2vkon päästä..

  • Viestiketjun aloittaja kääk
  • Ensimmäinen viesti
No mun tytöstä annettiin painoarvio viikolla 38, että sen hetkinen paino olis n. 3,5kg ja syntymäpaino yli neljä kiloa. No tyttö syntyi rv 40+5 ja paino oli 3355g! :D Et nuo arviot saattaa heittää kilolla suuntaan jos toiseen..
 
sanon vaan
joo mä kävin kans painoarvio-ultrassa 37+5 viikolla ja painoarvio oli noin 3500g. no herra syntyi kasi päivää myöhemmin ja painoi 4170g! eli noihin ei oo kyllä yhtää luottamista!!
 
kääk
Alkuperäinen kirjoittaja JosSanon:
No mun tytöstä annettiin painoarvio viikolla 38, että sen hetkinen paino olis n. 3,5kg ja syntymäpaino yli neljä kiloa. No tyttö syntyi rv 40+5 ja paino oli 3355g! :D Et nuo arviot saattaa heittää kilolla suuntaan jos toiseen..
jo no niin toivoisinkin olevan, mutta sf mitta 39cm ja päänympäryskin kuulemma oli viikkoihin iso..joten iso sieltä on tulossa...kait sitten vielä isompi ku kaksi ekaa ja nekin olleet 4,1 ja tasan 4kg..
 
Noihin painoarvioihin ei kannata kamalasti takertua.
Kuopuksen painoarvio ultrassa viikolla 34 oli 3500g ja äitiyspolin ultrassa painoarvio viikolla 36 oli saman verran! Vauva syntyi viimeisestä ultrasta viikon päästä ja painoi 4kg 30g :snotty:
 
Taikatuuli harmailee
Mullekin annettiin painoarvio ihan päin mäntyä... Pelkäsin, että vauvasta tulee joku jättiläinen. Mullakin sf-mitta meni reippaasti yläkäyrien yläpuolella (oli liikaa lapsivettä). Tyttö oli syntyessään rv 37+3 3355 grammaa ja 51 cm. Viikkoihin nähden "kookas" kyllä.
 
poikien äiti
kokoarvio voi myös heittää puolin ja toisin. kolmannella mulla rv 37 arvioitiin 4 kiloseksi, antoivat käynnistys ajan 38+6, koska epäilivät, että iso tulossa, mutta poika olikin 4010g, et tuo kolmas arvio ainakin heitti. toisella osui aika nappii. 38+6 arvioitiin 4100g, poika syntyi 39+1 painoa oli 4085.
 
tinni
no eipä ole huolta kun leikataan kyllähän se sieltä ulos mahtuu.

mulla kahdessa viimeisessä raskaudessa menny arviot pieleen kun vauvat olleet pitkiä. kakkosen arvio rv 42+0 oli 3.9kg. syntyi 42+1 painoi 4450g ja 55 cm.

kolmosesta arvio oli 40+1 4300g . syntyi 40+2 ja mitat 4780g ja 56 cm.... ja nämä tuli ihan normaalia reittiä. (muistaakseni arvio oli 36+2 viikolla 3100g)

ei nelikiloinen vauva mielestäni mikään kauhistus ole. helpompi käsitellä kuin pienempää....
 

Yhteistyössä