Saa poistaa

Oltiin 3 viikkoa Kreikassa 1-vuotiaan kanssa ja matka lentoineen sujui odotettua paremmin. =) Lennolle kannattaa varata hoitolaukkuun ruoat, tuttipullot, maidot, vaipat ja vaihtovaatteet sekä joitain leluja viiihdykkeeksi ja pientä naposteltavaa, kuten rinkeleitä tai rusinoita. Jos tarkoitus on saada pieni nukkumaan esim. päikkärit lennolla, meillä hyväksi on todettu oman viltin/unirievun/unipussin mukaanottaminen. Lentokoneessa lämmittävät pyydettäessä ruoat ja maidot vesihauteessa.

Valmisruokia ei Kreikassa ole kuin yhtä tai kahta eri sorttia, muistaakseni Nestlen tuotteita nämäkin. Ja sama kokemus on myös Espanjasta. Meillä 1-vuotias ei vielä syönyt kokonaan tavallista ruokaa, joten minulla oli survin mukana, jolla tein kasvissoseet itse. Puurohetkiä otin mukaan, jotta saatiin aamu- ja iltapuurot helposti keittämällä pelkkä vesi. Samoin tavallista maitoa ei meillä vielä tyttö juonut, joten korvikkeen otin mukaan jauheena ja tein siitä aina tarvittavat unimaidot.

Vaippoja saa ainakin Kreikasta hyvin, muistaakseni Liberoita ostettiin. Espanjassa ei taas ollut näitä valtamerkkejä, mutta hyvin toimivat paikallisetkin housu- ja teippivaipat. Vauvan kosteuspyyhkeitä on myytävänä hyvin. Käsidesiä otin mukaan ja sitä käytettiinkin paljon. Maitohappobakteerit kannattaa aloittaa jo kotona ja antaa lapselle koko matkan ajan. Meillä onneksi on vältytty vatsataudeilta, mutta mukaan olen ottanut Osmosalia ja muutenkin perusläääkevaraston lapselle.

Mitäköhän muuta...? =) Ei muuta kuin hyvää matkaa!
 
Lentoa ajatellen ainakin vaihtovaatteet kaikille, sillä me oksennettiin... ;) Me vauvalle mukaan maito, velliä ja iltapuurot, sitten tietty kertsilusikoita ja lautasia. Kosteuspyyhkeitä. vaipatkin raahattiin, ne on helposti tosi kalliita eikä laatu vastaa odotuksia. Sitten pikkuiselle sopivaa aurinkorasvaa ja matkarattaisiin varjo ja kannattaa ottaa joku iso huivi tms minkä kanssa saa peitettyä vaunut paahteelta kun pikkuinen nukkuu. Aurinkolasit. Hellehattuja, uikkateitten päälle joku ohut paita altaaseen/ rannalle. Särkylääkettä. Mulla oli pullollinen käsidesiä jolla lutrasin pinnasängyn ja oikeastaan koko hotellihuoneen :D. Jos on vielä maitopullo, niin sitten suosittelen niitä kertakäyttöpusseja tuttipulloon kun ei hotellihuoneessa ole kovin kätevä putsailla mitään. meillä oli fairyäkin mukana että sitten jotain saatiin putsattua pullovedellä.

Nämä nyt tuli ekana mieleen. Hyvää matkaa!
 
Meillä ei ollut mitään erityisjärjestelyitä kun lähdettiin reissuun muksujen kanssa... Ekalla kerralla nuorin oli 3kk ja meni ihan siinä muiden mukana. Toisella kerralla oli vuoden. En ottanut mukaan ruokaa tai vaippoja. Kumpaakin´saa paikan päältä. Samoin kosteuspyyhkeitä ja oikeastaan kaikkea mitä vain kuvitella saattaa. Käsidesiä olen aina ottanut mukaan, mutta sekin lähinnä noiden vamhempien muksujentakia. .
Koneeseen vaihtovaatteet, ehkä jotain syötävää ja tekemistä. Esimkirja ja lelu. Meillä on myös aina ollut mukana oma huopa. Lapsille olen ostanut apteekin aurinkorasvaa Aco-merkkistä muistaakseni. Hyvää matkaa! Hyvin se menee pientenkin kanssa! Niin ja kannattaa varata matkaan paljon vaihtovaatetta... ainakin meillä lapset sotkevat kamalasti enkä halua matkalla pestä käsipyykkiä.....
 
Minakaan en ottaisi mukaan mitaan ruokia tai maitoja turhaan. Koska lahdette reisuun? Meidan 1-v. opetettiin ihan varta vasten syomaan tavisruokaa ja lehmanmaitoa niin hyvin meni. Toki riippuu ihan siita mihin maahan menette. Tosin vaippoja otin paketin jo Suomesta kun ovat taalla halvempia kuin monessa muussa maassa ja matkalaukussa oli tarkoituksella tilaa ostoksia varten.
 

Yhteistyössä