Saako ekaluokkalainen mistään hoitopaikkaa, jos äiti ja isä töissä?

Esim jos lomia ei pysty sovittelemaan sopivasti tai uudessa työssä ei vielä lomia ole kertynyt? Mietin vaan, että onkohan paljon hoitopaikattomia pikkukoululaisia, minä kun voisin ottaakin hoitoon ja saisin siten vähän ekstrarahaa... vai voiko sitä noin vaan ottaa? Eikai siitä älähdä kuin verottaja, jos ei ilmoita tulona?
 
..
tulee mieleen vakuutusasiat lähinnä, kun kaikilla kesäleireillä yms on aina ryhmälle tapaturmavakuutus tms. mutta jos vanhempien kanssa asiasta sovitaan niin eikai tuokaan mikään ongelma ole.
nhan niitä tälläkin palstalla ollut ihmettelijöitä että mihin laittavat pienet ekaluokkalaisensa kesäksi
 
Saraldo
Joissakin kunnissa kunta tarjoaa eka- ja vielä tokaluokkalaisellekin kesähoitopaikkaa päiväkodista. Mutta suurimmaksi osaksi ekaluokkalaiset taitaa olla aika tyhjän päällä :( Ainakin Turussa. Meillä on tämä tilanne tulossa kahden vuoden kuluttua ja tarkoitus on pistää lomia putkeen ja täyttää aukot jollain leireillä tms.
 
Hoitajatar
Täälä on ainoostaan heinäkuu sellainen, ettei ole ekaluokkalaisille hoitoa. Kesäkuu ja sitten elokuun alku ennen koulua, hoito on järjestetty. Nimeltään kesähoito :) Hämeessä siis. Koulunkäyntiohjaajat hoitavat.
 
"vieras"
Jos on vanhempia sisaruksia, niin kyllä ne sitten ainakin pärjää! Ja ainahan on puhelin ja lapsille voi laittaa lautaselle ruokaa valmiiksi jääkaappiin ja sieltä sitten voivat lämmittää itse.
 
"vieras"
Ei oikein ole. Mutta mä oon tehnyt nyt tän ekaluokan ajan 6-tuntista päivää eli osittaista hoitovapaata (lain suoma oikeus, saa siitä pari kymppiä kelaltakin). Jatkan sitä kesän yli. Lomat me pidetään niin, että on vain 2 vkoa yhtä aikaa. Mies anoo jos saisi vaihtaa lomarahat vapaaksi. Sit vaan mummot kehiin (asuvat kaukana) ja naapuritkin vois kysellä. En kyllä jätä yksin kuin max pariksi päiväksi.

Mun työmatka vaan on niin pitkä, että jos jotain sattuu, niin olen vasta kolmen vartin päästä kotona.
 
"Viikuna"
Kyllä kai jokaisessa kunnassa on järjestöjen, seurakuntien tai kunnan itse järjestämää päivätoimintaa tai leirejä. Nehän ne kai pelastavat aika monen perheen lastenhoito-ongelmilta.
 

Yhteistyössä