Saako irtokissan tappaa ?

  • Viestiketjun aloittaja "kuka tietää"
  • Ensimmäinen viesti
Jos tuolla periaatteella saa tappaa kissan, niin varmaan voin tappaa myös naapurin koiran, joka tulee viikottain meidän pihaan kusemaan ja paskomaan. Eikä omistaja edes hae sitä pois, kuuluu vaan pieni vikinä "Almaaa..." Ja koira ei edes korvaansa letkauta. Tätä on jatkunut aikalailla 7 vuotta ja joskus oon jo uhkaillu naapuria. Olin trimmaamassa meidän koiraa pihassa, niin eikö se naapurin koira tullu siihen pyörimään. Vein koiran takas ja sanoin että jos se vielä tulee meidän pihaan niin tulee kaljuna takas :D Oli se hetken poissa..
 
thePöö
Alkuperäinen kirjoittaja Äkäinen Hra Majuri;30089291:
Jos kissalla ei ole kaulapantaa tahi jotain muuta tunnistettavissa olevaa tunnistetta niin sit se olkoon villiintynyt ja kuolkoon.
Siinähän sit viimekädessä oikeusistuimet pähkäilevät, että oliko se villikissa vai ei.
Kuljethan sinäkin irrallaan ja oletpa vielä osoittautunut häiriintyneeksi. Mitäs sulle sitten pitäisi tehdä..?
 
"anne"
en nyt ole varma tuosta laillisuudesta kissaakaan tappaa, josskain vaiheessa kyllä olin lukevinani että kissa joka ei selkeästi kuulu jollekin olisi ns. villikissa ja kai "villieläin, mutta ottamatta kantaa siihen saako kissan tuossa tilanteessa tappaa vai ei, niin vaikka se olisi luvallistakin, syyllistyisi ampuja kuitenkin tod.näköisesti ampuma-aserikokseen. ei sillä haulikolla missä tahansa asuinalueella saa ampua.. järki käteen.. jos vaikka menisi ensin kertomaan sille naapurille (jos on tiedoss kenen kissa se on)..
 
Metsästyslaki: kissan heitteillejättö kielletty, kotikissalla lain suoja

Vuonna 1993 voimaan tulleessa metsästyslaissa säädetään, että kotikissalla on lain suoja koko maassa. Vain villiintyneen kissan saa tappaa maanomistaja tai metsästysoikeuden haltija. Villiintynyt kissa tunnistetaan sen käyttäytymisen ja elinpiirin perusteella. Villiintynyt kissa mm. hankkii kaiken ravintonsa luonnosta. Sen tappamiseen sovelletaan rauhoittamattomien eläinten pyynnistä annettuja säädöksiä. Metsästyslaki kieltää seuraeläimeksi otetun kissan heitteillejätön.

Huom! Yksin ulkona liikkuva kissa ei ole sama kuin villiintynyt kissa.
 
totuusmies
Alkuperäinen kirjoittaja Äkäinen Hra Majuri;30089255:
Mä tulkitsen kaikki irtokissat villiintyneiks :vampire:
Villiintynythän tarkoittaa sellaista joka arkailee ihmisiä eikä tule lähellekään. Jos kissa päästää kosketysetäisyydelle se ei ole villiintynyt.
 
loukku on hyvä
Meilläpäin tuo löytöeläinpaikka tuo lainaan loukut ja sitten vie katit mennessään. Osa on kyllä ammuttu suoraan sinne loukkuun kun ovat olleet sellaisia samperin sähikäisiä etteivät selvästikkään ole kenenkään hoitamia vaan luonnossa syntyneitä emäkatin lähdettyä kotoaan litomaan tiineenä ollessaan.
Loukuttamista suosittelen, liikkuva katti kun on aika vaikea ampua niin että se on varmasti kerrasta hengetön.
 
vieras*
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;30089905:
Huom! Yksin ulkona liikkuva kissa ei ole sama kuin villiintynyt kissa.
Mutta kyseisen kissan omistaja on välinpitämätön, lakia rikkova, itsekäs kusipää joka ei välitä edes kissastaan, vaan ainoastaan siitä että hänen oma elämänsä olisi mahdollisimman helppoa koska ei tarvitse huolehtia hankkimastaan lemmikistä.

Yksin ulkona liikkuvia kissoja ei pitäisi olla olemassakaan, koska se on yksinkertaisesti kiellettyä.

- Kissan vapaa liikkuminen
 
kissahaitta
Muualla kuin yksityisalueella kytkemättömänä liikkuvan kissan saa vapaasti lopettaa kunhan se tehdään kärsimystä tuottamatta. Ei ole väliä sillä ollaanko kaupunkialueella vai maaseudulla, kissa on täysin vapaata riistaa. Suositeltavin tapa on kurkun leikkaaminen koska se on äänetöntä ja tuottaa nopean lopun. Jos mahdollista niin raato kannattaa polttaa tai taajemmin asutuilla alueilla toimittaa lähimpään kannelliseen jäteastiaan.
 
Kyllä!
Muualla kuin yksityisalueella kytkemättömänä liikkuvan kissan saa vapaasti lopettaa kunhan se tehdään kärsimystä tuottamatta. Ei ole väliä sillä ollaanko kaupunkialueella vai maaseudulla, kissa on täysin vapaata riistaa. Suositeltavin tapa on kurkun leikkaaminen koska se on äänetöntä ja tuottaa nopean lopun. Jos mahdollista niin raato kannattaa polttaa tai taajemmin asutuilla alueilla toimittaa lähimpään kannelliseen jäteastiaan.
Se on asiaa!
 
"123"
Alkuperäinen kirjoittaja Äkäinen Hra Majuri;30089302:
Milläs ne todistaa, ettei se ollut villiintynyt? :LOL:
Sie nyt oletettavasti vain provoilet, mutta jotenkin en vain ymmärrä näitä ihmisiä.
Miksi niitä eläimiä on pakko tappaa, mikä siinä on että joillain on tuollainen pakkomielle?
Itse tässä olen ikkunan luona ja jatkuvasti kuuluu lintujen kiljuntaa ja muuta meteliä, mutta ei se saa minua tuollaiseen raivon valtaan että oikeasti menisin pyssyn kanssa ampumaan nuo kaikki?!!

Miksi ei vain voi muiden olla. Ne kissatkaan ei oikeasti mitään siellä pihalla tee Sattuvat kulkemaan siinä, ja jos joku naapuri ehkä ruokkii niitä, niin sitten voisi sanoa että ehkä jopa viihtyvät siellä teillä. Itse tulen vain hyvälle tuulelle kun näen kissan, siilin, rusakon tai fasaanin tepastelevan tuolla pihassa kaikessa rauhassa. Ei ne yritä tehdä minulle pahaa, niin miksi niitä pitää vihata noin paljon?
Ja jos jossain nurkassa oikeasti kusi haisee noin voimakkaasti, niin todennäköisemmin se on naapurin Jorma joka on siellä käynyt, ei mikään kissa-pataljoona.
 
  • Tykkää
Reactions: dipt
loukku on hyvä
Muualla kuin yksityisalueella kytkemättömänä liikkuvan kissan saa vapaasti lopettaa kunhan se tehdään kärsimystä tuottamatta. Ei ole väliä sillä ollaanko kaupunkialueella vai maaseudulla, kissa on täysin vapaata riistaa. Suositeltavin tapa on kurkun leikkaaminen koska se on äänetöntä ja tuottaa nopean lopun. Jos mahdollista niin raato kannattaa polttaa tai taajemmin asutuilla alueilla toimittaa lähimpään kannelliseen jäteastiaan.
Paitsi että eläimen on oltava tainnutettu tavalla tai toisella ennen kurkun leikkaamista...lopettamisen tulee tapahtua kertalaakista ja kivuttomasti. Kurkun leikkaaminen ei ole kivutonta vaikkakin lopputuloksena on hengenlähtö. Samasta syystä en suositele ampumista jos katti on liikkeessä, jää helposti kitumaan.
 
vieras...
[QUOTE="123";30091959]Sie nyt oletettavasti vain provoilet, mutta jotenkin en vain ymmärrä näitä ihmisiä.
Miksi niitä eläimiä on pakko tappaa, mikä siinä on että joillain on tuollainen pakkomielle?
Itse tässä olen ikkunan luona ja jatkuvasti kuuluu lintujen kiljuntaa ja muuta meteliä, mutta ei se saa minua tuollaiseen raivon valtaan että oikeasti menisin pyssyn kanssa ampumaan nuo kaikki?!!

Miksi ei vain voi muiden olla. Ne kissatkaan ei oikeasti mitään siellä pihalla tee Sattuvat kulkemaan siinä, ja jos joku naapuri ehkä ruokkii niitä, niin sitten voisi sanoa että ehkä jopa viihtyvät siellä teillä. Itse tulen vain hyvälle tuulelle kun näen kissan, siilin, rusakon tai fasaanin tepastelevan tuolla pihassa kaikessa rauhassa. Ei ne yritä tehdä minulle pahaa, niin miksi niitä pitää vihata noin paljon?
Ja jos jossain nurkassa oikeasti kusi haisee noin voimakkaasti, niin todennäköisemmin se on naapurin Jorma joka on siellä käynyt, ei mikään kissa-pataljoona.[/QUOTE]
Ei minuakaan linnut, siilit, rusakot tai muutkaan luonnoneläimet haittaa. Ne saavat aivan oikeutetusti liikkua vapaana ulkona ja noiden ulosteet ovat vieläpä olemattomia kissan jättämiin löyhkääviin ripuliläjiin verrattuna.
Joka kissan lemmikiksi ottaa, niin pitäköön huolen että se myös omalla pihalla pysyy. Kenelläkään ei ole oikeutta ilman lupaa päästää kissojaan laiduntamaan naapureiden yksityisalueille.
 
vieras..
[QUOTE="...";30092473]Ei siihen mitään haulikkoa tarvi, nakkelee vaan mandariininkuoria pariin kohtaan ni ei katti enää tuu.[/QUOTE]

Kuka jaksaa syödä niin paljon mandariineja että kuoret riittävät reunustamaan normaalikokoisen omakotitontin?
Ja ei kai biojätteitä edes saa kylvää pihoille, vaan ne täytyy laittaa asianmukaiseen kompostoriin.
 
majuri uutisissa
Pääsi sitten kissanvihaajamme majurikin uutisiin;

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014071518490466_uu.shtml

Aika raukkamaista... :( Ja tuollaselle luuserille ei ainakaan multa heru ymmärrystä millekään elämänsä osa-alueellee, joten saman kohtalon toivon hänelle.
 
vieras*
Tuokin olisi jäänyt tapahtumatta jos kissanomistaja olisi ollut vastuuntuntoinen ja huolehtinut kissastaan. Kissan päästäminen vapaana juoksentelemaan ties missä ei ole lemmikistä huolehtimista.

Toivottavasti tuolle kissanomistajalle tulee tuntuvat sakot kissan heittellejätöstä ja ehkäpä myös eläimenpitokielto.


Vainio uskoo, että he hankkivat uuden lemmikin
Mikäli eivät saa eläimenpitokieltoa kun eivät näköjään osaa huolehtia lemmikkinsä turvallisuudesta kuten laki edellyttää, niin toivottavasti ottivat tästä tapauksesta opikseen ja uusi lemmikki pysyy omistajansa valvonnassa.
 
VIHAAN SUA PASKA
v
Alkuperäinen kirjoittaja mies eikä poika enää;30089609:
Saa ja pitää ampua. Kissa on villiintynyt jollei ole omistajallaan kytkettynä valjaissa tai remmissä!

Meilläpäin ripustetaan ammutut villikissat tienvarteen nin pysyvät elossa olevat loitolla.
 
saako naapuron räkänokkia heittää kivillä jos eksyy meidän pihalle?
Joo kyllä sää saat kivittää, jos se paskoo sun pihalle.
Monesti nämä kissanomistajat, jotka sen killinsä aina pihalle juoksentelemaan päästää, ei ajattele, että kaikki naapurit ei ilahdu niistä haisevista paskaläjistä pihallaan ja kuselle haisevista lasten hiekkalaatikoista.
 
Paskan luoja
Alkuperäinen kirjoittaja yökyöpeli;30095356:
Joo kyllä sää saat kivittää, jos se paskoo sun pihalle.
Monesti nämä kissanomistajat, jotka sen killinsä aina pihalle juoksentelemaan päästää, ei ajattele, että kaikki naapurit ei ilahdu niistä haisevista paskaläjistä pihallaan ja kuselle haisevista lasten hiekkalaatikoista.
Tämäpä juurikin!
Monet kissoja irrallaan pitävät kuvittelevat että mitäs haittaa siitä ohikulkumatkalla naapurin pihasta juoksevasta kissasta voisi olla, mutta eivät käsitä että ne ottavat naapurin pihan käymäläksi ja aina omalta pihalta poistuttuaan vääntävät sen haisevan sontaläjän ties mihin.
 
"123"
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;30095805:
tuolla periaatteella kaikki irrallaan olevat koiratkin saa tappaa, tuli ne missä tahansa vastaan.
Tai miksi ei sitten ihan vain kaikki mitkä häiritsee. Pääasia että saa tappaa, onko sillä niin merkitystä onko se kissa, koira, lapsi tai vastaava. Jos häiritsee niin nirri pois.

Olisipa jotenkin helppoa jos olisi yhtä yksinkertainen ajattelutapa kuin näillä kissanrääkkäjillä ja -tappajilla, ei tarvis miettiä mitään. Ampuu vain kaikkia ja kaikkea, ja nauttii sairaasta elämästään.
Koska tyytyväisiltähän nämä ampujat vaikuttavat. Saavat niin paljon mielihyvää kaikesta pahasta mitä tekevät.
 

Yhteistyössä