saako lääkäriltä sairaslomaa raskauspahoinvoinnista?

  • Viestiketjun aloittaja lumisade
  • Ensimmäinen viesti
Jos on tarpeeksi paha niin saa. Ota yhteys neuvolaan ja sieltä kautta saat varmaan neuvolalääkäriltä. Raskaus ei ole sairaus, mutta mitä siitä työstä tulee jos on jatkuvasti pää pöntössä. Sehän pahimmillaan tuo pahoinvointi johtaa siihen et joutuu tippaan sairaalaan jos ei pysy nesteetkään sisällä.
 
höh
Ei raskaus mikään sairaus olekaan, mutta voi aiheuttaa semmoista oloa, että on verrattaivssa sairauteen.

Iltatähteä odottaessa lääkäri totesi, että mitä tässä ihmistä kiusaamaan, nauti raskaudesta ja tulevasta vauvasta ja laittoi minut sairaslomalle ja pitkälle, kun istumatyö aikaansai supisteluja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Taikajane:
Jos on tarpeeksi paha niin saa. Ota yhteys neuvolaan ja sieltä kautta saat varmaan neuvolalääkäriltä. Raskaus ei ole sairaus, mutta mitä siitä työstä tulee jos on jatkuvasti pää pöntössä. Sehän pahimmillaan tuo pahoinvointi johtaa siihen et joutuu tippaan sairaalaan jos ei pysy nesteetkään sisällä.
minä varasin ajan suoraan terveyskeskuksesta...meillä kun ei saa neuvolalääkärille aikaa helpolla..
 
Riippuu lääkäristä. Mulle lääkäri sanoi, ettei raskaus ole sairaus, joten vietin 12 viikkoa oksennellen kassan alla olevaan roskikseen vähintään kerran tunnissa. Mahto olla asiakkaiden mielestä kiva lemu :x
 
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Riippuu lääkäristä. Mulle lääkäri sanoi, ettei raskaus ole sairaus, joten vietin 12 viikkoa oksennellen kassan alla olevaan roskikseen vähintään kerran tunnissa. Mahto olla asiakkaiden mielestä kiva lemu :x
:eek: No, siinä on tuskin kenelläkään ollu mukavaa. :hug:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Riippuu lääkäristä. Mulle lääkäri sanoi, ettei raskaus ole sairaus, joten vietin 12 viikkoa oksennellen kassan alla olevaan roskikseen vähintään kerran tunnissa. Mahto olla asiakkaiden mielestä kiva lemu :x
Raskaus ei ole sairaus mutta siitä voi aiheutua tiloja jotka on verrattavissa siihen. Ja jos ei ole työkykyinen siihen on saatava sairauslomaa.
 
Mä ainakin sain, potilastyössä ei oikein voinut olla kun oksensin 24/7 monta kuukautta. Siis vietin päivät aamusta iltaan vessassa, jopa söin wc-pöntön äärellä, kun yritin jotain saada pysymään sisällä :x
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Riippuu lääkäristä. Mulle lääkäri sanoi, ettei raskaus ole sairaus, joten vietin 12 viikkoa oksennellen kassan alla olevaan roskikseen vähintään kerran tunnissa. Mahto olla asiakkaiden mielestä kiva lemu :x
Raskaus ei ole sairaus mutta siitä voi aiheutua tiloja jotka on verrattavissa siihen. Ja jos ei ole työkykyinen siihen on saatava sairauslomaa.
Juuri näin. Itse olisin tilanteessasi vaatinut sairauslomaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Riippuu lääkäristä. Mulle lääkäri sanoi, ettei raskaus ole sairaus, joten vietin 12 viikkoa oksennellen kassan alla olevaan roskikseen vähintään kerran tunnissa. Mahto olla asiakkaiden mielestä kiva lemu :x
Olis varmaan ollu lääkärin vaihdon paikka. :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Riippuu lääkäristä. Mulle lääkäri sanoi, ettei raskaus ole sairaus, joten vietin 12 viikkoa oksennellen kassan alla olevaan roskikseen vähintään kerran tunnissa. Mahto olla asiakkaiden mielestä kiva lemu :x
minä en ihan oikeasti ymmärrä miksi jotkut lääkärit ovat tuommoisia!! minulle oikeastaan kävi päinvastoin. minä menin lääkärille hakemaan "jotain lääkettä", jotta jaksaisin olla normaalisti töissä ja että voisin ehkä päivän tai kaksi koittaa levätä. lääkäri vaan totesi, että aloitetaan 1,5vkosta ja jos kunto ei parane niin sitten lisää ja kun koitin pullikoida vastaan niin sain vastaukseksi, että joko lepään kotona tai sitten sairaalassa, valitse sitten siitä.

hain lääkkeet,söin, oksensin, otin lääkkeen ja nukuin 6h putkeen ja viikko meni suunnilleen seuraavasti söin, otin lääkkeen ja nukuin, söin otin lääkkeen ja nukuin...johan alkoi vähitellen jaksamaan, vaikka oksentelin tuonkin jälkeen vielä pari kuukautta.
 
Jos on tarvis. Terkkari voi antaa 3 päivää ja lääkäri enemmän. Mä ainakin olin jo lääkäriin mennessä sen näköinen, ettei lääkäri edes kysynyt miksi tulit... Silloin vain kävi niin, että menetin pätkätyönikin niiden sairaspoissaolojen vuoksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Taikajane:
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Riippuu lääkäristä. Mulle lääkäri sanoi, ettei raskaus ole sairaus, joten vietin 12 viikkoa oksennellen kassan alla olevaan roskikseen vähintään kerran tunnissa. Mahto olla asiakkaiden mielestä kiva lemu :x
Olis varmaan ollu lääkärin vaihdon paikka. :eek:
Ei ollut muita lääkäreitä. Kävin muutamaankin otteeseen ja selitin kyllä kuinka heikossa hapessa olin, mutta vastaus oli aina sama - raskaus ei ole sairaus.
 
Mä olin yhteensä varmaan pari kuukautta pois töistä oksentelun takia. Ehkä enemmänkin, kävin välillä aina pari päivää töissä ja sitten taas saikulle. Neuvolalääkäri antaa ihan mielellään ja neuvolantäti voi antaa myös sen 3 päivää kerrallaan.

Työterveyslääkäriltä ei kannata saikkua mennä pyytään, mulle antoi 1 päivän ja kirjoitti toditukseen, että "raskaus" vaikka ehdottomasti kielsin mitenkään paljastamasta. Sain lääkäriltä kauheet huudot kun ylipäätään menin "raskausjutuissa" työterveyslääkärille. Itku oikein tuli siellä kun alkoi haukkumaan "itseaiheutetun asian" takia. Tästä oli sitten kova tappelu työnanatajapuolen ja työterveyden välillä kun tein valituksen. :ashamed:
 

Yhteistyössä