Saako silmälasireseptin itselle?

  • Viestiketjun aloittaja ++++++++++++
  • Ensimmäinen viesti
++++++++++++
Ongelma seuraava; silmälasit niin naarmuilla ja vanhat ettei niillä tee mitään.
Käytän piilareita että pärjään.
Tarkoitus oli ostaa veronpalautuksista uudet silmälasit, mutta saan ´vain´400 e. Plus että tuolloin esikoinen on jo syntynyt eli pitäisi lähteä vauvan kanssa ostoksille...

Yksi vaihtoehto olisi käydä tarkastuksessa ja tilata lasit halvemmalla netistä, JOS sen reseptin sieltä saa mukaan?

Silmäasema ei kuulemma aina anna reseptiä. Nisseniä tms ajattelin.
 
mieteskelijä
kyllä nissen antaa reseptin mukaan ja missä mä oon käynyt nii aina sen reseptin saa mukaan, tosin nykyisn käyn yhessä tietyssä liikkeessä nii omat tiedot tallennettuina sinne ei tarvitse kun mennä sinne nii ne näkee jo koneelta omat tiedot..
 
yrittäjä2.
Eikö ole moraalisesti oikein, että optikon tai silmälääkärin tehdessä tarkastuksen, pitää maksaa tarkastuksesta ja sen tiedoista, jos menee ostamaan lasit jostain muualta!!!! Muutenhan tuo on aivan tahallista varastamista.
 
vierass
Alkuperäinen kirjoittaja yrittäjä2.;30306710:
Eikö ole moraalisesti oikein, että optikon tai silmälääkärin tehdessä tarkastuksen, pitää maksaa tarkastuksesta ja sen tiedoista, jos menee ostamaan lasit jostain muualta!!!! Muutenhan tuo on aivan tahallista varastamista.
Ja mistähän sen saa ilmaiseksi mukaan? Tuskin silmälääkäriin pääsee ilmaiseksi ja optikonkin tekemässä tarkastuksessa on yleensä jossain pienellä ehto, että ilmaiseksi silmälasien ostajalle tai sitten sitten voi olla, että reseptin kirjoitus on hinnoilteltu, sen maksamalla saa sen paperilla mukaan, muuten kuulet sen vain suullisesti, että millainen näkö on.
 
.vieras.
Alkuperäinen kirjoittaja yrittäjä2.;30306710:
Eikö ole moraalisesti oikein, että optikon tai silmälääkärin tehdessä tarkastuksen, pitää maksaa tarkastuksesta ja sen tiedoista, jos menee ostamaan lasit jostain muualta!!!! Muutenhan tuo on aivan tahallista varastamista.
Onko sinusta moraalisesti oikein nyhtää silmälaseista puoli tonnia?
 
HippuTAR
No esim Nisseniltä saa kahdet lasit 79e, optikon näöntarkastus 20€. Specsaversilla taitaa olla vielä halvempia laseja.

Joten en ymmärrä miksi joku vähävarainen ostaa enää noita kalliita laseja, paitsi jos tarttee erikoislinssejä jolloin hintaa kertyy äkkiä. Toki sit ymmärrän kalliitkin lasit jos on ylimääräistä rahaa niihin laittaa.
 
"viekku"
Oot siis raskaana? Semmonen vinkki, että odota vielä lasien hankkimisen kanssa vauvan syntymän yli! Raskaus saattaa vaikuttaa näköön. Mulle ainakin optikko on suositellut odottamista ja sanonut, ettei he edes mielellään määrää uusi vahvuuksia raskausaikana.

Kyllä sä vauvankin kanssa pääset sitten liikenteeseen. :) Kannattaa katsella tarjouksia likkeissä. Jos on ihan peruslasit kyseessä, saat halvalla. Jos menee yli varastovahvuuksistai tai sulla on esim. hajataittoa, niistä ei valitettavasti saa alennuksia. Silloin kannattaa odottaa tarjousta, jossa kehyksiä myydään halvalla. Ja onhan toi 400€ jo hyvä pesämuna lasien ostoon, vaikka kävisi niin, ettei riitä kokonaisuudessaan.
 
-.-
Kyllä mä kävin just ostamassa lasit ja olen raskaana :O Ei tullut mieleenkään ettei saisi. Samoilla laseilla olen pärjännyt aiemmassakin raskaudessa. Nyt oli pakko uusia kun on ihan naarmuset.
 
Kulli
http://www.zennioptical.com/633521-acetate-full-rim-frame.html

Oon tuolta tilannut jo kahdet lasit. Ei edes jäänyt tulliin kiinni :)

Optikkoliikkeessä vastaavat olisi maksanut ainakin 300e.
 
"heips"
Mä oon tilannu halvalla netistä, oisko ollu Lensway tai LensOn. Et tartte silmälasireseptiä, voit ottaa mitat itse. Edelliset lasit maksoivat 35 euroa ja niillä olen pärjännyt 4 vuotta (tosin käytän töissä aina piilareita).
 
"Manteli"
Mulla on voimakkuutta aika paljon, ja kuulemma se pupilliväli voi vaikuttaa paljon. Tilasin kahdet lasit netistä, kummatkaan ei toimineet. Maksoin yhteensä noin 400,- ja jouduin ostamaan uudet (ja toimivat) tutusta optikkoliikkeestä. Helppo käydä taivuttelemassa ja laseissa on tyytyväisyys takuu
 

Yhteistyössä